Την περασμένη Δευτέρα έκανε πρεμιέρα στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής η παράσταση AmorS, η σκηνική ανάγνωση των σονέτων του Σαίξπηρ. Στο πλαίσιο του φετινού αφιερώματος του θεάτρου, η Στεφανία Γουλιώτη και ο Αργύρης Πανταζάρας, ενώνουν τις δυνάμεις τους για την χοροθεατρική τους απόδοση των Σονέτων. Η Στεφανία Γουλιώτη πρωταγωνιστεί και φέτος στην παράσταση Ο Θεός της Σφαγής (σκην.: Κ. Μαρκουλάκης), ενώ το AmorS θα παρουσιαστεί για τέσσερις ακόμα παραστάσεις στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Η χαρισματική του πρωταγωνίστρια μίλησε στο Artic.gr για τον Σαίξπηρ, τον θεματικό πυρήνα της σκηνικής τους σύνθεσης και τον έρωτα του ηθοποιού για την σκηνή.

Αναστάσης: – Ποια συμπεράσματα βγάλατε για τα θέματα των σονέτων του Σαίξπηρ κατά τη σύνθεση του δραματουργικού κορμού της παράστασης;

Στεφανία Γουλιώτη: – Τα σονέτα είναι ένας χείμαρρος κατάθεσης από τον Σαίξπηρ πάνω στον έρωτα! Το εντυπωσιακό είναι πως δεν μια ρομαντική εξύμνηση του έρωτα αλλά σε ένα μεγάλο ποσοστό αγγίζει τα όρια της καταγγελίας! Καταγγέλλει το χρόνο, τη φθορά, τη μοναξιά, το ναρκισσισμό, τον εγωισμό, τον ίδιο το θάνατο, τα οποία συμβάλλουν στη αποξένωση των ανθρώπων, συνθέτουν όμως την πολυπλοκότητα του έρωτα! Ο Έρωτας μοιάζει να είναι ο εθισμός και η διέγερση που προκαλείται από την πάλη με όλα τα παραπάνω με σκοπό την ένωση η οποία πολύ σπάνια συντελείται και γι’ αυτό λέμε πως ο έρωτας είναι «φανταστικός»!

Αναστάσης: – Αποδόμησε τον τίτλο της παράστασης, για να τον δομήσεις ξανά με γνώμονα τον Έρωτα και το Θάνατο.

Στεφανία Γουλιώτη: – AmorS σημαίνει η πορεία από τον Ερώτα στο Θάνατο… οι δύο μεγάλες δυνάμεις ανάμεσα στις οποίες καλούμαστε να υπάρξουμε! Amor για τον Έρωτα και Mors ο λατινικός θάνατος!

Στεφανία Γουλιώτη & Αργύρης Πανταζάρας
Φωτογραφία από την πρόβα της παράστασης AmorS (Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας)

Αναστάσης: – Πιστεύεις πως ο έρωτας προσδιορίζεται από το φύλο των εραστών;

Στεφανία Γουλιώτη: – Όχι φυσικά, ο έρωτας είναι ένα προγονικό συναίσθημα της ανάγκης για πληρότητα η οποία όταν συναντάει εμπόδια προσφέρει την αδρεναλίνη που τον καθιστά μεγάλο! Σε προγονικό στάδιο είμαστε όλοι ένα, ένα φύλο… Αυτή η ανάγκη είναι πέρα από τα φύλα!

Αναστάσης: – Επέλεξε έναν ή περισσότερους στίχους που χρησιμοποιούνται στην παράσταση (μετάφραση: Βασίλης Ρώτας / Διονύσης Καψάλης) που σας αφήνουν μια ιδιαίτερη αίσθηση.

Στεφανία Γουλιώτη: – «Θυμήσου αγάπη μου να ζεις», «Όταν σκύψεις κάποτε και δεις αυτό το στίχο, τότε που χώμα με το χώμα θα’ χω γίνει, απ’ τα’ όνομά μου μην προφέρεις καν τον ήχο, και άσε μαζί μου και την αγάπη σου να φθίνει για να μη γίνουμε περίγελος του κόσμου.», «Είσαι καθρέφτης της μητέρας σου.».

Αναστάσης: – Ο έρωτας του ηθοποιού με την σκηνή ή το κοινό μπορεί να είναι ένας μικρός θάνατος;

Στεφανία Γουλιώτη: – Είναι ο θάνατος που ακυρώνει την καλλιτεχνική φύση. Ο ηθοποιός βρίσκεται στη σκηνή με την αποστολή να γίνει αγωγός καταστάσεων που άλλοι αρνούνται να βιώσουν… να τα ζήσει αυτός για το κοινό. Όταν την αποστολή σου αυτή την αντικαθιστά ο έρωτάς σου για τη σκηνή και το κοινό έχεις ακυρωθεί ως καλλιτέχνης. Είμαι αυστηρή σ’ αυτό αλλά μου συμβαίνει και μένα!

Αναστάσης: – Ποια χαρακτηριστικά ή ποιες σκέψεις πρέπει να «νεκρώσει» ένας ηθοποιός για να δώσει ζωή σ ένα ρόλο;

Στεφανία Γουλιώτη: – Θα μπορούσα να μιλάω ώρες γι’ αυτό αλλά θα είμαι πολύ σύντομη. Ο έλεγχος και η εγκεφαλικότητα όπως και ο ναρκισσισμός χρειάζεται να δώσουν χώρο στην έμπνευση του συγγραφέα, αλλά είναι μια πολύπλοκη συζήτηση αυτή..

Στεφανία Γουλιώτη
Η Σ. Γουλιώτη σε πρόβα με τους Rootless Root (Φωτογραφία: Νίκος Πανταζάρας)

Αναστάσης: – Η επιτυχία μιας παράστασης μπορεί έστω πρακτικά να καταμετράται από κάποιους. Υφίσταται πιστεύεις κάποιου είδους επιτυχία για έναν ηθοποιό; Φτάνουν όλοι κάποτε σε αυτή;

Στεφανία Γουλιώτη: – Για μένα καταμετράται με το πόσο αόρατη έγινα εγώ ως ηθοποιός και πόσο επέτρεψα στον θεατή να βουτήξει στο συγγραφέα! Είναι πάρα πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αυτό αλλά καθιστά το επάγγελμά μας ένα από τα πιο δύσκολα όταν γίνεται με συνείδηση και όχι ελαφρά τη καρδία.

AmorS – Πληροφορίες για την παράσταση
Προηγούμενο άρθροΑγαπημένη Θεία Λένα: Ένα ντοκιμαντέρ και μία έκθεση
Επόμενο άρθροΣόλης Μπαρκί – Κρουστή Παραμυθία – Παρασκευή 20 Ιανουαρίου – Beton 7
Αναστάσιος Πινακουλάκης
Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών -Erasmus στο Limburg Katholieke University College. Είναι τελειόφοιτος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια και εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων, ποιημάτων και παραμυθιών. Το μεγαλύτερό του όνειρο είναι να συνθέσει μία νέα δραματουργία και να συστήνει έργα στο κοινό.