Συναυλίες Ο Phil Gates έρχεται την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα εμφανιστεί στο Half Note προσφέροντας μας μοναδικές blues εμπειρίες. Ο Phil Gates θα παραμείνει στην Ελλάδα μέχρι τις 22 Ιανουαρίου δίνοντας 4 «μοναδικές» συναυλίες για μυημένους και μη της Chicago blues σκηνής και όχι μόνο, πλαισιωμένος από την εξαιρετική μπάντα του,  μας φέρνει ένα υπέροχο μείγμα σύγχρονου Chicago, Delta & Mississippi Blues με λίγο από funk και R&B στη σκηνή του Half note.

Ο Phil Gates στην καριέρα του συνεργάστηκε και μοιράστηκε την σκηνή με ιερά τέρατα του blues όπως οι Buddy Guy, John Mayall, Coco Montoya, Janiva Magness, Tommy Castro, Kenny Neal, Tower of Power, Eric Gales, Booker T κ.α. Ένας ένθερμος εργάτης του blues o Gates, τόσο επί σκηνής όσο και εκτός αυτής, μετακινήθηκε στην Δυτική ακτή όπου εκτός της live δραστηριότητάς του, δημιούργησε την Los Angeles Blues Society ενώ είναι διαρκώς voting member για τα Grammys σε όλες τις κατηγορίες του Blues.  Είναι από τους κριτές του διαγωνισμού «King of the Blues»  του Hollywood αλλά και του International Blues Challenge του Memphis.

Ο Phil Gates μίλησε στο Artic.gr και στον Σπύρο Δεληγιαννόπουλο, με αφορμή τον ερχομό του, για την μουσική και την πορεία του!

Phil Gates
Ο Phil Gates, ο εκρηκτικός κιθαρίστας του Blues, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα από τις 19/01 μέχρι και τις 22/01 στο Half Note
Ο Phil Gates μιλά στο Artic.gr και στον Σπύρο Δεληγιαννόπουλο

Συνέντευξη: Σπύρος Δεληγιαννόπουλος
Μετάφραση: Κατερίνα Μπούκα
Επιμέλεια – Δίορθωση: Μαριέττα Λιέα

Τι συμβουλή θα δίνατε στους νέους καλλιτέχνες, που ακολουθούν τα βήματα σας, για την νέα χρονιά;

Είναι η Μουσική Βιομηχανία και αυτές οι δύο λέξεις δεν μπορούν να χωριστούν. Το δημιουργικό μουσικό κομμάτι είναι εκπληκτικό, όμως και το επιχειρηματικό κομμάτι πρέπει να διαχειρίζεται εξίσου. Δούλεψε το υλικό σου σαν καλλιτέχνης , αλλά επίσης απόκτησε επαφές, μάθε λογιστικά,  οικονομικούς προϋπολογισμούς , τραπεζικά ζητήματα και ό, τι συμπεριλαμβάνεται στο «επιχειρησιακό» κομμάτι. Οι μέρες που άλλοι φρόντιζαν για τα πάντα έχουν τελειώσει. Κάθε πλευρά του Γιν και του Γιάνγκ  της Μουσικής και της Βιομηχανίας θα δίνει τροφή στην άλλη. Μουσικά, κατά την ταπεινή μου γνώμη, η συμβουλή μου είναι να παραμένεις αυθεντικός. Ο κόσμος χρειάζεται απεγνωσμένα νέα καλή μουσική. Όλοι διασκευάζουν τραγούδια καμιά φορά, ίσως και επαγγελματικά. Κανένα πρόβλημα. Παρόλα αυτά, η μουσική που διασκευάζουμε, εξακολουθεί να είναι πρωτότυπη δημιουργία κάποιου άλλου. Να είσαι ο εαυτός σου. Το λένε όλοι και ακούγεται κλισέ, αλλά είναι η αλήθεια. Αν το να είσαι ο εαυτός σου σημαίνει να παίζεις μόνο επανεκτελέσεις και αφιερώματα, τότε καλά κάνεις. Αν το να είσαι ο εαυτός σου σημαίνει να συνθέτεις μόνο νέα μουσική, τότε συνέχισε έτσι!

Θα θέλατε να αναφερθείτε σε κάτι απρόβλεπτο που συνέβη σε κάποιο live και πώς το διαχειριστήκατε;

Τραυματισμοί! Είναι πάντα απρόβλεπτοι. Νεότερος, είχα πρόβλημα με τον αριστερό μου καρπό, το οποίο δεν μου επέτρεπε να παίξω για περισσότερο από έναν χρόνο. Ακόμη ήθελα να είμαι μέλος της «μουσικής σκηνής», αλλά δεν μπορούσα να παίξω. Οπότε χρησιμοποίησα ό,τι άλλες δεξιότητες είχα για να δημιουργήσω άλλες ευκαιρίες. Ήξερα από ηλεκτρονικά, και μόλις είχα αρχίσει να μπαίνω στον χώρο από την πλευρά του στούντιο ως μηχανικός ήχου. Όλα αυτά βέβαια πριν τα σύγχρονα στούντιο, και τα λογισμικά που χρησιμοποιούνται σήμερα. Ξεκίνησα ηχογραφώντας κασέτες 4ων κομματιών, μετά 8, 16, και τελικά 24ων σε κανονικά στούντιο. Έτσι έμαθα πώς να δουλεύω ως μηχανικός ήχου και τεχνικός και μέσα στο στούντιο, αλλά και σε συναυλίες (που μπορεί να χρειάζονται πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις), και αργότερα ως παραγωγός. Έχω σταθεί αρκετά τυχερός, ώστε να έχω καταφέρει να δουλέψω ως τεχνικός και ως παραγωγός σε πολλούς δίσκους. Αυτό ήταν το δικό μου Γιν και Γιάνγκ της Μουσικής. Το live και το στούντιο.

Ως καλλιτέχνης παγκοσμίου βεληνεκούς, θα θέλατε να αναφερθείτε στο αν υπάρχουν διαφορές μεταξύ Αμερικανικού, Ευρωπαϊκού και ανατολίτικου κοινού, ως προς την μουσική σας;

Βέβαια! Είναι προνόμιο να μπορείς να παίζεις για ένα κοινό. Όλοι είναι υπέροχοι! Κάθε φορά που κάποιος φεύγει από το σπίτι του για να παρακολουθήσει μια μουσική συναυλία, ή αγοράζει  μουσική για το σπίτι ή την δουλεία, στα μάτια μου είναι υπέροχος. Ένας λάτρης της μουσικής είναι ένας λάτρης της μουσικής. Το κοινό υποστηρίζει την μουσική βιομηχανία και σε πιο προσωπικό επίπεδο, αυτό που εγώ προσφέρω. Ασχέτως με την χώρα. Είχα υπέροχο και υποστηρικτικό κοινό σε πάρα πολλά μέρη ανά τον κόσμο. Έτσι λοιπόν για μένα, θα έλεγα πως όσον αφορά τις διαφορές, απλώς αναρωτιέμαι μερικές φορές, αν οι στίχοι που τραγουδώ, και η ιστορία που προσπαθώ να διηγηθώ μέσω των τραγουδιών μου, γίνονται κατανοητές σε χώρες όπου μητρική γλώσσα δεν είναι η δική μου. Παρόλα αυτά είναι απίστευτο το ότι όντως γίνομαι κατανοητός.  Η μουσική είναι στην πραγματικότητα η παγκόσμια γλώσσα.

Phil Gates
Ο Phil Gates μαζί με την μπάντα του θα μας παρουσιάσουν για πρώτη φορά ένα μοναδικό θέαμα στη μουσική σκηνή του Half Note

Ποιος μουσικός υπήρξε η πιο σημαντική επιρροή σε σχέση με το δικό σας προσωπικό καλλιτεχνικό στυλ;

Για το προσωπικό μου στυλ, οι σημαντικές επιρροές είναι πολλές για να μετρηθούν. Είναι όλοι σαν καρυκεύματα στην μουσική μου κουζίνα. Για μια συγκεκριμένη ιδέα, μπορεί να χρειάζομαι τα καρυκεύματα με το όνομα Buddy Guy, ή Johnny Winter. Για άλλες ιδέες, θα βάλω μια πρέζα Νέα Ορλεάνη ή Jimi Hendrix, και μια πρέζα Robben Ford, ή Robin Trower. Θα πετάξω μέσα λίγο Carlos Santana, ή Al DiMeola και μια γερή δόση του εγώ μου. Ανακάτεψέ τα όλα, και βγαίνει ο Phil Gates! Μου αρέσουν οι επιλογές που μου δίνει το ράφι με τα καρυκεύματά μου. Και πάντα ψάχνω για νέα καρυκεύματα και συνδυασμούς για να προσθέσω στη συλλογή μου από Blues, Jazz, Latin, Rock, Pop, New Orleans, ακόμα και Κλασική. Αυτό είναι το πιο διασκεδαστικό κομμάτι.

Πείτε μας για την διαφορά του να παίζεις μουσική σε ένα στούντιο και μιας live συναυλίας.

Διαφέρει πάρα πολύ. Η συναυλία είναι κάτι που συμβαίνει μια φορά, δεν αλλάζει. Κάθε κοινό παρακολουθεί μια συγκεκριμένη συναυλία μια φορά , ακόμη και αν έχουν παρακολουθήσει διαφορετικά σόου, στην ίδια περιοδεία. Το επόμενο βράδυ , μπορεί να είναι πολύ διαφορετική, με διαφορετικό κοινό και διαφορετική ατμόσφαιρα. Ό,τι κάνω στο ένα σόου, ίσως δεν θα ξανασυμβεί στο επόμενο, την ακριβώς επόμενη μέρα και στο ίδιο χώρο. Το στούντιο αντιθέτως είναι η ισορροπία του να είσαι δημιουργικός και αυθόρμητος, όμως και του να συνειδητοποιείς ότι κάθε φορά που κάποιος θα το ακούει, θα είναι το ίδιο. Θέλεις να διαρκέσει περισσότερο. Πρέπει να σκεφτείς περισσότερο, επειδή θέλεις να αρέσει στον εαυτό σου και στον ακροατή, κάθε φορά που θα ακούγεται.

Τι είναι πιο σημαντικό για έναν ανεξάρτητο μουσικό; Να αποκτήσει πολλά χρήματα ή να έχει καλή φήμη αλλά να παραμείνει φτωχός;

Το τι οδηγεί κάθε καλλιτέχνη σε μια συγκεκριμένη πορεία μπορεί να αποφασιστεί όταν οι καλλιτέχνες αναρωτηθούν « Τί είναι αυτό που θέλω πραγματικά και γιατί;» Αν ρωτήσεις πενήντα μουσικούς, μάλλον θα έχεις πενήντα διαφορετικές απαντήσεις. Θέλουν χρήματα, θέλουν αυτοϊκανοποίηση, θέλουν να ευχαριστήσουν κάποιον άλλον ή ακόμα και μια ομάδα ατόμων, θέλουν την ανεξαρτησία του να ακολουθήσουν το δικό τους μονοπάτι, την ελευθερία να διαλέξουν οποιαδήποτε πορεία και να την αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, την φήμη, τον σεβασμό, την αγάπη και τον θαυμασμό των φαν, την αγνή απόλαυση και την αγάπη της μουσικής; Όλα τα παραπάνω; To σημαντικό είναι να ξέρεις την απάντηση σε αυτήν την ερώτηση ο ίδιος, και να την ακολουθείς με πάθος και αφοσίωση. Το πρόβλημα είναι να μην ξέρεις την απάντηση, ή να δεχτείς την απάντηση κάποιου άλλου. Αυτό μπορεί να επιφέρει προβλήματα.

Phil Gates
Phil Gates

Τι είναι πιο σημαντικό , η μουσική εκπαίδευση ή η μουσική εμπειρία;

Είμαι αυτοδίδακτος, οπότε η απάντηση φαίνεται να είναι προφανής, αλλά δεν είναι. Η μουσική εκπαίδευση είναι σημαντική. Θέλεις να μπορείς να εκφράσεις την μουσική σου με γραπτό τρόπο, σε οποιονδήποτε άλλο μουσικό και αυτός να μπορεί να την κατανοήσει, και το αντίθετο. Έμαθα νωρίς λίγο από μουσική θεωρία και  περισσότερα αργότερα. Ήταν μεγάλη βοήθεια. Παρόλα αυτά, ήμουν πολύ τυχερός και με εκτίμησαν για αυτό που κάνω, και η εκπαίδευση υπήρξε ένα μικρό κομμάτι αυτού. Η εμπειρία είναι πάρα πολύ σημαντική. Δεν μπορείς να διδαχθείς πώς να έχεις groove. Ένας συνδυασμός  μουσικών μπορεί να μην είναι άψογος ρυθμικά με την τεχνική έννοια, αλλά το vibe τους να είναι υπέροχο.  Επίσης, δεν μπορείς να διδαχθείς η δυναμική του να παίζεις με άλλους μουσικούς, να ακούς όλους τους ήχους στην σκηνή και να γίνεσαι μέρος του. Να επικοινωνείς και να αλληλεπιδράς με το κοινό σου. Η μουσική εμπειρία είναι εξαιρετικά σημαντική. Γνωρίζω εξαιρετικούς μουσικούς σκηνής που δεν μπορούν να επικοινωνήσουν μουσικά, και εξαιρετικά εκπαιδευμένους μουσικούς που δεν μπορούν.  Χρειάζεται η συνύπαρξη και των δυο.

Site / Youtube channel / Facebook

Προηγούμενο άρθροΜπάμπης Γαλιατσάτος: «Χαμένος είναι αυτός που θέλει να βγει νικητής»
Επόμενο άρθροΝουρεντίν Μπόμπα | Στρατής Τσίρκας από τις Εκδόσεις Κέδρος