Η Θυσία του Αβραάμ παρουσιάζεται από τη θεατρική ομάδα Angelus Novus, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη, στο Θέατρο Σταθμός. Πρόκειται για θρησκευτικό δράμα του 17ου αιώνα, που γράφτηκε στην Κρήτη από άγνωστο συγγραφέα. Εξαιτίας των πολλών λεκτικών ομοιοτήτων του Ερωτόκριτου με τη Θυσία του Αβραάμ, αποδίδεται συχνά στον Βιτσέντζο Κορνάρο. Δραματοποιεί το γνωστό επεισόδιο της Παλαιάς Διαθήκης [Γένεσις ΚΒ΄], όπου ο Αβραάμ δέχεται την εντολή από τον Θεό να θυσιάσει τον γιο του Ισαάκ, θυσία που αναιρείται τελευταία στιγμή με θεϊκή παρέμβαση.

Η ιστορία του Αβραάμ εμπεριέχει λοιπόν μια τελεολογική αναστολή του ηθικού. Σαν άτομο ξεπέρασε το γενικό. Αυτό είναι το παράδοξο που δεν διαμεσολαβείται. Δεν εξηγείται ούτε το πώς εισέρχεται, ούτε το πώς παραμένει σ’αυτό. (…) Η πίστη είναι ένα θαύμα. Όμως κανείς δεν εξαιρείται από αυτό. Γιατί εκείνο στο οποίο ολόκληρη η ανθρώπινη ζωή βρίσκει την ενότητα της, είναι το πάθος, και η πίστη είναι ένα πάθος. Σαίρεν Κίργκεγκωρ

"Η Θυσία του Αβραάμ"στο Θέατρο Σταθμός.
Η Θυσία του Αβραάμ παρουσιάζεται από τη θεατρική ομάδα Angelus Novus, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη, στο Θέατρο Σταθμός.
Η Θυσία του Αβραάμ | Το κείμενο

Η δράση ξεκινά καθώς ο Άγγελος εμφανίζεται αιφνιδιαστικά και ξυπνά τον Αβραάμ. Το αρχικό δραματικό γεγονός εξελίσσεται και διακλαδώνεται με τον διάλογο μεταξύ Αβραάμ και Σάρας. Ακολουθεί η πορεία προς τη θυσία και η ιστορία ολοκληρώνεται με το αίσιο τέλος. Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες έχουν σχεδιαστεί με μέγιστη πειστικότητα από τον συγγραφέα. Οι έντονες συγκρούσεις τους και η συγκινησιακή φόρτιση που κλιμακώνεται μεθοδικά και ολοκληρωμένα σε όλη τη διάρκεια, διαμορφώνουν το ύφος και τον ρυθμό. Παράλληλα, κατορθώνουν να αποδώσουν στο έργο τέτοια δραματολογικά χαρακτηριστικά που εκείνη ακόμη την εποχή δεν είχαν παρατηρηθεί συγγραφικά, σε αντίστοιχο βάθος. Πρόκειται στην ουσία για ένα καθαρά ποιητικό δράμα, ανώτερο του προτύπου του από τον Luigi Groto (Lo Isach).

Η Θυσία του Αβραάμ | Η παράσταση

Μια σκηνοθετική σύλληψη (σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης) στα όρια μεταξύ φυσικού και μεταφυσικού, καθώς η σημειολογία της και η αισθητική της ξετυλίγουν αργά το νήμα, δημιουργώντας έκταση και βάθος ακόμη και στις σκιές από τις ανάσες των ηρώων. Κάθε λεπτομέρεια στο Η Θυσία του Αβραάμ, κάθε ήχος, κάθε μικρή απόσταση ανάμεσα στις επιφάνειες γίνεται μέρος του παραστασιακού γίγνεσθαι και του δραματικού είναι.

Τα σώματα μοιάζουν να συμπυκνώνονται… Οι κινήσεις τους (κίνηση: Ίρις Νικολάου) βαθιά εσωτερικές, σε χαμηλές ταχύτητες, αποδίδουν σε ποιότητα και ενέργεια τέτοια, που καταλήγει σε ένα καλοδουλεμένο αποτέλεσμα και εικαστικά σύμφωνο με το περιεχόμενο. Μια καλά εκτελεσμένη σύνθεση από ήχους (μουσική: Κωστής Βοζίκης), εικόνες και λόγο, χωρίς περιττά σημεία και αταίριαστα μεταξύ τους στοιχεία. Μια μετρημένη και καλά ζυγισμένη ανάγνωση των προσώπων και της πλοκής που εντείνει εμπνευσμένα τη δραματική ατμόσφαιρα, με σύγχρονη ματιά και επίκαιρη σκέψη.

Η σκηνική οικονομία (σκηνικά – κοστούμια: Αντώνης Δαγκλίδης), ακόλουθη των δυνατοτήτων του χώρου, ανάγει τη σκέψη πίσω και πάνω από το κείμενο. Τα ανοίγματα και τα περιθώρια μεταξύ των πράξεων είναι τέτοια που τις τοποθετούν σε ορθή σειρά, προάγουν τη δράση και συμβαδίζουν με τη δραματική πλοκή.

"Η Θυσία του Αβραάμ" παρουσιάζεται από τη θεατρική ομάδα Angelus Novus.
Μια τελετουργία του νου που μας ταξιδεύει στην Κρήτη του 17ου αιώνα. Ερμηνεύουν: Μιχαήλ Afolayan, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Δέσποινα Σαραφείδου, Στεργιάνα Τζέγκα, Τάσος Τσούκαλης-Δημητριάδης, Δημήτρης Φουρλής
Η Θυσία του Αβραάμ | Οι ερμηνείες

Η υποκριτική, συνειδητά εσωτερική, τεχνικά υποστηριγμένη και με πολύ συγκεκριμένες κατευθύνσεις, αναδεικνύει τη δραματουργική σημασιολογία και την υπηρετεί με συνέπεια. Τα πρόσωπα, σα να «ξεκολλούν» από τις γραμμές και τα κενά του κειμένου εμφανίζονται επικοινωνώντας όχι μόνο τη ρεαλιστική τους διάσταση, αλλά και όσες προεκτάσεις επιτρέπουν νοητά στο θεατή.

Ο σκοτεινός άγγελος του Μιχαήλ Afolayan σχημάτισε μια θαυμάσια αντίθεση, ερμηνευτικά και αισθητικά, με τον άσπιλο, νεκρικά χλωμό Ισάακ του Δημήτρη Φουρλή. Η Σάρα της Δέσποινας Σαραφείδου σπάραξε με εκκωφαντική σιωπή και συντάραξε τη σκηνή με την τόσο ηχηρή και ταυτόχρονα ήσυχα εσωτερική παρουσία της. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, πιστός, συνεπής και σίγουρος σε όλη τη διάρκεια, προσέδωσε στο χαρακτήρα όλο το ηθικό βάρος που του ανατέθηκε για να τον απελευθερώσει από αυτό στη συνέχεια, με απόλυτη ειλικρίνεια. Η Στεργιάνα Τσέγκα και ο Τάσος Τσούκαλης συμπλήρωσαν και ισορρόπησαν τη δράση, με προσοχή.

Η Θυσία του Αβραάμ είναι μια παράσταση που αγγίζει την τελετουργία, ως να φτάσει να την αναιρέσει… Μια τελετουργία του νου που μας ταξιδεύει στην Κρήτη του 17ου αιώνα.

Συντελεστές παράστασης Η Θυσία του Αβραάμ

  • Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
  • Σκηνικά | Κοστούμια: Αντώνης Δαγκλίδης
  • Μουσική: Κωστής Βοζίκης
  • Κίνηση: Ίρις Νικολάου
  • Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
  • Mακιγιάζ: Μελίνα Γλαντζή
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Στεργιάνα Τζέγκα
  • Βοηθός σκηνογράφου: Αμαλία Θεοδωροπούλου
  • Φωτογραφίες : Βαγγέλης Πουλής
  • Video trailer : Γρηγόρης Πανόπουλος
  • Artwork : Ήρα Σταματοπούλου
  • Παραγωγή: Angelus Novus
  • Συντονισμός παραγωγής: Goodheart Productions
  • Ερμηνεύουν: Μιχαήλ Afolayan, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Δέσποινα Σαραφείδου, Στεργιάνα Τζέγκα, Τάσος Τσούκαλης-Δημητριάδης, Δημήτρης Φουρλής

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Σταθμός
  • Διεύθυνση: Βίκτωρος Ουγκώ 55 (Αθήνα) (ΜΕΤΡΟ: Μεταξουργείο)
  • Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα – Τρίτη ώρα 21:15, Τετάρτη ώρα 19:00 (έως 30 Μαΐου 2018)
  • Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 15 ευρώ, Μειωμένο (Φοιτητικό, Συνταξιούχων, Ομαδικό άνω των 10 ατόμων): 10 ευρώ, Ανέργων & Ατέλειες: 5 ευρώ
  • Προπώληση: Viva.gr με γενική είσοδο στα 13 ευρώ και Μειωμένο στα 8 ευρώ
  • Τηλέφωνο Ταμείου: 211 4036322 (Για κρατήσεις), Ώρες Ταμείου: 18:00 – 21:00
  • Διάρκεια: 80΄
  • Official SiteFacebook, Official Site of the Group

Βία: Λίγο

Γυμνό: Καθόλου

    Διαβάστε περισσότερες θεατρικές κριτικές εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΕβδομάδα Μολδαβικού Κινηματογράφου από 10 έως 16 Μαΐου στο «ΑΛΚΥΟΝΙΣ»
Επόμενο άρθροΔημιουργία και καθιέρωση – Θεατρικά Αναλόγια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μαρία Στέλλα Μπινίκου
Απόφοιτη Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής Ιωαννίνων (κατεύθυνση Ψυχολογίας) και Θεατρικών Σπουδών, της Σχολής Καλών Τεχνών, στο Ναύπλιο. Φοιτήτρια στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές», του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.