Βασισμένη στο σενάριο του Χόρχε Γκερικατσεβαρία (El Nino, Celda 211), και μόνο από τον τίτλο της Ποιος Κλέβει Ποιον; ( Cien Anos de Perdon )  , αφήνει να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται για μία συμβατική περιπέτεια που εκτυλίσσεται σε μια τράπεζα, αλλά για ένα αστυνομικό θρίλερ που βασίζεται σε περισσότερο πολύπλοκες ιδέες. Η 9η μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη Ντανιέλ Καλπαρσόρο, παρόλο που σε μία πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μία κλασική ταινία ληστείας, είναι  στην πραγματικότητα ένα αστυνομικό θρίλερ. Και αυτό το οφείλει στα ίδια τα συστατικά της: ίντριγκα, λεπτομερής απεικόνιση χαρακτήρων, υψηλή ποιότητα παραγωγής.

Ο σκηνοθέτης και ο σεναριογράφος ερεύνησαν και άντλησαν έμπνευση από ιστορικές  ληστείες που είχαν συμβεί ανά τον κόσμο, αλλά και κάποιες που έλαβαν χώρα στην Αργεντινή και έτσι αποφάσισαν ότι ήθελαν οι κλέφτες να μιλούν ισπανικά. Η ταινία συνδυάζει πολλά πραγματικά και φανταστικά στοιχεία της κινηματογραφικής κουλτούρας των ταινιών ληστείας, που άρεσαν τόσο στον Ντανιέλ Καλπαρσόρο, όσο και στον Γκερικατσεβαρία, ενώ σε πολλά σημεία γίνονται αναφορές στην ισπανική κοινωνία.

Ο σεναριογράφος και ο σκηνοθέτης είχαν ως βασική τους επιδίωξη την έκπληξη και τους δυνατούς χαρακτήρες. Η ταινία διακρίνεται για την ένταση και τον καθηλωτικό της ρυθμό, αλλά και για την σκηνοθετική ματιά του Ντανιέλ Καλπαρσόρο, ο οποίος, κατά κοινή ομολογία, έχει ένα έμφυτο σκηνοθετικό ταλέντο, δίνοντας χώρο και χρόνο στους ηθοποιούς του. Μπορεί να ηγείται και να καθοδηγεί. Είναι δυναμικός, «όπως ένας ταύρος”, λέει ο Χοακίν Φουριέλ. Μπορεί να «ντύσει» με αδρεναλίνη, ακόμη και την πιο ασήμαντη λεπτομέρεια.

Cien años de perdón Ποιος Κλέβει Ποιον;
«Όμως, πέρα από το πολιτικό μήνυμα της ταινίας, το Ποιος Κλέβει Ποιον; μιλά για τη δύναμη της ομάδας και προσπαθεί να κάνει σαφές ότι οι άνθρωποι μπορεί να έχουν μία κακή πλευρά, αλλά και πως το κακό βρίσκεται συνήθως σε υψηλότερα επίπεδα,» λέει ο Χοσέ Κορονάδο.
Σύνοψη της ταινίας  Ποιος Κλέβει Ποιον;

Ένα βροχερό πρωί. Έξι ένοπλοι άνδρες, μεταμφιεσμένοι, επιτίθενται σε μια τράπεζα στη Βαλένθια. Με αρχηγό έναν κλέφτη, με το παρατσούκλι Ο Ουρουγουανός, η αποστολή της ομάδας φαίνεται απλή και ξεκάθαρη: να αδειάσουν όσα περισσότερα χρηματοκιβώτια μπορέσουν και να το σκάσουν. Ωστόσο όλα θα περιπλεχθούν, όταν ο διευθυντής μιας τράπεζας αποκαλύψει ένα μυστικό κρυμμένο σε ένα από τα χρηματοκιβώτια.

Οι ληστές της ταινίας Ποιος Κλέβει Ποιον; περνώντας την πόρτα της τράπεζας, περνούν ταυτόχρονα και σε μια άλλη διάσταση. Και αυτό επειδή η τράπεζα κρύβει στα έγκατά της πολλά περισσότερα από ό, τι χρήματα. Και δεν υπάρχει κανείς που να το γνωρίζει καλύτερα αυτό, από την διευθύντρια του υποκαταστήματος. Είναι αυτή που ανοίγει το κουτί της Πανδώρας, το οποίο βρίσκεται στις θυρίδες υψηλής ασφάλειας της τράπεζας.

Τα γυρίσματα για το Ποιος Κλέβει Ποιον; πραγματοποιήθηκαν για πάνω από οκτώ εβδομάδες στο Μπουένος Άιρες, τα Κανάρια Νησιά και τη Βαλένθια. Η επιλογή των ηθοποιών έγινε στο Μπουένος Άιρες.

Cien años de perdón Ποιος Κλέβει Ποιον;
Μία από τις κομβικές και πιο δύσκολες σκηνές γυρισμάτων ήταν εκείνη στο υπό κατασκευή μετρό του Μπουένος Άιρες. Η παραγωγή έκανε εκεί γυρίσματα για αρκετές μέρες βυθίζοντας στο νερό τεχνικούς και ηθοποιούς προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία από τις πιο αγωνιώδεις σκηνές στην ταινία. Το τούνελ του μετρό έθετε και μία ακόμα πρόκληση για την παραγωγή: ενώ ήταν ένας τεράστιος χώρος, το φως μπορούσε να μπει μόνο από μία μεριά του,» λέει ο Χοσού Ιντσοστέγκι.
Οι χαρακτήρες της ταινίας Ποιος Κλέβει Ποιον;

ΟΙ ΛΗΣΤΕΣ

Ο Ισπανός
«Ο Ισπανός ανήκει στη συμμορία, αλλά θεωρεί ότι είναι διαφορετικός από τους υπόλοιπους, γιατί δεν είναι Αργεντινός. Έχει πείρα στο «επάγγελμα», είναι μεθοδικός, έχει εμμονή με τους αριθμούς και τα γεγονότα, αλλά γενικά είναι πιο χαλαρός από τους υπόλοιπους. Το βασικό του πρόβλημα είναι οι γυναίκες…» (Λουίς Τοσάρ)

Ο Ουρουγουανός

«Ο Ουρουγουανός έχει ταλέντο στο να σχεδιάζει και να ηγείται. Είναι εγκληματίας κατ’ επάγγελμα και μισεί βαθιά το τραπεζικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται βίαιος. Με τη ληστεία, σαν να ανεβάζουν μία παράσταση. Είναι τύπος με μεγάλη, αλλά και ραγισμένη, καρδιά.» (Ροντρίγκο Ντε Λα Σέρνα)

Ο Τρελός
“Ο Τρελός είναι ένας χαρακτήρας που σχεδόν πάντα καταλήγει να κάνει τα πράγματα με το λάθος τρόπο. Παρόλο που προσπαθεί, αδυνατεί να καταλαβει τι συμβαίνει γύρω του. Θέλησα να τον ενσαρκώσω ως ένα αστείο χαρακτήρα.” (Χοακίν Φουριέλ)

Βαρέλα
«Είναι αυτός που βάζει το μυαλό και το συναίσθημα στη ληστεία, ώστε να είναι ξεκάθαρο σε όλους τι πάνε να κάνουν. Όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν σύμφωνα με το πρόγραμμα και πλανάται η υποψία προδοσίας, ενοχλείται πολύ. Προσπαθεί όλη του τη ζωή να οργανώσει την τέλεια ληστεία προκειμένου να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί.» (Λουσιάνο Καθέρες)

Cien años de perdón Ποιος Κλέβει Ποιον;
Cien años de perdón Ποιος Κλέβει Ποιον;

ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ


Σάντρα

«Η Σάντρα είναι εκείνη που προκαλεί τη σύγκρουση μεταξύ των ληστών. Ο χαρακτήρας της μεταστρέφεται κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Είναι εμφανές από την πρώτη στιγμή ότι η απόλυσή της, την έχει ενοχλήσει πολύ. Η Σάντρα ως διευθύντρια του υποκαταστήματος ήταν αναγκασμένη να πουλά προνομιούχες μετοχές και άχρηστα τραπεζικά προϊόντα. Το να διαπραγματεύεται με έναν ληστή που κρατά όπλο είναι μία από τις πιο δύσκολες συναλλαγές που έχει κάνει στη ζωή της.» (Πατρίθια Βίκο)

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ


Φεράν

«Δεν είναι επαγγελματίας μεσολαβητής, αλλά είναι ο επικεφαλής του υπουργικού συμβουλίου. Και ο ρόλος του είναι σημαντικός, καθώς κατά τη διάρκεια της ληστείας, η κυβέρνηση πρέπει να παρέμβει προκειμένου να διαπραγματευτεί με τους ληστές, σχετικά με κάποιες πληροφορίες που βρίσκονται σε μία από τις θυρίδες.» (Ραούλ Αρέβαλο)

Κριστίνα
«Η Κριστίνα είναι ο συνδετικός κρίκος της ιστορίας. Είναι το δεξί χέρι του Φεράν, ο οποίος με τη σειρά του είναι το δεξί χέρι του προέδρου. Είναι αποτελεσματική: πριν προλάβει να της ζητήσει κάτι ο Φεράν, αυτή ήδη το διερευνά και προσπαθεί να βάλει τάξη στο χάος που έχει προκαλέσει η ληστεία.» (Μαριάν Αλβάρεθ)

ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΊ

Μελίθο
«Ο Μελίθο είναι ανώτατος μεσολαβητής. Αρχικά δούλευε για το στρατό, αλλά πλέον η κυβέρνηση τον χρησιμοποιεί για να επιλύει βρώμικες υποθέσεις. Κανείς δεν ξέρει ποιος ακριβώς είναι και τι κάνει, επειδή έχει την ικανότητα να διαπραγματεύεται ψυχρά, χωρίς κανένα ενδοιασμό.»  (Χοσέ Κορονάδο)
Ντομίνγκο

«Μεσολαβεί για λογαριασμό της αστυνομίας. Δουλειά του είναι να κάνει το παν ώστε να μην επικρατήσει χάος. Με τις ψυχολογικές του δεξιότητες αξιολογεί την κατάσταση, βάζει φρένο στους ληστές και διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξουν θύματα.» (Λουίς Καλέχο)

Δείτε Trailer της ταινίας  Ποιος Κλέβει Ποιον;
  • Πρωταγωνιστούν: Λούις Τοσάρ, Ροντρίγκο Ντε Λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο, Χοσέ Κορονάδο
  • Σκηνοθεσία:  Ντάνιελ Καλπαρσόσο
  • Σενάριο: Χόρχε Γκερικατσεβαρία
  • Παραγωγή: Άλβαρο Αγκουστίν, Χουάν Γκορδόν, Έμμα Λούστρες,Μπόρζα Πένα
  • Φωτογραφία: Χόσου Ίντσοστέγκι
  • Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Χουάν Πέδρο Ντε Γκασπάρ
  • Μοντάζ: Αντόνιο Φρούτος
  • Μουσική: Χούλιο Ντε Λα Ρόσα
  • Κοστούμια: Πατρίσια Μονέ
  • Διάρκεια: 96’
  • IMDb 
Προηγούμενο άρθροΔεσμώτης του ιλίγγου του Alfred Hitchcock
Επόμενο άρθροΣυνέντευξη με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές του Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Σαρωνικού