Βρισκόμαστε στη φυλακή του Κούκου, μία φυλακή υψίστης ασφαλείας. Ο Γιάννης Ποντίκης είναι καταδικασμένος σε ισόβια, κατηγορούμενος άδικα για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ στην πολυεθνική όπου εργαζόταν. Στη διάθεσή του έχει έγγραφα και στοιχεία που αποδεικνύουν τη δική του αθωότητα, αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει πρώτα να αποδράσει. Στην προσπάθειά του να το σκάσει από τη φυλακή, συναναστρέφεται με 5 άλλους χαρακτήρες, κάθε ένας από τους οποίους έχει κάτι που ο Ποντίκης χρειάζεται για να τα καταφέρει. Σε αυτό το εναλλακτικό, πρωτότυπο και διασκεδαστικό δείπνο, το κοινό, παίζοντας καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της δράσης, αναλαμβάνει ρόλο… ντετέκτιβ και απονέμει με τον δικό του τρόπο δικαιοσύνη, βοηθώντας τον Γιάννη Ποντίκη να δραπετεύσει!

Η ομάδα του Βρες το Δολοφόνο, μετά το περυσινό sold-out Reunion μετά θάνατον, επιστρέφει και μας συστήνει ένα θεατρικό δρώμενο που συνδυάζει το φαγητό του υπέροχου μενού του El Convento Del Arte που επιμελείται ο Chef Μιχάλης Ντουνέτας, με την περιπέτεια και το άφθονο γέλιο. Ο ηθοποιός Θανάσης Ζερίτης, ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας του κειμένου της παράστασης, Γιάννης Σαρακατσάνης, αλλά και η υπεύθυνη για τη σύλληψη της ιδέας θεατρικών δείπνων μυστηρίου, Φιλιώ Λαζανά (Βρες τον Δολοφόνο), μιλούν στο Artic.gr για την εν λόγω… Απόδραση!

Λυδία: – Στο «Προσεχώς Απόδραση» οι θεατές, εκτός των άλλων, αναλαμβάνουν ρόλο ντετέκτιβ. Πιστεύεις ότι αυτός ο ρόλος αναλαμβάνεται και στην καθημερινή ζωή μας, στη δεδομένη κοινωνικοπολιτική συνθήκη;

Θανάσης Ζερίτης: – Όπως συμβαίνει συχνά κάτω από ένα κωμικό περίβλημα μπορούν να ειπωθούν τα πιο ουσιώδη. Κι αυτό νομίζω ακόμα και ασυνείδητα συμβαίνει και σε αυτή την παράσταση. Οι θεατές καλούνται να συνεργαστούν, να συνδυάσουν τις γνώσεις και τις σκέψεις τους για να βοηθήσουν έναν συμπολίτη τους που έχει κατηγορηθεί άδικα! Τι πιο αισιόδοξο;

Θανάσης Ζερίτης
Ο Θανάσης Ζερίτης στο Artic.gr για την παράσταση «Προσεχώς Απόδραση»

Γιάννης Σαρακατσάνης: – Αν και στόχος μας είναι ξεκάθαρα η διασκέδαση, η παράσταση έχει και κάποια παράπλευρα ωφέλη. Οι θεατές, ως παρέες, διαγωνίζονται! Έτσι πρέπει να παρατηρήσουν τα στοιχεία, να τα αξιολογήσουν, να κάνουν τις κατάλληλες ερωτήσεις στους ηθοποιούς κατά τη διάρκεια των «ανακρίσεων» και, τέλος, να καταλήξουν σε λογικά συμπεράσματα για τη λύση των γρίφων.

Αυτά τα απλά βήματα είναι γενικά χρήσιμα. Και ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή των ακραίων, φανατικών και ανυπόστατων απόψεων. Οπότε ελπίζουμε ότι κάτω από το δισκεδαστικό και χιουμοριστικό περιτύλιγμα της «Απόδρασης» δίνουμε στο θεατή και ένα χρήσιμο εργαλείο ζωής.

Λυδία: – Πώς προέκυψε η ιδέα του θεατρικού δρώμενου-Δείπνου μυστηρίου «Προσεχώς Απόδραση;»

Φιλιώ Λαζανά (Βρες τον Δολοφόνο): – Η ιδέα των θεατρικών δείπνων μυστηρίου προέκυψε όταν μάθαμε με τον σύζυγό μου, Γιάννη Πιττά, για ένα παρεμφερές δρώμενο που διεξάγεται σε ξενοδοχεία του εξωτερικού εδώ και πολλές δεκαετίες και μας κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον. Για την ακρίβεια, ερωτευτήκαμε την ιδέα κι έτσι, το καλοκαίρι του 2013, πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε το «Βρες τον Δολοφόνο», κολυμπώντας σε παντελώς άγνωστα για εμάς νερά! Αναπολώντας εκείνο το καλοκαίρι, δεν μπορώ να μην σκέφτομαι πόσο τυχεροί σταθήκαμε όταν μια σειρά γεγονότων μας οδήγησε στον Γιάννη Σαρακατσάνη, σκηνοθέτη και ιδρυτή των AbOvo, και στους ηθοποιούς της ομάδας, οι οποίοι αγκάλιασαν την ιδέα μας. Από τότε μέχρι σήμερα, συμπορευόμαστε, δοκιμάζουμε και εξελίσσουμε το κόνσεπτ του «Βρες τον Δολοφόνο» έχοντας άψογη συνεργασία, αγάπη και εμπιστοσύνη, τόσο με τους συντελεστές του θιάσου, όσο και με το El Convento del Arte, τον χώρο όπου εξελίσσεται το θεατρικό δείπνο!

Φιλιώ Λαζανά
Η Φιλιώ Λαζανά μιλά στο Artic.gr για τη σύλληψη της ιδέας του δείπνου μυστηρίου «Προσεχώς Απόδραση»

Το φετινό μας δείπνο είναι μια εξέλιξη της αρχικής ιδέας: στο «Προσεχώς Απόδραση» δεν εξιχνιάζουμε κάποια δολοφονία, αλλά βοηθούμε τον άδικα φυλακισμένο ήρωα να αποδράσει! Και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, με τη νέα χρονιά, θα ανακοινώσουμε ένα εντελώς καινούργιο για την Ελλάδα κόνσεπτ, που θα είναι μια μεγάλη έκπληξη για τους λάτρεις του μυστηρίου!

Λυδία: – Σε τί συνίσταται και πώς επιδιώκει να διαφοροποιηθεί καλλιτεχνικά η ομάδα-παραγωγός εταρεία «ΒΡΕΣ τον ΔΟΛΟΦΟΝΟ», μέσα από το πρωτότυπο στόχο της διοργάνωσης διαδραστικών παραστάσεων μυστηρίου;

Φιλιώ Λαζανά (Βρες τον Δολοφόνο): – Το «Βρες τον Δολοφόνο» διαφοροποιείται από τις άλλες παραστάσεις από το γεγονός και μόνο ότι η παρουσία και η συμμετοχή του θεατή είναι απαραίτητες για να μπορέσει να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί η παράσταση. Παράλληλα, το ότι συνδυάζει με επαγγελματισμό θέατρο, παιχνίδι και δείπνο, κάνει την ιδέα πρωτότυπη και τραβάει την προσοχή του κοινού. Ενώ υπάρχουν πολλές και καλές παραστάσεις στην Αθήνα, εξαιρετικοί χώροι εστίασης και αμέτρητα παιχνίδια με τα οποία μπορεί κανείς να ψυχαγωγηθεί, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο που να τα συνδυάζει όλα ως πρόταση ψυχαγωγίας. Αυτό θεωρώ ότι εξηγεί γιατί οι παραστάσεις μας είναι όλες sold out και μάλιστα αρκετά νωρίτερα από την ημερομηνία διεξαγωγής τους.

Προσεχώς απόδραση
Προσεχώς απόδραση, o Γιάννης Σαρακατσάνης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην ξεκαρδιστική παράσταση μυστηρίου

Γιάννης Σαρακατσάνης: – Μέσα από τις παραστάσεις και τις δράσεις της εταιρείας «Βρες το Δολοφόνο» φιλοδοξούμε να φτιάξουμε θεατρικά «προϊόντα» που βασίζονται στο παιχνίδι και στη διάδραση. Τα δείπνα μυστηρίου που διεξάγουμε εδώ και πέντε χρόνια είναι η βάση μας και το γεγονός ότι σχεδόν όλες μας οι παραστάσεις είναι sold out μας λέει ότι το concept έχει ιδιαίτερη απήχηση στο Ελληνικό κοινό. Στο μέλλον σκοπεύουμε να επεκταθούμε και με μεγαλύτερα διαδραστικά θεατρικά δρώμενα σε μεγαλύτερους χώρους ή και σε μεγαλύτερες διάρκειες!

 

Πληροφορίες παράστασης Προσεχώς Απόδραση

 

 

Προηγούμενο άρθροThe villainess – Μια γυναίκα εκτελεστής ζητά εκδίκηση
Επόμενο άρθρο«Το 2017 για το 1917» στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.