Το Θέατρο του Νέου Κόσμου ανοίγει ξανά τις πόρτες του «με αισιοδοξία σε πείσμα των καιρών», όπως σημειώνει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, για να υποδεχθεί το κοινό αυτή τη νέα θεατρική σαιζόν με ένα πολυσυλλεκτικό και πλούσιο ρεπερτόριο. Εκτός από τις νέες παραγωγές, συναντάμε για δεύτερη χρονιά την επιτυχημένη σύγχρονη εκδοχή του έργου-σταθμού του Ρομπέρτο Ατάιντε «Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα» για τρεις άνδρες και ζωντανή μουσική επί σκηνής (Πάνος Παπαδόπουλος, Γιάννης Λατουσάκης, Μιχάλης Λατουσάκης), που αναδεικνύει τον κεντρικό πυρήνα του έργου.

Μέσω της σχέσης της δασκάλας Κας Μαργαρίτας με τους μαθητές της (με το κοινό στο ρόλο των… μαθητών), η παράσταση, αξιοποιώντας την εκρηκτική́ γραφή́ και το καυστικό χιούμορ του συγγραφέα, γίνεται ένας ύμνος για αυτούς που λαχτάρησαν κρυφά́ την αγάπη και την τρυφερότητα μα δεν την συνάντησαν ποτέ́.

Ο Πάνος Παπαδόπουλος είναι ένας ηθοποιός που σε κάθε θεατρικό του βήμα επιβεβαιώνει επί σκηνής την αστείρευτη ενέργεια, τη συνέπεια και την ευαισθησία με την οποία προσεγγίζει και «αγγίζει» το ρόλο του.

Λίγες μέρες πριν υποδυθεί ξανά την δεσποινίδα Μαργαρίτα, ο Πάνος Παπαδόπουλος μας μιλά για τον επίκαιρο χαρακτήρα του έργου, τη συνεργασία του με τον Γιώργο Παπαγεωργίου, το θεατρικό τοπίο στη σημερινή εποχή, τι σημαίνει «επιτυχία» για εκείνον και τα μελλοντικά του θεατρικά σχέδια.

Πάνος Παπαδόπουλος | Συνέντευξη

Λυδία: – Η «Δεσποινίς Μαργαρίτα» είναι ένας μονόλογος, γραμμένος στη σκιά του δικτατορικού καθεστώτος της Βραζιλίας. Το έργο απαγορεύτηκε από τις Αρχές, λογοκρίθηκε, ξεχώρισε όμως πολύ γρήγορα για την ισχυρή του πολιτική διάσταση και γνώρισε επιτυχία όπου και αν παρουσιάστηκε, σε περισσότερες από τριάντα χώρες. Πόσο επίκαιρο θεωρείς ότι είναι και τι έχει να μας πει για το σήμερα;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Το πολιτικό σχόλιο είναι πάντα επίκαιρο και πάντα ευδιάκριτο σε σχέση με την αγριότητα και την βουλημία της εξουσίας όπως επίσης και το ανθρώπινο που προσπαθούμε να φωτίσουμε μέσα από την δική μας ανάγνωση εξίσου. Το τραύμα και η μοναξιά που κουβαλάει αυτό το πρόσωπο. Που δεν εισέπραξε ποτέ του χάδι και τρυφερότητα, οπότε δεν μπορεί και να το δώσει. Δεν γνωρίζει άλλο τρόπο να εξωτερικεύει τα συναισθήματά του από το να επιβάλει τρομοκρατία.

Λυδία: – Η δεσποινίς Μαργαρίτα τελικά εκπροσωπεί ή στηλιτεύει το σύστημα που υπηρετεί;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Είναι ένα μέρος του. Είναι δημιούργημά του. Αν ακυρώσει το σύστημα που υπηρετεί ακυρώνεται αυτομάτως και η ίδια. Έτσι προσπαθεί να υποστηρίξει τα θεμέλιά του για να υπάρχει και η δική της αξία. Δεν έχει ταυτότητα χωρίς αυτό. Και είναι και κάτι που με συγκινεί πολύ σε αυτό το πρόσωπο. Ότι εμένει σε μια κατάσταση που κάποτε κακοποίησε ψυχικά και την ίδια, αλλά αφού την ακολούθησε αναγκαστικά και από φόβο, προσπαθεί να την υποστηρίξει σα να ήταν επιλογή της.

Ο ηθοποιός Πάνος Παπαδόπουλος μιλά στο Artic.gr για την παράσταση «Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα»
Ο ηθοποιός Πάνος Παπαδόπουλος μιλά στο Artic.gr για την παράσταση «Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα» του Ρομπέρτο Ατάιντε που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου.

Λυδία: – Τι συμβολίζει και τι επιδιώκει να τονίσει για την ουσία του κειμένου η ερμηνεία της δεσποινίδος Μαργαρίτας από άντρα ηθοποιό στο πλαίσιο της σύγχρονης διασκευής του Γιώργου Παπαγεωργίου;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Δεν συμβολίζει κάτι συγκεκριμένο η πιο βαθύ από αυτό που προσπαθεί να συμβολίσει και το ίδιος ο συγγραφέας μέσα στο έργο. Ίσως θα έλεγα επισφραγίζει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σύμβολο της εξουσίας και όχι με έναν ρεαλιστικό χαρακτήρα δασκάλας που είναι κάτι το καθημερινό. Ερμηνεύοντας ένας άνδρας έναν τέτοιον χαρακτήρα νομίζω ότι ο ρόλος αποκτάει κάτι το υπερρεαλιστικό. Σαν μια σκιά που ορθώνεται πελώρια στον τοίχο.

Πάνος Παπαδόπουλος: «Ερμηνεύοντας ένας άνδρας έναν τέτοιον χαρακτήρα νομίζω ότι ο ρόλος αποκτάει κάτι το υπερρεαλιστικό. Σαν μια σκιά που ορθώνεται πελώρια στον τοίχο.»

Λυδία: – Πες μας λίγα λόγια για τη συνεργασία σου με τον Γιώργο Παπαγεωργίου και τη δημιουργική σας «θεατρική συνάντηση» που ξεκίνησε στο παρελθόν με τον “Επιθεωρητή” του Ν. Γκόγκολ, παράσταση σταθμό της Goo Theater Company. Πώς σε καθοδήγησε σκηνοθετικά στη νέα αυτή εκδοχή του έργου του Ατάιντε;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Η ματιά του Γιώργου είναι πάντα πολύ τρυφερή απέναντι στα κείμενα και στους ηθοποιούς του. Αναζητά συνεχώς την επαφή με το συναίσθημα. Με κάτι το ανικανοποίητο, με μια ακατανίκητη ελπίδα για ζωή. Με κάτι που να μπορούμε δηλαδή να συνδεθούμε όλοι ανεξαιρέτως. Εμένα είναι το δεύτερο δώρο που μου κάνει η Μαργαρίτα, μετά τον Επιθεωρητή και σκέφτομαι κάθε φορά πόσο πολύ τα έχω αγαπήσει και τα δύο, όταν περπατώντας στο δρόμο, κάποιες στιγμές, κατά τη διάρκεια των προβών, έπιανα τον εαυτό μου να ανησυχεί μη τυχόν και με πατήσει αυτοκίνητο και δεν προλάβουμε να δείξουμε στον κόσμο αυτό που έχουμε φτιάξει. Να τους πούμε αυτές τις δύο ιστορίες.

Λυδία: – Η παράσταση παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά. Ποιες ήταν οι εντυπώσεις του κοινού και τι θεωρείς ότι τους έκανε να αγαπήσουν την παράσταση;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Πιστεύω ότι είναι μια περίεργη εμπειρία. Σα να βρίσκεσαι για λίγο μέσα σ’ ένα μικρό δωμάτιο, κάπου στη χώρα της Αλίκης των Θαυμάτων. Βλέπεις έναν χαρακτήρα που σου θυμίζει κάτι από το παρελθόν σου και τον ξεφλουδίζεις σαν κρεμμύδι. Βλέπεις όλους τους φόβους σου για το μέλλον. Όλα όσα θες να αποφύγεις αλλά γελάς ταυτοχρόνως και πολύ με το παράλογο της συμπεριφοράς του. Με τις εξάρσεις και την “τρέλα” του.

Στο τέλος είναι συγκινητικό πολύ το να σκεφτείς πόσους ανθρώπους προσπέρασε αυτή η ζωή γιατί δεν είχαν το ταλέντο της “επιβίωσης” σε έναν απάνθρωπο κόσμο. Νομίζω για να καταλήξω και κάπου, ότι αυτό που έχουν αγαπήσει όσοι έχουν δει την παράσταση, είναι μια αίσθηση ότι υπήρξαν θεατές σε κάτι που δεν θα επαναληφθεί δεύτερη φορά. Ήταν μόνο για απόψε.

Ο Πάνος Παπαδόπουλος πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα»
Πάνος Παπαδόπουλος: «Νομίζω ότι αυτό που έχουν αγαπήσει όσοι έχουν δει την παράσταση, είναι μια αίσθηση ότι υπήρξαν θεατές σε κάτι που δεν θα επαναληφθεί δεύτερη φορά. Ήταν μόνο για απόψε.»

Λυδία: – Πώς θα χαρακτήριζες το θεατρικό τοπίο στην μετα-covid εποχή και πώς θα ήθελες να βλέπεις τον εαυτό σου σε αυτό από εδώ και πέρα;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Οι άνθρωποι συνεχίζουν να κάνουν τη δουλειά που αγαπούν με την ίδια λαχτάρα και τον ίδιο κόπο. Προσπαθούν να πιάσουν το νήμα από κει που το άφησαν. Σίγουρα διαισθάνομαι πολύ πιο τεντωμένα τα νευρικά συστήματα όλων μας. Ελπίζω σε μια γαλήνη και μια εποχή με περισσότερο φως. Ελπίζω σε παράλογα πράγματα. Να μπορέσουμε ας πούμε να περπατήσουμε πάνω στη θάλασσα.

Πάνος Παπαδόπουλος: «Ελπίζω σε παράλογα πράγματα. Να μπορέσουμε ας πούμε να περπατήσουμε πάνω στη θάλασσα.»

Λυδία: – Δεδομένης της επιτυχημένης καλλιτεχνικής πορείας που έχεις διαγράψει τα τελευταία χρόνια, εσύ πώς θα όριζες την επιτυχία; Τι σε «μετακινεί» ψυχικά και συναισθηματικά στην τέχνη σου;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Δεν ξέρω πραγματικά πως να ορίσουμε την επιτυχία… Να αισθάνεσαι καλά ίσως με τη διαδρομή σου. Με τις επιλογές σου. Να αισθάνεσαι μια πληρότητα. Ότι έχεις δώσει και έχεις πάρει αγάπη. Δεν ξέρω πραγματικά. Αυτό που με μετακινεί ψυχικά και συναισθηματικά τώρα, νομίζω είναι η απλότητα. Η εντύπωση ότι κάποιος χωρίς να τον απασχολεί η αποδοχή κάνει κάτι με μια απαλότητα που μιλάει στην καρδιά των ανθρώπων. Δεν μπορώ να το περιγράψω ακριβώς. Σκέφτομαι την ώρα που οδηγάει ένα αυτοκίνητο μέσα στο χιόνι να σταματήσει μπροστά σε έναν όμορφο ζώο που τον κοιτάει κατάματα. Κι έπειτα αυτό να τρέξει και να προσπεράσει…

Λυδία: – Έχεις κάποια καλλιτεχνικά σχέδια που θα ήθελες να μοιραστείς;

Πάνος Παπαδόπουλος: – Θα είμαι στη νέα παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου στο Θέατρο Σφενδόνη με τίτλο “ΤΑ ΝΕΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΡΩΤΙΚΑ”, από Νοέμβριο και αργότερα στο Εθνικό Θέατρο, στην παράσταση που ετοιμάζει ο Νίκος Καραθάνος και θα λέγεται “Μια νύχτα στην Επίδαυρο”.

Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα | Συντελεστές παράστασης

  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου
  • Διασκευή: Πάνος Παπαδόπουλος, Γιώργος Παπαγεωργίου.
  • Φωτογραφίες | Video: Χρήστος Συμεωνίδης
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Άννα Παπαγεωργίου
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
  • Μουσική: Γιάννης Λατουσάκης, Μιχάλης Λατουσάκης
  • Creative Team at Visual Arts & Graphics: Linear Creative Content
    Company
  • Ερμηνεύουν: Πάνος Παπαδόπουλος, Γιάννης Λατουσάκης, Μιχάλης Λατουσάκης
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο του Νέου Κόσμου (Κάτω Χώρος)
  • Διεύθυνση: Αντισθένους 7 & Θαρύπου (Αθήνα)
  • Πρεμιέρα: Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022
  • Παραστάσεις: 03.10.2022 – 10.01.2023
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15
  • Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 16 ευρώ, Μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ, Άνω των 65): 13 ευρώ
  • Εισιτήρια για την παράσταση προπωλούνται: www.viva.gr/tickets/theater/mpainei-i-despoinis-margarita-1/
  • Θέατρο του Νέου Κόσμου: Official SiteFacebook

 

Διαβάστε περισσότερες Θεατρικές συνεντεύξεις εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΈφυγε από τη ζωή ο θεατρικός συγγραφέας Μάριος Ποντίκας
Επόμενο άρθροΤο Σώσε του Μάικλ Φρέιν – 2η χρονιά επιτυχίας στο Θέατρο Παλλάς
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.