Ο εύστοχος Βέλγος σκηνοθέτης Joachim Lafosse (Our Children) επιστρέφει με το καθηλωτικό δράμα Όταν τελειώσει ο Έρωτας (After Love) που ξετυλίγει σκηνές από έναν γάμο υπό διάλυση, καθώς οι πρωταγωνιστές Bérénice Bejo (The Artist) και Cédric Kahn (Roberto Succo) ενσαρκώνουν με απόλυτη πειστικότητα ένα ζευγάρι που κάποτε ήταν, αλλά τώρα πια δεν είναι ερωτευμένο. Η νέα ταινία Όταν τελειώσει ο Έρωτας κυκλοφορεί στις αίθουσες την Πέμπτη 4 Μαΐου από την Feelgood.

Σύνοψη της ταινίας Όταν τελειώσει ο Έρωτας

Μετά από 15 χρόνια συμβίωσης, η Marie (Bérénice Bejo) και ο Boris (Cédric Kahn) αποφασίζουν να πάρουν διαζύγιο. Η Marie έχει αγοράσει το σπίτι στο οποίο μένουν με τις δύο κόρες τους, αλλά ήταν ο Boris που το ανακαίνισε εξολοκλήρου. Δεδομένου ότι o Boris δεν μπορεί να νοικιάσει άλλο σπίτι για να μείνει, η μόνη λύση είναι να το μοιραστούν. Πόσο εύκολο είναι αυτό, όταν κανείς δεν θέλει να υποχωρήσει;

Δείτε το trailer για την ταινία Όταν τελειώσει ο Έρωτας

Συνέντευξη με τον Joachim Lafosse

Τι πυροδότησε την ιδέα για την ταινία Όταν τελειώσει ο Έρωτας; Πώς τη γράψατε;

Ήταν η συνάντηση με τη Mazarine Pingeot και η κοινή επιθυμία να κάνουμε ταινία για ένα ζευγάρι. Θέλαμε να δείξουμε τα έντονα συναισθήματα πίσω από τους τσακωμούς ανάμεσα στα ζευγάρια που συνήθως έχουν να κάνουν με χρήματα. Η Mazarine είναι συνηθισμένη να γράφει με μια άλλη σεναριογράφο, τη Fanny Burdino. Όσο για μένα, έχω συνηθίσει να δουλεύω με τον Thomas Van Zuylen.

Έγραψαν μια εκδοχή και μας την έστειλαν. Δουλέψαμε πάνω σε αυτή και τη στείλαμε πίσω. Και συνεχίσαμε έτσι μέχρι που κάναμε τις τελικές προετοιμασίες για το γύρισμα. Για μένα, η συγγραφή του σεναρίου τελειώνει με το τέλος των γυρισμάτων. Για να είμαι ακριβής, κάποιος πρέπει συνεχώς να αναζητά, να δοκιμάζει και να ξεφορτώνεται ιδέες για να υπάρχει συνέπεια. Το σενάριο πρέπει να ανήκει στους ηθοποιούς, για να κάνουν δικό τους τον ρόλο. Η ταινία δε θα ήταν ίδια χωρίς τη συνεισφορά τους.

Γιατί θέλατε να αντιπαραθέσετε δίδυμα παιδιά με τους γονείς τους;

Ήθελα να κινηματογραφήσω ένα ζευγάρι που χωρίζει με δίδυμα παιδιά εδώ και καιρό. Από τη στιγμή που γεννιούνται, παρ’ όλη τη φαντασίωση που έχουμε όλοι όταν είμαστε ερωτευμένοι ότι μπορούμε να γίνουμε δίδυμο, οι γονείς των διδύμων αναγνωρίζουν ότι ποτέ δεν θα γίνουν οι ίδιοι δίδυμοι. Ο ίδιος έχω έναν δίδυμο αδελφό, το έχω νιώσει αυτό μέσα από αυτά που μου έχουν πει οι γονείς μου, αλλά και ο πατέρας μου που έκανε κι άλλα δίδυμα παιδιά με μια γυναίκα που είχε κι αυτή δίδυμο αδελφάκι.

Μιλήστε μας για την επιλογή των ηθοποιών.

Η επιλογή των ηθοποιών είναι πολύ σύνθετη διαδικασία για μένα. Τελειώνει όταν οι ηθοποιοί είναι στο γύρισμα. Εκείνη τη στιγμή, είμαι σίγουρος ότι έχω κάνει τη σωστή επιλογή. Η Bérénice Bejo είναι φοβερή σύμμαχος. Είναι με το πλευρό του σεναριογράφου. Δεν είναι μια σταρ. Είναι αυθεντική. Ο Cédric Kahn παραχωρεί όλη του την ευαισθησία στον χαρακτήρα. Δεν συμφωνούσαμε πάντα, είχαμε και διαφωνίες, αλλά αυτές ανύψωσαν την ταινία. Θα πω ξανά ότι γράφω τις ταινίες μου με τους  ηθοποιούς.

Συνέντευξη με την Bérénice Bejo

Η Marie, ο χαρακτήρας που υποδύεστε, έχει εμμονή με τα χρήματα.

Ξέρω αυτή την αγωνία, παρ΄ όλο που δεν τη μοιράζομαι. Ως παιδί, οι γονείς μου είχαν οικονομικά προβλήματα. Κοιμόντουσαν και ξύπναγαν με αυτή τη σκέψη. Έτσι πήρα ιδέες από αυτή την εμπειρία.

Έχετε πει ότι προσπαθήσατε να φτιάξετε τις ισορροπίες για τον χαρακτήρα του Boris καθώς ξαναγράφατε το σενάριο με τον Cédric Kahn και Joachim Lafosse…

Αυτό που πρότεινα δεν τον υποτίμησε καθόλου. Είναι κι αυτός θυμωμένος, δεν έχει χρήματα, δεν ανέβηκε κοινωνικά, ενώ άλλοι το καταφέρνουν και είναι αυτός που διαλύεται, ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει. Ο Boris, όπως και κάθε άλλος άντρας, είναι κάπως δειλός. Προτιμά να μένει για να κρατήσει την οικογένεια. Δε θέλει να αντιμετωπίσει την αποτυχία. Επικεντρώνεται αποκλειστικά στο χρηματικό ζήτημα, εκτός από την περίπτωση που προτείνει να πάνε σε οικογενειακό σύμβουλο. Και οι δύο λένε ψέματα ο ένας στον άλλον, αλλά εκείνος πρέπει να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση για να αποδεχτεί την ιδέα του χωρισμού. Όμως, μου άρεσε που η Marie τον σέβεται και δεν του αρνείται τον ρόλο του πατέρα.

Μετά από την προετοιμασία του σεναρίου πριν το γύρισμα, πώς νιώσατε όταν πήγατε στο σετ για πρώτη φορά;

Σε αυτό το στάδιο, η δουλειά μου δεν είναι πια πνευματική, γιατί σε αυτή την περίπτωση χάνω την απόλαυση της υποκριτικής. Ένιωσα καλά, ήθελα να παίξω. Ήθελα να γίνω πάλι ηθοποιός.

Ο Joachim Lafosse επιμένει ότι όσο η ταινία δεν έχει ολοκληρωθεί, το σενάριο είναι σε διαρκή εξέλιξη.

Αυτό συνέβη με τον Cédric. Σε αυτές τις στιγμές, έκανα ένα βήμα πίσω. Έλεγα τις ατάκες μου, που είχαμε αποφασίσει και αν χρειαζόταν, αυτοσχεδίαζα. Δεν μου αρέσει να αυτοσχεδιάζω, αλλά ο Joachim το ζήτησε και τελικά μου άρεσε κι εμένα.

Πώς περιγράφετε την εμπειρία;

Είναι δύσκολο να συγκεντρώσεις διαφορετικές, σχεδόν αντικρουόμενες, προσωπικότητες στο σετ. Δημιουργεί ένταση. Πρέπει να το αντιμετωπίσεις. Αλλά στο τέλος, νομίζω ότι ο Joachim έκανε την ταινία που ήθελε. Μια ταινία σαν αυτόν. Άμεση και συγκινητική. Νιώθεις ότι οι πρωταγωνιστές ήταν κάποτε ερωτευμένοι.

Συνέντευξη με τον Cédric Kahn

Τι είναι πιο σημαντικό; Ο ρόλος; Ο σκηνοθέτης;

Και τα δύο. Και η ταινία. Όλα παίζουν ρόλο. Θέλω να καταλαβαίνω τη φύση του χαρακτήρα, να είμαι σίγουρος ότι θα δώσω κάτι αυθεντικό. Θέλω να ξέρω πώς είναι ο τύπος που θα παίξω… Αν θα έχει μακριά ή κοντά μαλλιά, μούσι, πώς ντύνεται. Θέλω να τον δω…

Πώς προετοιμάζεστε για τους ρόλους;

Δεν προετοιμάζω κάτι. Είμαι ηθοποιός, δεν τα κατέχω όλα. Με απασχολούν οι ατάκες μου. Δεν είμαι άνετος αν δεν τις κατέχω. Σε αυτή την ταινία, είχα πολύ διάλογο. Αλλά κάθε σκηνοθέτης έχει διαφορετική σχέση με το σενάριο. Κάποιοι θέλουν να σέβεσαι το σενάριο μέχρι το κόμμα. Με τον Joachim ήταν διαφορετικά. Μπορείς να επινοείς όσο γίνεται στο γύρισμα. Ένιωσα άνετα με αυτό.

Πώς αναλύετε τη διαμάχη ανάμεσα στον Boris και τη σύζυγο του;

Οι κοινωνικές τους διαφορές, αυτό το κάτι εξωτικό που τους έφερε κοντά στην αρχή, είναι και ο λόγος που διαλύονται ως ζευγάρι. Καθένας παίρνει πίσω αυτό που έχει φέρει και υπερασπίζεται τον εαυτό του με τα όπλα του. Για εκείνη, είναι τα λεφτά και το κοινωνικό στάτους. Για εκείνον, τα χέρια του και οι εργασίες του. Η ταινία έχει πολιτική ανάγνωση. Υπερασπίζομαι τους φτωχούς, αλλά ξέρω ότι ο χαρακτήρας μου μπορεί να φανεί ως παράσιτο που ζει με τα λεφτά της συντρόφου του.

Πώς ήταν το ζευγάρι που σχηματίσατε με την Bérénice Béjo;

Η Bérénice κι εγώ έχουμε διαφορετικές προσωπικότητες και ο Joachim ήταν αρκετά έξυπνος ώστε να μας φέρει κοντά. Η πρόκληση ήταν να κάνουμε τους άλλους να πιστέψουν ότι αυτοί οι χαρακτήρες ήταν κάποτε ερωτευμένοι. Η διαμάχη δεν έχει ενδιαφέρον, αν αυτό δε γίνει πιστευτό. Υπάρχει μια σκηνή που χορεύουν και αυτό το επιτρέπει να γίνει πιστευτό. Αφήνουν τα όπλα τους… Ξαφνικά, επικρατεί τρυφερότητα μέσα στο χάος.

Πώς ήταν να δουλεύετε με τον Joachim Lafosse;

Ψάχνει συνέχεια το παράδοξο, το μη προφανές. Καλοδέχεται τις αντιφάσεις. Συζητήσαμε πολύ το σενάριο, κάναμε πολλούς αυτοσχεδιασμούς στο γύρισμα. Και μετά έρχεται η στιγμή που κανείς δεν θέλει να κάνει πίσω και η διαμάχη κλιμακώνεται. Ο Joachim γυρίζει αυτές τις σκηνές. Η ταινία γίνεται σαν ντοκιμαντέρ του ίδιου του γυρίσματος. Έχει αρκετή αυτοπεποίθηση να στήσει μια κατάσταση που μπορεί να εκτραπεί.

Πληροφορίες για την ταινία Όταν τελειώσει ο Έρωτας

  • Σκηνοθεσία: Joachim Lafosse
  • Σενάριο: Mazarine Pingeot, Fanny Burdino, Joachim Lafosse, Thomas Van Zuylen
  • Παίζουν: Bérénice Bejo, Cédric Kahn, Marthe Keller, Jade Soentjens, Margaux Soentjens
  • Διεύθυνση Φωτογραφίας: Jean-Francois Hensgens, A.F.C., S.B.C
  • Μοντάζ: Yann Dedet
  • Διάρκεια: 100’
  • Ημερομηνία Εξόδου: 4 Μαΐου
  • Διανομή: Feelgood
  • Χρώμα: Έγχρωμη
  • Έτος Παραγωγής: 2017
  • Είδος: Δράμα
  • IMDb

 

 

Προηγούμενο άρθροΠαρέλαση Χορευτικών Συγκροτημάτων: Η Πάτρα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Χορού
Επόμενο άρθροΟι Human Touch για πρώτη φορά στη σκηνή του The Zoo!