Στο Θέατρο Αλκμήνη απολαμβάνουμε από τις 16 Οκτωβρίου την παράσταση Αντριάνα, το έργο του Θανάση Παπαγεωργίου, με τη μοναδική Μαρία Αντουλινάκη στον ομώνυμο ρόλο. Η Αντριάνα, η οποία είναι η αγαπημένη πλέον ηρωίδα του σκηνοθέτη Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη, όπως ο ίδιος αναφέρει στο σημείωμα του για την παράσταση, είναι ένα πρόσωπο βγαλμένο από τη καθημερινότητα μας. Πρόκειται για μια προσωπικότητα που όπως αναφέρει και ο συγγραφέας της, ζει μέσα από τις ζωές των αθρώπων που την πλαισιώνουν, καταδικασμένη να βρίσκεται στη σκιά των κοντινών της προσώπων, δίνει τα πάντα για τους άλλους παραγκωνίζοντας τα δικά της θέλω, ενώ μέσα από την απλή παρουσία της, την τόσο προσιτή που αγγίζει τον κάθε θεατή -καθώς ο καθένας έχει έρθει σε επαφή με μια αντριάνα στη ζωή του-, μας αποκαλύπτει τον βαθιά πληγωμένο ψυχισμό της και τον κρυμμένο δυναμισμό της, που την κάνει να προχωρά στη ζωή.

Γι’ αυτή την Αντριάνα, για την δική της Αντριάνα και για όλες τις Αντριάνες της ελληνικής κοινωνίας (οι οποίες κατακλύζουν την ελληνική πραγματικότητα), για το θέατρο σήμερα και για πολλά άλλα, μας μίλησε η ταλαντούχα Μαρία Αντουλινάκη, η οποία φέτος βιώνει την ιστορία της Αντριάνας, σε αυτό τον απαιτητικό μονόλογο που γινόμαστε θεατές φέτος το χειμώνα.

Μάνια: – Συναντιόμαστε με αφορμή το μονόλογο Αντριάνα στον οποίο θα σας απολαύσουμε φέτος το χειμώνα στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτή την παράσταση.

Μαρία Αντουλινάκη: – Όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα του Κυριάκου Χατζημιχαηλίδη που είχε δει τον μονόλογο αυτόν παιγμένο από την Εύα Καμινάρη σε σκηνοθεσία του συγγραφέα, Θανάση Παπαγεωργίου, στο θέατρο Στοά το 2012.
Σκέφτηκε τότε ότι αυτός ο ρόλος μου ταιριάζει, η ιδέα αυτή ωρίμασε στο μυαλό του τον περασμένο Μάιο και δουλέψαμε από τότε στις πρόβες που κατέληξαν σ’ αυτή την ευτυχή συνεργασία.

Μάνια: – Η Αντριάνα είναι μια απλή, καθημερινή προσωπικότητα. Γιατί θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να ειπωθεί θεατρικά η ιστορία της εν λόγω και της εκάστοτε Αντριάνας που συναντάμε στην καθημερινότητά μας;

Μαρία Αντουλινάκη: – Θα έλεγα καλύτερα πως είναι περισσότερο γοητευτικό παρά σημαντικό να παρακολουθεί κανείς μια παράσταση με μια Αντριάνα της διπλανής πόρτας. Μια γυναίκα με την οποία μπορεί να ταυτιστεί ή να αναγνωρίσει σ’ αυτήν τη γυναίκα, τη μάνα, τη φίλη, την αδερφή του. Είναι σα να κοιτάς από μια κλειδαρότρυπα στο εσωτερικό του δικού σου σπιτιού την ώρα που κανείς δεν σε κοιτάει και να βλέπεις όλα εκείνα που συμβαίνουν σε σένα και για σένα χωρίς εσένα.

Μάνια: – Βρίσκετε αντιστοιχίες ανάμεσα στο χαρακτήρα της και στη δική σας ιδιοσυγκρασία; Έχετε υπάρξει ποτέ η Αντριάνα σε κάποια φάση της δικής σας ζωής;

Μαρία Αντουλινάκη: – Οπωσδήποτε μπορώ να αναγνωρίσω κι εγώ την Αντριάνα στον εαυτό μου, σε υποχωρήσεις που χρειάστηκε να κάνω και σε ισορροπίες που χρειάστηκε να διατηρήσω, αλλά με πιο αυστηρούς περιορισμούς απ’ ό,τι στο θέατρο. Όλοι μας έχουμε βρεθεί κάποια στιγμή στη θέση της και πιθανώς θα ξαναβρεθούμε. Άλλωστε, δεν κάνουμε και τίποτα άλλο: άλλοτε παρακολουθούμε και άλλοτε συμμετέχουμε σε επαναλαμβανόμενους κύκλους της ζωής.

Μάνια: – Ο μονόλογος είναι ένα τρομερά απαιτητικό είδος για κάθε ηθοποιό. Πώς αποφασίσατε να αντιμετωπίσετε το κοινό μόνη σας επί σκηνής και πόσο σημαντική εμπειρία αποτελεί αυτό για έναν ηθοποιό;

Μαρία Αντουλινάκη: – Ο μονόλογος είναι πράγματι ένα πολύ απαιτητικό είδος, καθώς το θέατρο είναι ένα μάλλον ομαδικό άθλημα που απαιτεί την παρουσία περισσοτέρων του ενός στη σκηνή για να ζωντανέψει η ιστορία που κάθε έργο αφηγείται. Συνεπώς, στην περίπτωση του μονολόγου, πρέπει ο ηθοποιός να εφευρίσκει ή να φαντάζεται τους συνομιλητές του και να απευθύνει προς αυτούς τα ερωτήματα, τα συναισθήματα και τις σκέψεις του.Εγώ τουλάχιστον κάπως έτσι κινήθηκα και έστησα, πρώτα στο μυαλό μου, τον κόσμο στον οποίο κινείται η Αντριάνα, τα πρόσωπα με τα οποία συνδιαλέγεται, τους ανθρώπους με τους οποίους μαλώνει, στεναχωριέται, απελπίζεται, φιλιώνει και τέλος τους κατανοεί και επιστρέφει κοντά τους.
Σίγουρα ο μονόλογος είναι μια σημαντική εμπειρία για έναν ηθοποιό καθώς μόνος του και απροστάτευτος, παλεύει να συμπαρασύρει τους θεατές σε μια δική του πραγματικότητα με μόνα του όπλα το λόγο του συγγραφέα, τις οδηγίες του σκηνοθέτη και τον προσωπικό του συναισθηματικό κόσμο.

Σκηνή από την παράσταση Αντριάνα
Η Αντριάνα του Θανάση Παπαγεωργίου στο θέατρο Αλκμήνη

Μάνια: – Η Αντριάνα όπως διαβάζουμε στο κείμενο, είναι ένα πρόσωπο που ζει μέσα από τις ζωές των άλλων, βάζει τις προτεραιότητες των άλλων πάνω από τις δικές της, και ενδεχομένως καταδικάζεται σε ισόβια μοναξιά. Πιστεύετε ότι αυτό ίσως αποτελεί μια ενδόμυχη επιλογή ή ακολουθεί μια πορεία που δεν επέλεξε;

Μαρία Αντουλινάκη: – Τα πράγματα στη ζωή της Αντριάνας, δεν ήρθαν καλά, όπως θα λέγαμε. Όμως πιστεύω πως η Αντριάνα δεν βρήκε τη δύναμη να επιλέξει ποια ζωή θα μπορούσε να έχει. Δεν ήξερε πώς να δώσει αυτή τη μάχη με τα πρέπει και τους συμβιβασμούς που της επέβαλε ο κοινωνικός της περίγυρος κι έτσι συμβιβάστηκε με το να ζει μέσα από τις ζωές των άλλων.

Μάνια: – Το έργο που έχει γράψει ο Θανάσης Παπαγεωργίου σκηνοθετεί ο Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης. Ποιες ήταν οι κατευθυντήριες γραμμές της σκηνοθεσίας σε σχέση με την αντιμετώπιση του χαρακτήρα της Αντριάνας υποκριτικά;

Μαρία Αντουλινάκη: – Εξαρχής συμφωνήσαμε με τον σκηνοθέτη Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη, πώς η Αντριάνα έπρεπε να βγει αληθινή. Κάτι που αποτελεί βασικό ζητούμενο για κάθε ρόλο. Είδαμε την Αντριάνα σα μια υπαρκτή γυναίκα, εντοπίσαμε το χιούμορ, την ευαισθησία της, τις μικρότητές της και αρχίσαμε να τη ζωντανεύουμε δανείζοντάς της το δικό μου σώμα, τη δική μου φωνή. Με αφορμή ένα περιστατικό που τυχαίνει στη ζωή της αναζητεί να βρει την άκρη ενός νήματος μέσα από πολλαπλές και δαιδαλώδεις τηλεφωνικές συνομιλίες.
Στις πρόβες δουλέψαμε ανασυσταίνοντας τους αφανείς ήρωες του έργου και συνομιλητές της Αντριάνας με όλες τις πιθανές απαντήσεις που παίρνει από αυτούς και που συνεπάγονται τις δικές μου αντιδράσεις.

Μάνια: – Εδώ και αρκετά χρόνια ο μονόλογος φαίνεται να κερδίζει σημαντικό έδαφος στη θεατρική σκηνή. Πιστεύετε πως αυτό οφείλεται στις δυσκολίες που δυσχεραίνουν τις μεγάλες παραγωγές ή είναι ένα είδος στο οποίο ανταποκρίνεται το κοινό;

Μαρία Αντουλινάκη: – Υπάρχει κοινό που αγαπάει πολύ τους μονολόγους. Οπωσδήποτε παίζει ρόλο η οικονομική συγκυρία ώστε να ανεβαίνουν τόσο συχνά παραγωγές με έναν ερμηνευτή αλλά μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι σε κάθε δουλειά που θέλει να διατηρεί ένα ποιοτικό επίπεδο ο μόχθος και η αγωνία είναι τα ίδια.

Μάνια: – Δεδομένων των συνθηκών στην ελληνική πραγματικότητα, πώς βλέπετε την κατάσταση στο θέατρο, θεωρείτε πως οι συνθήκες επηρεάζουν αρνητικά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα των παραγωγών ή λειτουργούν σαν κίνητρο για ποιοτικότερες δουλειές σε πείσμα των καιρών;

Μαρία Αντουλινάκη: – Οι ηθοποιοί που κάνουν θέατρο στις μέρες μας ελάχιστα επιβαρύνουν το κόστος της παραγωγής, καθώς σπάνια αμείβονται και μάλιστα όταν συμβαίνει αυτό, τις περισσότερες φορές με ποσοστά. Τα θεατρικά εισιτήρια είναι τόσο φθηνά που μόλις και μετά βίας καλύπτουν το ενοίκιο του θεάτρου ενώ τα σκηνικά, τα ρούχα και τα σκηνικά αντικείμενα συνήθως προέρχονται από «τις ιδιωτικές συλλογές» των συντελεστών, αλά παλαιά. Κίνητρο στους καλλιτέχνες υπάρχει πάντα για να γίνει μια ποιοτική δουλειά και μάλιστα το κίνητρο αυτό γίνεται ισχυρότερο όταν οι δυσκολίες αυξάνονται. Αυτό που ενδιαφέρει τον καλλιτέχνη είναι το άρτιο αποτέλεσμα της παράστασης όπου συμμετέχει και η ανταπόκριση του κόσμου, με την ελπίδα ότι στο μέλλον θα υπάρξουν και υλικές απολαβές.

Αντριάνα - Σκηνή από την παράσταση
Αντριάνα, με τη Μαρία Αντουλινάκη στο Θέατρο Αλκμήνη

Μάνια: – Τι είναι αυτό που θα θέλατε να ξυπνήσει στο κοινό η ιστορία της Αντριάνας;

Μαρία Αντουλινάκη: – Θα ήθελα η ιστορία της Αντριάνας να αφυπνίσει το κοινό και να θυμίσει στον καθένα από εμάς πως είμαστε οι επιλογές μας και πως πρέπει να παλεύουμε και να διεκδικούμε τη ζωή, παραμερίζοντας συμβατικούς κανόνες που μας έμαθαν να υπηρετούμε, όχι για να διατηρείται η ισορροπία της κοινωνίας αλλά για να ακολουθείται ένα πρωτόκολλο συμβατό με την πραγματικότητα και τις ανάγκες μας. Η Αντριάνα για μένα μιλάει όχι για το δικαίωμα αλλά για την υποχρέωση του καθενός μας στη ΖΩΗ.

Πληροφορίες παράστασης Αντριάνα

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης
  • Ερμηνεύει η Μαρία Αντουλινάκη
  • Φωτισμοί: Κυριάκος Βλοντάκης
  • Μουσική – Sound design: Αντώνης Λιβιεράτος
  • Σκηνικά: Γιώργος Λυντζέρης
  • Κοστούμια: Boudoir Team
  • Οργάνωση παραγωγής: Δημήτρης Νάκος
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Λαμπρινή Παπαδημητρίου
  • Βοηθός παραγωγής: Φίλιππος Κουντουράς
  • Trailer παράστασης: Θανάσης Μπουρλιάσκος – Χρήστος Μωραΐτης
  • Φωτογράφος παράστασης: Γιώργος Στριφτάρης
  • Επικοινωνία-Δημόσιες Σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη & ΑρτίναΓκέτση – ForArtist
  • Παραγωγή t-shOrt (www.t-short.gr)
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή & Σάββατο στις 9:30 μμ / από 18 Ιανουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9:30 μμ μέχρι 09 Φεβρουαρίου
  • Διάρκεια: 60′
  • Τιμή εισιτηρίου: Γενική είσοδος: 10€  φοιτητικά / προπώληση: 8€ / Ανέργων: 5€

Πληροφορίες θεάτρου

  • Θέατρο Αλκμήνη, Διεύθυνση: Αλκμήνης 8 -12, (Στάση Μετρό Κεραμεικός), Τηλέφωνο κρατήσεων: 2103428650 (ΜΕΤΑ ΤΙΣ 18:30)

Χορηγός επικοινωνίας

logo artic.gr

Προηγούμενο άρθροΓιώργος Καγιαλίκος -Να γίνει ο κόσμος πάλι απ’την αρχή
Επόμενο άρθροΣαλώμη, του Oscar Wilde στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.