Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό τα γυρίσματα της ταινίας «Ουζερί Τσιτσάνης», που είναι αφιερωμένη στη ζωή του εμβληματικού Βασίλη Τσιτσάνη. Το δύσκολο κινηματογραφικό εγχείρημα της μεταφοράς στη μεγάλη οθόνη της ζωής και του προσωπικού προφίλ του μεγάλου Έλληνα ρεμπέτη, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήσει στις αίθουσες περίπου στα τέλη του χρόνου. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μανούσος Μανουσάκης,  ενώ μεταξύ άλλων, στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Ανδρέας Κωνσταντίνου, Χάρης Φραγκούλης, Χριστίνα Χειλά, Βασιλική Τρουφάκου και Ξανθή Γεωργίου.

Υπόθεση


Βασισμένο στο πετυχημένο μυθιστόρημα του Γιώργου Σκαμπαρδώνη, η ταινία μεταφέρει την αφήγηση στη Θεσσαλονίκη του 1942-43, όπου ο νεαρός τότε Βασίλης Τσιτσάνης διατηρεί μαζί με τον κουνιάδο του ένα παραδοσιακό ουζερί. Ο παράνομος έρωτας ενός χριστιανού και μιας Εβραιοπούλας, αλλά και η έντονα δημιουργική μουσικά περίοδος του Βασίλη Τσιτσάνη (περίοδος σύνθεσης κομματιών όπως το «Συννεφιασμένη Κυριακή») έχουν ως φόντο τη σκληρή εποχή της Κατοχής και των διωγμών των Εβραίων, που στιγμάτισαν οριστικά την πολιτισμική ταυτότητα της πόλης.

«Ουζερί Τσιτσάνης» σκηνή από την ταινία
«Ουζερί Τσιτσάνης» σκηνή από την ταινία

Κοινωνικές προεκτάσεις


O Μανούσος Μανουσάκης δηλώνει αισιόδοξος για το τελικό αποτέλεσμα: «Πέραν της ερωτικής ιστορίας, σκοπός μας είναι να καταδείξουμε τον παραλογισμό των φυλετικών διακρίσεων και να θυμίσουμε τι σημαίνει φασισμός-ναζισμός, σε μια εποχή που αυτά τα μορφώματα βρίσκουν και πάλι χώρο ανά την Ευρώπη».
Από την πλευρά του, ο κινηματογραφικός «Βασίλης Τσιτσάνης», Ανδρέας Κωνσταντίνου, σχολιάζει σχετικά με την προσωπικότητα του θρυλικού Έλληνα ρεμπέτη: «Πολλοί όταν μιλούν ή γράφουν για τον Τσιτσάνη περιγράφουν έναν άνθρωπο άγιο. Έχω κάνει αρκετή έρευνα για τον ρόλο και δεν πιστεύω ότι ήταν έτσι. Το ρεμπέτικο έχει από μόνο του κάτι το σκοτεινό άλλωστε. Σκοπός, πάντως, δεν είναι να ασχοληθούμε με τις όποιες συνήθειες του Τσιτσάνη, αλλά με το έργο του».

Στιγμιότυπα από τα γυρίσματα


To «Ουζερί Τσιτσάνης» ετοιμάζεται να υποδεχθεί το κοινό του στη μεγάλη οθόνη

Προηγούμενο άρθρο10 Ελληνικές ταινίες στο 16ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Τζοντζού στη Νότια Κορέα
Επόμενο άρθρο“O δράκος των χρωμάτων” – Μία διαδραστική αφήγηση παραμυθιών στις Μορφές Έκφρασης