Ο Μπάμπης Γαλιατσάτος από το 2010 που αποφοίτησε από την Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου έχει σημειώσει μία πολυδιάστατη πορεία στον καλλιτεχνικό χώρο, με σημαντικές συνεργασίες τόσο στο θεατρικό όσο και κινηματογραφικό τοπίο. Από τη θεατρική διασκευή μυθιστορημάτων, μέχρι τη σκηνοθεσία και την ηθοποιία, ο Μπάμπης Γαλιατσάτος ξεχώρισε στους Αδερφούς Καραμάζοφ του Θεάτρου Τέχνης σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη, στη διασκευή του μυθιστορήματος του Ανδρέα Εμπειρίκου Ο Μέγας Ανατολικός στο ΚΕΤ, αλλά και σε πολλές άλλες ενδιαφέρουσες παραστάσεις.

Φέτος, τον συναντάμε τις Τρίτες του Ιανουαρίου στο Half Note Jazz Club, μαζί με τον επί σκηνής «αδερφό» του, Λευτέρη Ζαμπετάκη, στο έργο του Χιλιανού συγγραφέα Μάρκο Αντόνιο ντε λα Πάρα, Μονογαμία. Η Ζωή Ξανθοπούλου σκηνοθετεί ένα έργο για τα ερωτικά ένστικτα και τις ενοχές των αντρών, για όλα όσα θα ήθελαν οι γυναίκες να ξέρουν ότι σκέφτονται οι άντρες, για την αδελφική αγάπη και κυρίως για τον προβληματισμό κάθε ανθρώπου σχετικά με το πόσο… μονογαμικός είναι. Ο Μπάμπης Γαλιατσάτος μιλά στο Artic.gr για τις αρετές του χιλιανικού αυτού έργου, την έννοια της μονογαμίας που αυτό εκφράζει, τον σκηνικό χώρο του Half Note, καθώς και για τις την ιδιότητα που τον εκφράζει περισσότερο στον χώρο του θεάτρου.

Λυδία:- Τι πραγματεύεται το έργο του Χιλιανού Μάρκο Αντόνια ντε λα Πάρα, «Μονογαμία»;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Η «Μονογαμία» πέρα από το προφανές θέμα, μιλάει για τις νευρωτικές σχέσεις που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα σε δύο αδέλφια, ή σε δύο φίλους, ή και δύο εραστές. Τα συστατικά αυτών των σχέσεων είναι ο ανταγωνισμός, η απόδειξη της αξίας και της υπεροχής του ενός απέναντι στον άλλον. Αυτό που βγαίνει σαν συμπέρασμα είναι ότι –όπως και στη ζωή- χαμένος είναι αυτός που θέλει να βγει νικητής. Φυσικά όμως το πρόβλημα είναι στη σχέση και όχι σε έναν από τους δύο πόλους αυτής της σχέσης.

Λυδία: – Τι σου κέντρισε το ενδιαφέρον στο εν λόγω κείμενο;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Ο συγγραφέας περιγράφει πολύ εύστοχα τη φύση της σχέσης των δύο προσώπων. Έχει χιούμορ, είναι ρεαλιστικό, και εντυπωσιακή μου φάνηκε η προφορικότητα του λόγου που σου δίνει την αίσθηση ότι είναι μια απομαγνητοφωνημένη συζήτηση. Σε αυτό συνέβαλλε βέβαια και η μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ που διατήρησε αυτές τις αρετές του κειμένου.

Μονογαμία στο Half Note
Μονογαμία, σε σκηνοθεσία Ζωής Ξανθοπούλου στο Half Note

Λυδία: – Πώς ήταν η συνεργασία σου με τη σκηνοθέτιδα Ζωή Ξανθοπούλου και τον επί σκηνής «αδερφό» σου, Λευτέρη Ζαμπετάκη;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Με τη Ζωή και το Λευτέρη είχαμε ξανασυναντηθεί πριν από 7 χρόνια στο «Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» σε σκηνοθεσία της Ζωής. Τη Ζωή τη γνωρίζω πολλά χρόνια και πλέον δε χρειάζεται καν να μιλήσουμε για να συνεννοηθούμε. Με το Λευτέρη ξανασυναντιέμαι τώρα μετά από καιρό και είναι ένα ευχάριστο συναπάντημα γιατί όλον αυτό το διάστημα των προβών μοιραστήκαμε την ίδια αγωνία για την παράσταση, και αποκτήσαμε μια σχέση «αδελφική» χωρίς να το καταλάβουμε.

Λυδία: – Με ποιον τρόπο ορίζεται και προσδιορίζεται η μονογαμία και η ύπαρξή της ή όχι στο έργο;

Μπάμπης Γαλιατσάτος:- Η «Μονογαμία» ορίζεται ως σεβασμός για τη σχέση. Στο έργο φαίνεται να είναι μία απόφαση που παίρνει κάποιος για τον εαυτό του να τον χρίσει μονογαμικό. Δεν έχει σημασία τι κάνεις, τι νιώθεις. Η μονογαμία για το χαρακτήρα μου στο έργο, δεν είναι κάτι που κρίνεται εκ του αποτελέσματος αλλά κάτι το οποίο το επιλέγεις και το ακολουθείς. Ο Φελίπε –ο αδελφός μου στο έργο- λέει ότι είναι ενάντια στη φύση. Εγώ θα το έθετα πιο γενικά. Οτιδήποτε παίρνει ο άνθρωπος ως απόφαση χωρίς να λαμβάνει υπόψιν του την πορεία της ζωής και όλα αυτά που πρόκειται να του συμβούν είναι ενάντια στη φύση. Η ζωή έχει έναν μαγικό τρόπο να κάνει όλες αυτές τις ταμπέλες να φαίνονται αστείες.

Λυδία: – Πώς «προσαρμόζεται» σκηνικά η παράσταση στη σκηνή του Half Note; Συντελεί ο συγκεκριμένος χώρος στη διαδραστικότητα της παράστασης;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Το έργο διαδραματίζεται σε ένα κλαμπ, μια λέσχη. Οπότε εξ αρχής έχουμε το φυσικό περιβάλλον του κειμένου. Αυτό αυτομάτως μας κάνει να συμπεριφερόμαστε σαν θαμώνες του Half Note. Από κει και πέρα προσπαθούμε κι εμείς να αφουγκραστούμε την ατμόσφαιρα του χώρου και να λάβουμε υπόψιν ότι ο κόσμος που θα έρθει, έρχεται σε ένα jazz club, και θα κάθεται σε τραπέζι με την παρέα του, οπότε θα είναι πιο δύσκολο να έχεις συνεχώς την προσοχή τους. Γι’ αυτό προσπαθούμε να τους βάλουμε στη δική μας παρέα.

Μπάμπης Γαλιατσάτος, Λευτέρης Ζαμπετάκης
Μπάμπης Γαλιατσάτος, Λευτέρης Ζαμπετάκης

Λυδία: – Πώς αντιλαμβάνεσαι και πώς κρίνεις το πολυπληθές αθηναϊκο θεατρικό σκηνικό;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Η αλήθεια είναι ότι το πλήθος των παραστάσεων της Αθήνας είναι δυσανάλογο του μεγέθους της, αλλά αυτό γιατί είναι πρόβλημα; Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι μπορούν και ασχολούνται με το θέατρο. Όσο υπάρχει η δυνατότητα για κάτι τέτοιο ας γίνεται. Προφανώς κάποιες θα πάνε καλά και κάποιες όχι, γιατί ο κόσμος της Αθήνας είναι πολύ λίγος για να παρακολουθήσει όλες αυτές τις παραστάσεις. Το πρόβλημα προκύπτει όταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που ασχολούνται με το θέατρο γίνονται το κοινό όλων αυτών των παραστάσεων, δημιουργώντας ένα κλειστό κύκλωμα όπου οι μεν βλέπουν τους δε και αντίστροφα.

Λυδία: – Έχοντας ασχοληθεί εκτός από την υποκριτική, με τη σκηνοθεσία αλλά και τη διασκευή μυθιστορημάτων, θα μπορούσες να επιλέξεις κάποια ιδιότητα που θεωρείς ότι σε εκφράζει ενδεχομένως, περισσότερο;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Έχω ασχοληθεί με αυτά τα τρία με τη σειρά αυτή ακριβώς. Συνεπώς περισσότερο με την υποκριτική, λιγότερο με τη σκηνοθεσία και ακόμα λιγότερο με τη διασκευή μυθιστορημάτων. Το τελευταίο επειδή είναι και πιο πρόσφατο είναι αυτό που με κεντρίζει περισσότερο, ωστόσο η υποκριτική είναι ο λόγος που ασχολήθηκα με το θέατρο. Είναι η βάση της έκφρασής μου, που αν δεν υπήρχε αυτή δεν θα υπήρχαν τα άλλα δύο.

Λυδία: – Ποια τα δικά σου προσωπικά καλλιτεχνικά σχέδια και όνειρα για τη συνέχεια;

Μπάμπης Γαλιατσάτος: – Μοιραζόμενος την αγάπη για τη λογοτεχνία με την Κατερίνα Μαούτσου, που είχαμε κάνει μαζί τον «Μεγάλο Ανατολικό», σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε θεατρικές μεταφορές λογοτεχνικών κειμένων.

Μπάμπης Γαλιατσάτος | Πληροφορίες για την παράσταση Μονογαμία

 

Προηγούμενο άρθροΌσα η Καρδιά μου στην Καταιγίδα στη Μονή Λαζαριστών Θεσσαλονίκης
Επόμενο άρθροΟ Phil Gates μιλά στο Artic.gr με αφορμή τις προγραμματισμένες συναυλίες του στο Half Note
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.