Το «Παλέρμο» παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου στο Θέατρο Δρόμος από την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021. Πρόκειται για μια αστυνομική μαύρη κωμωδία της Παναγιώτας Αβραμοπούλου. Πέντε άνθρωποι καλούνται να παίξουν ένα παιχνίδι μυστηρίου, δολοπλοκίας, γέλιου, συμπόνιας, ψέματος και αλήθειας για να ανακαλύψουν τη λύση της μυστήριας εξαφάνισης του Αντρέα Τερζίδη ή και ποιος ξέρει, της δολοφονίας του. Όταν μια δολοφονία, όμως, γίνεται παιχνίδι τότε κανείς δεν είναι αθώος.

Οι ηθοποιοί του «Παλέρμο», Παναγιώτα Αβραμοπούλου, Γιάννης Αποστολίδης, Ήρα Δαμίγου, Νεκτάριος Καλαϊτζάκης και Λίλη Τέγου, μιλούν στο Artic.gr για αυτό που ξεχωρίζουν σε μια συνεργασία, για την υποκριτική, την ψευδαίσθηση και την αλήθεια.

Παλέρμο | Συνέντευξη

Μαριάννα: «Τι είναι αυτό που ξεχωρίζεται περισσότερο στην αστυνομική μαύρη κωμωδία «Παλέρμο», στην οποία πρωταγωνιστείτε;»

Παναγιώτα Αβραμοπούλου: – Είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσω κάτι μέσα στο ίδιο μου το έργο, οπότε αυτό για μένα που ξεχωρίζει είναι η ομάδα. Ο τρόπος, δηλαδή, που τα παιδιά και ο ίδιος ο σκηνοθέτης αγκάλιασαν με την ίδια και το ίδιο πάθος το έργο αυτό και πραγματικά είμαι πολύ τυχερή και περήφανη που ανέβηκε με αυτούς τους συντελεστές.

Γιάννης Αποστολίδης: – Νομίζω πως είναι το «δέσιμο» των χαρακτήρων, η σύνδεση τους, με την καλή και την κακή έννοια.. Δηλαδή για να δράσει κάποιος, χρειάζεται τη συνδρομή ενός άλλου -επί σκηνής και όχι απαραίτητα- κι όλο αυτό σημαίνει πως, όπως οι δράσεις αφορούν δύο, έτσι κι οι συνέπειες πέφτουν πάνω στους ώμους και των δύο τους. Η όλη έννοια του συνεργάτη (ή και συνεργού στη χειρότερη). Κερδισμένος ή χαμένος, αθώος ή ένοχος, κάνεις δεν είναι μόνος…

Ήρα Δαμίγου: – Τη δυνατότητα που μου δίνεται από το ίδιο το κείμενο, τη σκηνοθεσία και τους συμπαίκτες μου, να «παίζω» διαφορετικά το παιχνίδι, έχοντας, όμως, πάντα τον ίδιο στόχο.  Κάθε παράσταση για εμένα είναι ξεχωριστή, αφού το φύλλο που τραβάω από την τράπουλα του «Παλέρμο» με οδηγεί σε νέα μονοπάτια τα οποία ανακαλύπτω επί σκηνής. Κι αυτό έχει ενδιαφέρον και για τον ηθοποιό, αλλά και για τον θεατή.

Νεκτάριος Καλαϊτζάκης: – Ξεχωρίζω τις σχέσεις των ηρώων του έργου και την εξέλιξή τους. Μια ακροβασία σε τεντωμένο σχοινί. Άμυνα, επίθεση, αθωότητα κι ενοχή εναλλάσσονται συνεχώς. Η κατάσταση περιπλέκεται όταν το κοινό καλείται για βοήθεια προς ανεύρεση του δολοφόνου. Ακούμε εκπληκτικά σενάρια. Είναι μια πολύ καλή στιγμή του έργου αυτή.

Λίλη Τέγου: – Η δουλειά μας είναι ένα παιχνίδι. Στο «Παλέρμο» ένας λόγος παραπάνω, μιας και το κείμενο είναι βασισμένο σε ένα παιχνίδι και σε κάθε παράσταση με το ίδιο κείμενο, όλοι οι ηθοποιοί αλλάζουν τη στρατηγική τους. Αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον.

Παλέρμο
Παλέρμο: Όταν μια δολοφονία, όμως, γίνεται παιχνίδι τότε κανείς δεν είναι αθώος.

Μαριάννα: «Η παράστασή σας, «Παλέρμο», ακροβατεί ανάμεσα στο ψέμα και την αλήθεια, την ψευδαίσθηση και την πραγματικότητα, όπως συμβαίνει, άλλωστε, και στην καθημερινή ζωή. Πώς βρίσκει, άραγε, κανείς την αλήθεια;»

Παναγιώτα Αβραμοπούλου: – Δεν ξέρω πως μπορεί να βρει την αλήθεια στους άλλους. Ξέρω, όμως, πως μπορεί να βρει τη δική του προσωπική αλήθεια. Άλλωστε, από εκεί ξεκινάνε και όλα. Με πολλή δουλειά με τον εαυτό μας, με αγάπη και σεβασμό προς τον εαυτό μας, και κυριότερο την αποδοχή προς τον εαυτό μας, τα θέλω του και τις ανάγκες του.

Γιάννης Αποστολίδης: – Μέσω της ουσιαστικής παρατήρησης. Όλα είναι καλό να τα λαμβάνουμε υπόψιν μας. Πως μιλάει, τι λέει, πως κινείται, πως δρα ο άλλος. Το να μείνουμε απλά σε ένα από αυτά μπορεί να είναι παραπλανητικό-το να αρχίζουμε να «διαβάζουμε» τα «από κάτω κείμενα», τα «ψιλά γράμματα» μας αποκαλύπτει την αλήθεια. Κι αυτό θέλει δουλειά.. Ο άνθρωπος μαθαίνει να ψεύδεται από πολύ νέος -από όταν αρχίζει να ντρέπεται. Στο τέλος, η αλήθεια είναι η «πολυτέλεια του τεμπέλη», την λες και δεν χρειάζεται να ασχοληθείς άλλο μαζί της -το ψέμα θέλει περισσότερο κόπο και συνεχή συντήρηση ώστε να μην αποκαλυφθεί.

Ήρα Δαμίγου: – Μεγάλη κουβέντα ανοίγουμε! Ίσως θέτοντας ερωτήματα να μπορέσουμε να ανακαλύψουμε το ψέμα. Κατά τον Ηράκλειτο η αλήθεια δεν είναι κάτι «πάγιο» και «στατικό», αλλά μια αέναη διαδικασία. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα, η αλήθεια βρίσκεται πέρα από τις αισθήσεις, στον κόσμο των ιδεών. Ό,τι βλέπουμε, όμως, είναι μία ερμηνεία της πραγματικότητας και δεν είναι για όλους η αλήθεια, αφού βρίσκεται σε υποκειμενικά κριτήρια. Ο Δημόκριτος υποστηρίζει πως η αγάπη για την αλήθεια είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της ελευθερίας του πνεύματος. Ο καθένας μας έχει τη δική του αλήθεια. Προσωπικά, η υποκριτική με έχει βοηθήσει να ακουμπήσω και να αντιμετωπίσω αλήθειες μου, μέσω των ρόλων μου. Άλλωστε, «η Τέχνη προσφέρει τη μέγιστη ηδονή, γιατί λέει την αλήθεια με το περιτύλιγμα του ψεύδους», σύμφωνα με τον Νίτσε.

Νεκτάριος Καλαϊτζάκης: – Η αναζήτηση της αλήθειας είναι μία πολύ προσωπική υπόθεση. Είναι μία εσωτερική διαδρομή που σε φέρνει αντιμέτωπο με νέα δεδομένα, με νέες πραγματικότητες. Μια διαδρομή πλούσια που αξίζει περισσότερο για την ίδια την διαδικασία, παρά για το τελικό συμπέρασμα. Γιατί άλλωστε… τί είναι αληθινό; Και από ποιόν καθορίζεται αυτό; Το δικό σου αληθινό είναι και δικό μου;

Λίλη Τέγου: – Η αλήθεια είναι κάτι που συναντά κανείς στις πράξεις. Η αλήθεια του καθενός βέβαια, βρίσκεται μέσα του…

Trailer

Παλέρμο | Συντελεστές Παράστασης

  • Συγγραφέας: Παναγιώτα Αβραμοπούλου
  • Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
  • Σκηνικά: Ρένα Σαντανούρη
  • Κοστούμια: Στεφανία Σιαφλιούκα
  • Μουσική: Ρεβάνς
  • Φωτισμοί: Πάνος Μπέσης
  • Φωτογραφίες: EarthView
  • Trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
  • Video Post Production: Μανώλης Πετρής
  • Γραφικά & Σχεδιασμός Ηχητικών Εφέ: RS Architecture + Design Studio
  • Ψιμυθιολόγος: Γιώτα Κουτσάφτη
  • Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
  • Παραγωγή: Medea Pictures
  • Ερμηνεύουν: Παναγιώτα Αβραμοπούλου, Γιάννης Αποστολίδης, Ήρα Δαμίγου, Νεκτάριος Καλαϊτζάκης, Λίλη Τέγου
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Δρόμος
  • Διεύθυνση: Αγ. Μελετίου 25 (Αθήνα)
    * Για την είσοδό τους στην παράσταση οι θεατές πρέπει να επιδεικνύουν είτε πιστοποιητικό πλήρους εμβολιασμού είτε πιστοποιητικό νόσησης. καθώς και πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης). Επίσης  υποχρεούνται να φορούν μάσκα κατά την παραμονή τους σε όλους τους χώρους του θεάτρου.
  • Πρεμιέρα: Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021
  • Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21.15 & Σάββατο στις 20:30
  • Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 14 ευρώ, Μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ, Άνω των 65): 11 ευρώ
    * Για ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων τηλέφωνο στο ταμείο.
    Προπώληση: Viva.gr, 11876, Wind, Ευριπίδης Βιβλιοπωλείο, Τεχνόπολη Δήμου Αθηνών, Αθηνόραμα, Yoleni’s
  • Τηλέφωνο Ταμείου: 210 8818906
  • Διάρκεια: 90΄ (χωρίς διάλειμμα)
  • Official Site, Facebook, Instagram

 

 

Διαβάστε περισσότερες θεατρικές συνεντεύξεις εδώ
Προηγούμενο άρθρο8 γυναίκες του Ρομπέρ Τομά σε σκηνοθεσία Π. Ζούλια στο Θέατρο Αλίκη
Επόμενο άρθρο«Λευκό δωμάτιο» για ρόλους που δεν συμβιβάζονται στο Θέατρο Σταθμός
Μαριάννα Μωυσίδου
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπουδάζει σε δραματική σχολή και είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Από μικρή της άρεσε να γράφει και από το 2015 ασχολείται και διαδικτυακά με αυτό. Αγαπάει τις τέχνες, τον ήλιο, τα ταξίδια και τη σκυλίτσα της.