Για λίγες μόνο παραστάσεις παρουσιάζεται στο Pantheon η υπερπαραγωγή Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη και σκηνικά/κοστούμια του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη. Το πιο γνωστό θεατρικό έργο που εξιστορείται τη μεγαλύτερη ιστορία αγάπης, αυτή τη φορά δίνεται σκηνικά σε μια πληθωρική παράσταση με πρωταγωνιστές ερασιτέχνες εφήβους. Ο σκηνοθέτης της παράστασης θέλησε να δοκιμάσει ύστερα από μακροχρόνια αναζήτηση μέσω οντισιόν δύο νέα παιδιά, κοντά στην ηλικία που είχαν ο Ρωμαίος και Ιουλιέτα.

Στην πρόσφατη παραστασιογραφία, είχαμε άλλες τρεις παραστάσεις του έργου Ρωμαίος και Ιουλιέτα με ανανεωτική προσπάθεια και προσιτά πως το νεανικό κοινό. Για την παράσταση της Ομάδας Ιδέα Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2, είμαστε όλοι λίγο-πολύ γνώστες του εγχειρήματος. Όλοι οι ρόλοι του έργου ενσαρκώνονται μέσα από δύο μόνο ηθοποιούς, την Αθηνά Μουστάκα και τον Κωνσταντίνο Μπιμπή. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος κατέθεσε πέρσι την δική του εκ διαμέτρου αντίθεση πρόταση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε μια παράσταση όπου 7 ηθοποιοί μοιράζονταν τον ρόλο του Ρωμαίου και 2 ηθοποιοί τον ρόλο της Ιουλιέτας σε μια παράσταση με μιούζικαλ αισθητική αλά West Side Story (παρουσιάστηκε επίσης φέτος). Ο Στέλιος Χατζηαδαμίδης παρουσίασε πέρσι στη Μονή Λαζαριστών του Κ.Θ.Β.Ε. την εφηβική παράσταση για σχολεία Ρωμαίος και Ιουλιέτα on the Road, όπου η τραγική ιστορία των ηρώων διασκευάζεται σ’ ένα τροχαίο ατύχημα.

Σκηνή από το Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Ο Ρένος Ρώτας και ο Θάνος Τοκάκης στην παράσταση Ρωμαίος και Ιουλιέτα

Σειρά έχει η σύλληψη του πολυσχιδούς Δημήτρη Λιγνάδη, ν’ αναθέσει τους κεντρικούς ρόλους σε ανήλικους ερασιτέχνες ηθοποιούς, το Γιάννη Τσουμαράκη και Δανάη Βασιλοπούλου, σε μια all-star παραγωγή και να φλερτάρει με την ποιητική διάσταση του έργου, αντικαθιστώντας τους εκτενείς ερωτικούς μονολόγους με ποιήματα του Ανδρέα Εμπειρίκου και του Οδυσσέα Ελύτη. Το κείμενο της παράστασης (μετάφραση του Διονύση Καψάλη), πότε βρίσκει μια καίρια σχέση του έργου με την τωρινή εποχή και πότε φαίνεται να μένει μετέωρο σε δύο ετερογενή γλωσσικά ύφη. Οι δύο νεαροί πρωταγωνιστές του καταθέτουν την ψυχή τους, δείχνοντας την όρεξη τους να εκφραστούν μέσα από την ερμηνεία τους. Η παράσταση θα μπορούσε να είχε επικοινωνήσει με συνέπεια την ταυτότητα της με την μετωνυμία του έργου σε Ρωμαίος και Τζούλια, αφού έτσι αποκαλεί η μητέρα της Ιουλιέτας την κόρη της καθόλη τη διάρκεια της παράστασης.

Σκηνογραφικά, ο Απόλλωνας Παπαθεοχάρης έστησε ένα εντυπωσιακό σκηνικό οικοδόμημα για το Ρωμαίος και Ιουλιέτα που θυμίζει αφενός την πετρόκτιστη Βερόνα κι αφετέρου industrial περιβάλλοντα της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας. Τα κοστούμια της παράστασης, εντυπωσιακά και εξωστρεφή, δυσχεραίνουν την πρόσληψη του έργου από το θεατή. Ξεχωρίζει το θεατράλε κοστούμι για την αινιγματική κωμικοτραγική παρουσία του Πάνου Παπαδόπουλου. Η χρήση των σκηνικών αντικειμένων κρίνεται ασυνεπής, καθώς αρχικά ο θίασος εμφανίζεται με όπλα (αναφορά στην ταινία Romeo + Juliet του Lurhmann), ενώ στην διαμάχη των αντιμαχόμενων οικογενειών εμφανίζονται με ξίφη για να παλέψουν τελικά με γροθοκοπιές. Θα μπορούσαν ν’ απουσιάζουν οι σχολικές τσάντες από την εμφάνιση των Ρωμαίου και Ιουλιέτας, καθώς η ηλικία τους και τα νεανικά τους ρούχα έκαναν αισθητή την σκηνοθετική επιλογή.

Σκηνή από το Ρωμαίος και Ιουλιέτα
“Ρωμαίος και Ιουλιέτα” – Το φινάλε της παράστασης

Στη μουσική της παράστασης, ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος επέλεξε κλασικά οπερετικά κομμάτια και συνέθεσε δικές του μουσικές παρτιτούρες. Γνώριμο το κομμάτι Love me Or kill me από την παράσταση Κρίμα που είναι πόρνη του Δημήτρη Λιγνάδη. Η διάθεση της παράστασης θα μπορούσε να σηκώσει περισσότερα τραγούδια εκ μέρους του θιάσου, για να αποδοθεί πιο ολοκληρωμένα η διάθεση της παραγωγής. Ατού της παράστασης η παρουσία του Στάθη Ψάλτη που εξέπληξε στο ρόλο της Νένας, για την ποιότητας της ερμηνείας του.

Συνολικά, το Ρωμαίος και Ιουλιέτα είναι ένα υπερθέαμα ακριβών προδιαγραφών, που παρά τις σκηνικές του αδυναμίες, ξεχωρίζει για το φως των νεαρών πρωταγωνιστών του.

Πληροφορίες παράστασης Ρωμαίος και Ιουλιέτα

Συντελεστές της παράστασης

  • Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
  • Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
  • Σκηνικά/Κουστούμια: Απόλλωνας Παπαθεοχάρης
  • Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος
  • Χορογραφίες: Πωλίν Ούγκε
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Διαμαντοπούλου – Κωνσταντίνος Μουταφτσής
  • Make up – μαλλιά: Παντελής Τουτουντζής
  • Παίζουν: Γιάννης Τσουμαράκης, Δανάη Βασιλοπούλου, Πάνος Παπαδόπουλος, Στάθης Ψάλτης, Θάνος Τοκάκης, Γιώργης Τσουρής, Ρένος Ρώτας, Ελισάβετ Μουτάφη και 20μελης θίασος.
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00 (παράταση έως Κυριακή 20/11)
  • Τιμές εισιτηρίων: 15 €, 20 €, 25 €, 30 €, 35 €, 40 €, 45 €. Φοιτητικό & ανέργων 15 €

Το θέατρο Πάνθεον σε συνεργασία με την COSMOTE προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους πελάτες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας COSMOTE να απολαύσουν την παράσταση με 2 εισιτήρια στην τιμή του 1 μέσω του προγράμματος COSMOTE DEALS for YOU κάθε Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή σε όλες τις ζώνες, και το Σάββατο για περιορισμένο αριθμό θέσεων.

Πληροφορίες θεάτρου Πάνθεον

  • Θέατρο Πάνθεον, Διεύθυνση: Πειραιώς 166, Γκάζι, Τηλέφωνο: 210.3471111
  • SiteFacebook

Χορηγός επικοινωνίας

logo artic.gr

Προηγούμενο άρθρο57 // a passion play των Γ. Κουμεντάκη, Θ. Γλυνάτση στο Θέατρο Κυκλάδων
Επόμενο άρθροΝτοκιμαντέρ Νεύτων: Η Δύναμη του Θεού από το Ίδρυμα Ευγενίδου
Αναστάσιος Πινακουλάκης
Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών -Erasmus στο Limburg Katholieke University College. Είναι τελειόφοιτος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια και εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων, ποιημάτων και παραμυθιών. Το μεγαλύτερό του όνειρο είναι να συνθέσει μία νέα δραματουργία και να συστήνει έργα στο κοινό.