Η Νάγια Γιακουμανάκη συμμετέχει στη Biennale της Αθήνας, ως νέα συνεργάτιδα , σε ένα σημείο τομής που η δεκαετής και πολυεπιτυχημένη  Biennale ισχυροποιεί τη παγκόσμια της έκταση και τις μελλοντικές τις προοπτικές.

Έχοντας αναλάβει ένα ρόλο κλειδί ως Διευθύντρια Ερευνών και Διεθνών Δικτύων, θα συνεργάζεται στενά με τον συνιδρητή και διευθυντή της Biennale, Poka- Yio. Σκοπός της συνεργασίας αυτή είναι  η πραγμάτωση ενός ευρέως προγράμματος εκθέσεων και δημοσίων events, ενώ παράλληλα θα εργάζονται στρατηγικά στην εσωτερική δομή της οργάνωσης της Biennale της Αθήνας.

Η Νάγια Γιακουμανάκη δήλωσε για τη Biennale:

“Νιώθω προνομιούχα που συμμετέχω στη Biennale της Αθήνας, τη δραστηριότητα της οποίας παρακολουθούσα στενά και ανυπομονώ να συνεισφέρω στη μελλοντική της επιτυχίας ως μία κύρια παγκόσμια οργάνωση  με στόχο το δημόσιο διάλογο και την παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης.”

Παρά το γεγονός ότι η Νάγια Γιακουμανάκη αποδέχτηκε το νέο ρόλο στη Biennale της Αθήνας, παραμένει αφοσιωμένη στη δουλεία της στη Whitechapel Gallery.

Σύντομο βιογραφικό:

H Νάγια Γιακουμανάκη είναι καλλιτέχνης και έφορος μουσείου με ουσιώδη εμπειρία στο τομέα. Έχει διδάξει εκτενώς σε πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας και στο εξωτερικό από το 1991. Η ειδίκευσή της αφορά το Curating και τις Visual Arts.

Από το 2005 εργάζεται στη Whitechapel Gallery του Λονδίνου ως έφορος μουσείου. Εκεί ανέπτυξε και καθιέρωσε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εκθέσεων που σχετίζεται με τη χρήση των αρχείων ως πηγή πληροφοριών. Αυτό το πρόγραμμα έχει προσελκύσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον από συναδέλφους της. Το πρόγραμμα είναι ενεργό εδώ και περίπου μία δεκαετία.

Η Νάγια Γιακουμανάκη σχεδίασε απίσης το NEON Curatorial Exchange & Award, μία πρωτοβουλία της οργάνωσης NEON που πραγματώνεται από την  Whitechapel Gallery. H Gallery επίσης ενθαρρύνει τη δημιουργία επαγγελματικών σχέσεων ανάμεσα στους αναδυόμενους εφόρους μουσείων.

Η καλλιτέχνης και έφορος μουσείου έχει διανοηθεί ένα αξιοσημείωτο νούμερο επιτυχημένων εκθέσεων και επιτροπών, συμπεριλαμβανομένων των εξής: John Latham: Anarchive (2010), This is Tomorrow (2011), Rothko in Britain (2012), Aspen Magazine: 1965-1971 (2012), Black Eyes & Lemonade: Curating Popular Art (2013), Supporting Artists: ACME’s first decade (2013-2014), Stephen Willats: Concerning Our Present Way of Living (2014) and most recently Intellectual Barbarians: The Kibbo Kift Kindred (2015-2016) and Imprint 93 (2016).

Ιστότοπος Biennale: http://athensbiennale.org/en/

Προηγούμενο άρθροΦειδίας, ο γλύπτης των θεών
Επόμενο άρθρο“Αποκάλυψη” του Αλέκου Φασιανού.