Γιατί να συναντιούνται επί σκηνής ο Βασίλης Παπαβασιλείου και ο Γιάννος Περλέγκας; Γιατί ένας μεγάλος (τόσο σε «ανάστημα» όσο και σε ηλικία) ηθοποιός επιχειρεί για πολλοστή φορά να συντάξει με την βοήθεια ενός (ακόμα!) συμβολαιογράφου, σ’ ένα μεγάλο άνυσμα χρόνου, την διαθήκη του. Relax… Mynotis σε μια υπόθεση πολύ σοβαρότερη και «καλλιτεχνικότερη» από το τυπικό μοίρασμα μιας περιουσίας, όταν, μάλιστα, εμπλέκονται σ’ αυτήν κι άλλοι μεγάλοι άντρες κατευθείαν από το νεοελληνικό πολιτισμικό πάνθεον.

Μετά την επιτυχημένη παρουσία του έργου στην σκηνή της Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης το Relax… Mynotis θα ολοκληρώσει αυτόν τον Νοέμβρη το ταξίδι του. Ένα ταξίδι που ξεκίνησε δύο δεκαετίες πίσω, όταν οι θάνατοι των Αλέξη Μινωτή και Γιάννη Ρίτσου –δύο μεγάλων αντρών σε μια μικρή χώρα, όπως ο ίδιος είπε- «βρίσκουν» τον Βασίλη Παπαβασιλείου στο εξωτερικό, αλλά του δίνουν (κυρίως η δημοσιοποίηση της διαθήκης του πρώτου), το εναρκτήριο λάκτισμα για την θεατρική μυθοπλασία που «έπλεξε» σε παραπάνω των ένα επιπέδων και χρονικοτήτων, με σχεδιάσματα να κλείνονται στα συρτάρια για να βγουν και να συστήσουν ένα πλήρες κειμενικό σώμα το 2016, το οποίο εκδηλώνεται στην σκηνική του διάσταση το 2017.

Βασίλης Παπαβασιλείου και Γιάννος Περλέγκας
Τα πόσα είναι ασήμαντα, πλην τα αισθήματα πρωτεύουν: Relax… Mynotis

Τα αισθήματα του κοινού στην παρουσία των δύο αντρών στην σκηνή, ανάμεικτα. Νιώθει κανείς πως κάτι «μεγάλο» λαμβάνει χώρα ενώπιόν του, μία ζωτικής σημασίας συνάντηση που απορροφά την προσοχή,  χωρίς να μεγαλοποιούνται οι όροι της από φανφάρες και υποκριτικά πυροτεχνήματα, αλλά συγκροτείται με χιουμοριστικούς, έξυπνους και ενίοτε αλματώδεις στον χρόνο διαλόγους, πλήρεις τόσο φιλοσοφικών όσο και πολύ χειροπιαστών νοημάτων αναφορικά με την τέχνη, το θέατρο και την ζωή ως δραματική σκηνή.

Έχοντας ως φόντο την συνάντηση ηθοποιού – συμβολαιογράφου «συνευρίσκεται» θεατρικά και ο Ρίτσος με τον Μινωτή σε μία σύζευξη, απορίας άξιον, πώς την γέννησε το μυαλό του Βασίλη Παπαβασιλείου, σχεδόν ανατριχιαστική! Με αφορμή την μυθοπλαστική διαθήκη του Μινωτή η θεατρική γλώσσα αποκτά μεταγλωσσικές διαστάσεις και σε μια ανασκόπηση, στρεφόμενη προς τον «εαυτό» της, στηλιτεύει όλο νόημα «νεκροζώντανους», λοιδορούς του χτες και υμνητές του σήμερα, «αδικημένους» της τέχνης και της κοινωνίας και αρκετές άλλες κατηγορίες ανθρώπων: Relax…

«Δεν υπάρχει, σε πληροφορώ, δάκρυ πιο πικρό από αυτό που χύνει η αδυναμία την στιγμή που αποκτά συνείδηση του εαυτού της»

Το υπόβαθρο, προκειμένου να παρακολουθήσει κανείς στενά την ροή αυτού του απαιτητικού στο περιεχόμενο και στην σύλληψή του λόγου δεν είναι αμελητέο, πράγμα που θέτει έναν συγκεκριμένο πήχη για το κοινό που θέλει πραγματικά να αυξάνει συνάψεις νευρώνων (!) με θεατρικές αφορμές, ωστόσο, ο κόπος δεν θα άφηνε χωρίς ανταμοιβή τον πονηρεμένο μύστη αυτής της οριακής ιλαροτραγωδίας.

Δίπλα στο ρεσιτάλ ερμηνείας του Βασίλη Παπαβασιλείου σε μια σχέση θεατρικής μαθητείας εν προόδω ξεδιπλώνεται η υποκριτική του σημαντικού ηθοποιού Γιάννου Περλέγκα που σφραγίζει την κορύφωση του έργου με έναν καταληκτικό μονόλογο -διαφορετικής και ιδιαίτερης συναισθηματικής φόρτισης- που συντίθεται στο πλαίσιο μιας φανταστικής εικόνας στην οποία αναγιγνώσκονται «ανεπίδοτα» δελτάρια του Αλέξη Μινωτή στον Γιάννη Ρίτσο. Η προσέγγιση του συμβολαιογράφου Σάββα απέναντι στον πνευματικό του μέντορα, τον γηραιό ηθοποιό, γίνεται με τους ψυχαναλυτικούς όρους του απαραίτητου «γκρεμίσματος» του πατέρα, που λαμβάνει μεγαλειώδεις διαστάσεις στην υποκριτική απόδοση του Γιάννου Περλέγκα, κλείνοντας τον κύκλο αυτής της θεατρικής πρόκλησης, του Relax… Mynotis.

Γυμνό: Καθόλου

Βία: Καθόλου

Relax… Mynotis: Συντελεστές παράστασης

  • Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
  • Σκηνογραφία: Κώστας, Ηρακλής Γεωργίου
  • Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
  • Καλλιτεχνική συνεργάτις – Εκτέλεση παραγωγής: Νικολέτα Φιλόσογλου
  • Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου
  • Παίζουν: Βασίλης Παπαβασιλείου & Γιάννος Περλέγκας
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
  • Διεύθυνση: Φρυνίχου 14, Πλάκα
  • Τηλέφωνα ταμείου: 210 3222464 και 210 3236732
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 10, Σάββατο 11 στις 21.15 και Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017 στις 20.00
  • Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ & 10 ευρώ μειωμένο
  • Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν | Facebook
Προηγούμενο άρθροΌλα αυτά τα υπέροχα πράγματα σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Επόμενο άρθροΔιεθνές Συνέδριο «Για μια Σχολή Εικαστικών Τεχνών του 21ου αιώνα»: Υποβολή περιλήψεων