Η ταινία του Λεβ Κουλεσόβ «Ο κύριος Ουέστ στην χώρα των Μπολσεβίκων» προβάλλεται ξανά από 26 Ιανουαρίου 2017 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema. Το αριστούργημα του θεμελιωτή του σοβιετικού κινηματογράφου θα προβληθεί στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος «100 Χρόνια Οκτωβριανή Επανάσταση και Κινηματογράφος, επιστροφή στο μέλλον».

Σύνοψη της ταινίας

Πρόκειται για μια ταινία – καμπή στην ιστορία του κινηματογράφου ,όπου ο Κουλεσόβ, μαζί με την ομάδα του. Την οποία αποτελούν μετέπειτα «ιερά τέρατα» του σινεμά όπως ο Β. Πουντόβκιν και ο Μ. Ρομμ, εφαρμόζει στην πράξη τις ρηξικέλευθες τομές του στο μοντάζ και την λήψη. Ενώ ανεβάζει σε δυσθεώρατα ύψη τους μέχρι τότε σχεδόν ερασιτεχνικούς όρους της σοβιετικής κινηματογραφικής παραγωγής, δημιουργώντας την πρώτη, υψηλών επαγγελματικών προδιαγραφών, σοβιετική ταινία.
«Ο κύριος Ουέστ» είναι μια κωμωδία με έντονο σατυρικό υπόβαθρο, με επίκεντρο την χιουμοριστική αποδόμηση της υστερικής αντισοβιετικής προπαγάνδας. Οπου κυριαρχούσε κυρίως στον Τύπο των ΗΠΑ την εποχή του μεσοπολέμου. Ήρωας είναι ο Αμερικανός γερουσιαστής, κύριος Ουέστ, ο οποίος πηγαίνει στην ΕΣΣΔ για επαγγελματικούς λόγους. Έχοντας το μυαλό του γεμάτο με την αρθρογραφία του Τύπου της χώρας του, η οποία παρουσιάζει την χώρα των Σοβιέτ ως ένα μέρος «αγρίων» που είναι ντυμένοι με δέρματα και έχουν μαχαίρια στα δόντια…
Trailer

Βιογραφικό Λεβ Κουλεσόβ

Ξεκίνησε μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής και αρχιτεκτονικής και το όνειρό του ήταν να δουλέψει ως σκηνογράφος στο θέατρο. Μόλις στα 16 του έκανε την σκηνογραφία για τον «Ευγένιο Ονέγκιν» στο θέατρο του Ζίμιν. Όλα έδειχναν μια πολλά υποσχόμενη καριέρα σκηνογράφου, αλλά εκείνη τη χρονιά βρέθηκε να δουλεύει στο κινηματογραφικό στούντιο του Χανζακόφ, κοντά στον σκηνοθέτη, Γιεβγκένι Μπάουερ.

Στην πρώτη του ταινία το 1918 – είχε προηγηθεί και μια ακόμη το 1917 αλλά σε συνσκηνοθεσία με τον Αντρέι Γκρόμοφ – «Το σχέδιο του μηχανικού Πράιτ», ο Κουλεσόβ βάζει σε πρακτική εφαρμογή την αντίληψή του για το μοντάζ. Επηρεασμένη από τον κονστρουκτιβισμό στην αισθητική της και τον ρωσικό φουτουρισμό στο περιεχόμενο. Η ταινία αποτελεί μία από τις πρώτες απόπειρες ανάδειξης της ομορφιάς των μηχανών και της τεχνολογίας. Καθώς και των ανθρώπων που σχετίζονται με αυτές, των εργατών και των μηχανικών.

Η Επανάσταση του Οκτώβρη βρίσκει τον Κουλεσόβ να επιλέγει το μέλλον. Επικεφαλής μπολσεβίκικου κινηματογραφικού συνεργείου αποτυπώνει τον εμφύλιο, τόσο στο μέτωπο, όσο και στις πόλεις. Το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς ήταν η ταινία «Στο Κόκκινο Μέτωπο» (1920). Όπου ο Κουλεσόβ συνδυάζει το ντοκιμαντέρ με την αναπαράσταση.

Από την πρώτη στιγμή της ίδρυσης, στην Μόσχα το 1919, της πρώτης κρατικής Σχολής Κινηματογράφου στον κόσμο, της θρυλικής ΒΓΚΙΚ (Πανσοβιετικό Κρατικό Ινστιτούτο Κινηματογραφίας) ο Κουλεσόβ βρίσκεται μεταξύ του διδασκόντων, ξεκινώντας την παιδαγωγική και θεωρητική – ερευνητική του πορεία που θα τον έκανε διάσημο στις κινηματογραφικές σχολές παγκοσμίως.

Πληροφορίες

  • Σενάριο: Νικολάι Ασέγιεφ
  • Σκηνοθεσία: Λεβ Κουλεσόβ
  • Πρωταγωνιστούν: Στον ρόλο του κυρίου Ουέστ, ο Πορφίριος Ποντομπιέντ. Παίζουν ακόμη η Αλεξάντρα Χοχλόβα, ο Β. Πουντόβκιν κ.ά.
  • Διεύθυνση Φωτογραφίας, Μοντάζ: Αλεξάντρ Λεβίτσκι
  • Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Βσεβολόντ Πουντόβκιν
  • Διανομή : NEW STAR
  • Official site | IMDb

 

Προηγούμενο άρθροΤρεις Αδελφές στο Tempus Verum: Κριτική της παράστασης
Επόμενο άρθροΦεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας- Μπιεννάλε