Ο Έλβις έφυγε. Πέντε άνθρωποι, δύο αγόρια και τρία κορίτσια, βρίσκονται σε ένα πάρτι. Βρίσκονται, όμως, στην πραγματικότητα εκεί; Τις σκέψεις τους κατακλύζουν η μοναξιά, η ματαιοδοξία, η γελοιότητα των γύρω τους, η άρνηση, η απαισιοδοξία, ο έρωτας και η επιθυμία τους να βρίσκονταν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος. Πέντε άνθρωποι ολομόναχοι ανάμεσα σε δεκάδες άλλους αναζητούν ένα χαμένο νόημα που ίσως κάποτε είχαν βρει, την πραγματική ανθρώπινη επαφή, την έξοδο από την ατέρμονη πίεση της σύγχρονης ζωής του, την αιώνια νεότητα. Μα πάνω απ’ όλα, ζητούν να μην τελειώσει ποτέ αυτό το πάρτι.

Το θεατρικό έργο της Χριστίνας Θεοδώρου, «ο Έλβις έφυγε», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη. Η παράσταση ανέβηκε το 2014 στα πλαίσια του Φεστιβάλ Off-Off του θεάτρου Επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Θεοδώρου με ηθοποιούς τους Χριστίνα Θεοδώρου, Νιόβη Ευγενία Κλάρα, Κέλλυ Σπάνθη, Κωνσταντίνος Συμσιρής, Νίκος Χανιωτάκης.

Κατά τη διάρκεια ενός πάρτυ σε σπίτι γνωρίζουμε πέντε από τους παρευρισκομένους μέσα από ένα ηθογραφικό κείμενο, όπου ενώνονται πραγματικότητες, διασκέδαση και συνειδητοποίηση. Ο καθένας με τις δικές του ανησυχίες και κάτω από τις ασφυκτικές πιέσεις της ενήλικης ζωής, βιώνει άγρια την εποχή του. Οι ήρωες ξεγυμνώνονται σε ένα πάρτυ που δεν πρέπει και δεν μπορεί να τελειώσει ποτέ. Εκεί που συμβαίνουν τα πάντα και ταυτόχρονα τίποτα.

-Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

Ο Έλβις έφυγε

Στο θεατρικό έργο «Ο Έλβις έφυγε», σπανίως οι χαρακτήρες μιλούν για λογαριασμό τους. Είτε κρύβονται πίσω από το πλήθος και εκφράζονται όλοι μαζί με μια φωνή, είτε ο ένας αναλαμβάνει να διαβάσει τις σκέψεις του άλλου.

Ο Α1, αηδιασμένος από τον κόσμο που τον περιβάλλει, την ανοησία και την απερισκεψία των συνομηλίκων του, ψάχνει απεγνωσμένα μέσα στο πλήθος ένα άτομο άξιο να του ανοιχτεί, ένα άτομο σκεπτόμενο και ευφυές. Νιώθει καλύτερος και εξυπνότερος από τους γύρω του. Το κυριότερο: νιώθει απίστευτα μόνος. Του λείπουν οι ειλικρινείς ανθρώπινες σχέσεις, μα το μόνο που συναντά στο διάβα του είναι γελοιότητα. Στο έργο, αυτές τις σκέψεις δε δυσκολεύεται να τις εκφράσει μόνος του, την ώρα που επιθυμεί να γεμίσει το κενό του. Αντ’ αυτού, αποφασίζει να γνωριστεί με την κοπέλα που του άρεσε, την Κ3. Απογοητεύεται για άλλη μια φορά, συνειδητοποιώντας ότι δεν μπορεί να συνδεθεί ούτε μαζί της.

Τη σκυτάλη της έκφρασης των συναισθημάτων του Α1 αναλαμβάνει τότε ο Α2, ο οποίος τυχαίνει να είναι και ο οικοδεσπότης του πάρτι. Συναισθήματα απογοήτευσης, αηδίας και απαξίωσης προς όλους τους άλλους. Η υπεροπτική του στάση προς τη ζωή και τους ανθρώπους δεν καταφέρνει να ανεβάσει το ηθικό του: συνεχίζει να αισθάνεται μόνος. Συλλογίζεται το παρελθόν του, το τρίο που έκανε με δύο τριαντάρες χρόνια πριν, τον γιό του, ως αποτέλεσμα αυτού του τρίου, την αναξιότητα που αισθάνεται ως πατέρας, την αβέβαιη επιθυμία του να τελειώσει πια αυτό το πάρτι.

Η Κ1 και η Κ2 διαβάζουν η μία τις σκέψεις της άλλης καθ’ όλη τη διάρκεια του θεατρικού. Η Κ1 κάθε βράδυ βρίσκεται σε διαφορετικό πάρτι και ντρέπεται να παραδεχτεί στον εαυτό της ότι κουράστηκε, ή, μάλλον, ότι βαρέθηκε. Βαρέθηκε να παριστάνει τη χαρούμενη, την ενεργητική και την ανέμελη. Βαρέθηκε να δουλεύει στο μαγαζί στα Εξάρχεια και να αδειάζει τις βρώμικες σακούλες σκουπιδιών από την τουαλέτα. Το μόνο που θέλει αυτή τη στιγμή είναι να καθίσει κλεισμένη στο μπάνιο του σπιτιού του Α2, παρόλο που η πόρτα του χτυπάει περιοδικά. Θέλει μοναξιά, θέλει ησυχία, μα παραμένει πεισματικα στο πάρτι και χαμογελά υποκριτικά.

Η Κ2 είναι καλλιτέχνης και αδυνατεί να κατανοήσει γιατί, ενώ εδώ και ώρα βρίσκεται κλεισμένη στο υπνοδωμάτιο και καπνίζει μελαγχολικά, δε την έχει αναζητήσει κανείς. Η ιδέα της φέρνει εμετό. Η Κ1, διαβάζοντας τις σκέψεις της, κοροϊδεύει την κατάστασή της, τη μοναξιά της, τη μεγάλη ιδέα που έχει για τον εαυτό της και την ανικανότητά της να είναι δημιουργική, πρωτότυπη. Σχεδόν δεν υπάρχει. Τη σκέψη αυτή επιβεβαιώνει το ζευγάρι που εισέρχεται στην κρεβατοκάμαρα και αγνοεί πλήρως την παρουσία της. Πριν βγει απ’ την κρεβατοκάμαρα, ανακουφίζει τον εαυτό της με τη σκέψη ότι η αξία της θα αναγνωριστεί μετά το θάνατό της.

Η Κ3 είναι η μόνη ηρωίδα του έργου ικανεί να εκφράσει εξ ολοκλήρου τις σκέψεις της. Ο έρωτας, πιστεύει, είναι η μοναδική αξία της ζωής. Άπαξ και τελειώσει το πάρτι του έρωτα, τίποτα δεν έχει πια νόημα. Έρχεται η ενηλικίωση και όλα σβήνουν, χάνεται η ζαλάδα της νεότητας. Το θέμα είναι, λοιπόν, αυτό το πάρτι να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο…

Συμπερασματικά…

Το θεατρικό έργο «Ο Έλβις έφυγε» μιλάει για τον εγκλωβισμό των νέων ανθρώπων στον σύγχρονο κόσμο. Σε έναν κόσμο γεμάτο πιέσεις, ατέρμονη κούραση, βαρεμάρα και απογοητεύσεις. Άνθρωποι που δεν έγιναν αυτό που ήθελαν, που δεν αναγνωρίστηκαν, που δεν αγαπήθηκαν αρκετά, που απορρίφθηκαν και που δεν αισθάνθηκαν ποτέ ότι ανήκουν κάπου. Άνθρωποι που το μόνο που επιθυμούν είναι να αποκτήσουν οικειότητα με κάποιον, να ερωτευθούν και να ζήσουν νέοι όσο πιο πολύ γίνεται. Μια γενιά χαμένη μέσα στην ίδια τους την υπεροψία, τα άφταστα ιδανικά και τις παραμυθένιες ψευδαισθήσεις τους.

Πληροφορίες για το βιβλίο

  • ISBN: 9789605581909
  • Εκδόσεις Δωδώνη
  • Σειρά Ελληνικό Θέατρο
  • Χρονολογία έκδοσης: Μάιος 2015
  • Αριθμός Σελίδων: 32
Διαβάστε εδώ περισσότερες βιβλιοπαρουσιάσεις
Προηγούμενο άρθροΗ Μαντάμ Σουσού του Δ. Ψαθά επιστρέφει με νέο κύκλο παραστάσεων
Επόμενο άρθρο4ο Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ – Πρόγραμμα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου