Η Μαρίνα Νατιώτη είναι μία νέα και ταλαντούχα παρουσία στον χώρο του θεάτρου, η οποία μας συστήθηκε μέσα από τον διπλό ρόλο σκηνοθέτιδος-πρωταγωνίστριας στην παράσταση “Περί υποταγής”, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο θέατρο Eliart και φέτος επιστρέφει για δύο παραστάσεις στο Off-off Athens Theatre Festival στο θέατρο Επί Κολωνώ. Η παράσταση είναι βασισμένη στο βιβλίο της Ποθητής Χαντζαρούλα «Σμιλεύοντας την υποταγή» από τις Εκδόσεις Παπαζήση και πραγματεύεται την ζωή ενός οκτάχρονου κοριτσιού στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, που στέλνεται από την οικογένεια του σε ένα Αθηναϊκό αστικό σπίτι ως υπηρέτρια, όπου και παραμένει μέχρι το γάμο της. Η Μαρίνα Νατιώτη μας έδωσε μία σύντομη γεύση τόσο της παράστασης όσο και του διπλού της ρόλου σε αυτήν…

Λυδία: –Πες μας λίγα λόγια για την παράσταση, Μαρίνα.

Μαρίνα: -Η παράστασή μας έχει τον τίτλο Περί Υποταγής. Πρόκειται για την ιστορία ενός οκτάχρονου κοριτσιού που στέλνεται στην Αθήνα από το νησί της για να υπηρετήσει σε ένα αστικό σπίτι.Ουσιαστικά πρόκειται για το φαινόμενο της ψυχοκόρης που τόσο αποσιωπήθηκε,η εκμετάλλευση δηλαδή των μικρών κοριτσιών.

Λυδία: Ποια η έννοια της «υποταγής» στις μέρες μας;

Μαρίνα: –Θα περίμενε κανείς πως μετά από τόσους αγώνες στην ανθρώπινη ιστορία για την κατάκτηση των δικαιωμάτων,η έννοια της υποταγής σήμερα πια θα είχε εξαλειφθεί. Δυστυχώς όμως,σήμερα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ μιας και όπως φαίνεται μας καταπατούν όλα τα δικαιώματά μας και εμείς το δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα.

Λυδία: Στην παράσταση τίθεται το θέμα της ελευθερίας επιλογής του ατόμου. Κατά πόσο είναι εφικτή στη σημερινή εποχή;

Μαρίνα: –Η ελεύθερη επιλογή κατά τη γνώμη μου σε καμία εποχή δεν ήταν εφικτή. Σαφώς υπάρχουν καταστάσεις όπου η ελευθερία έχει απροκάλυπτα καταπατηθεί όπως εν καιρώ πολέμων η στις τριτοκοσμικές χώρες όπου οι άνθρωποι είναι καταδικασμένοι στη φτώχεια,αλλά ακόμα και στις πολιτισμένες κοινωνίες με έναν ίσως πιο συγκαλυμμένο τρόπο στερούμαστε της ελεύθερης επιλογής. Σήμερα έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να μας έχουν αφαιρεθεί βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και να τίθεται ζήτημα επιβίωσης. Δε χρειάζεται μια χούντα για να πούμε ότι δεν είμαστε ελεύθεροι να επιλέξουμε. Ακόμα και σε καθεστώτα δημοκρατίας αναγκαζόμαστε να μην επιλέξουμε εμείς αλλά οι συνθήκες τις οποίες δυστυχώς δεν επιλέξαμε.

Λυδία: –Η παράσταση είναι βασισμένη στο βιβλίο της  Ποθητής Χαντζαρούλα «Σμιλεύοντας την υποταγής». Θεωρείτε ότι ήταν δύσκολη η συγκεκριμένη θεατρική διασκευή;

Μαρίνα: –Η παράσταση στηρίζεται στην πάρα πολύ εμπεριστατωμένη κοινωνιολογική μελέτη της Ποθητής Χαντζαρούλα “Σμιλεύοντας την Υποταγή”. Η κ.Χαντζαρούλα έχει κάνει μια εκτεταμένη έρευνα όσον αφορά την έμμισθη οικιακή εργασία σε ολόκληρο το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα όπου υπάρχουν και συνεντεύξεις από κάποιες γυναίκες που υπήρξαν ψυχοκόρες. Το να δημιουργείς μια παράσταση μέσα από ένα κείμενο που δεν έχει ίχνος θεατρικότητας είναι ιδιαίτερα δύσκολο αλλά και πολύ ενδιαφέρον. Δημιουργήθηκε μια ιστορία που δεν υπήρχε συλλέγοντας στοιχεία από τις συνεντεύξεις αλλά και από αρκετή μυθοπλασία σεβόμενη πάντα το πνεύμα της κ.Χαντζαρούλα. Ευτυχώς οι ηθοποιοί μου με εμπιστεύθηκαν και θέλω να τους ευχαριστήσω θερμά γι’αυτό.

Λυδία: Πώς προσεγγίζεται υποκριτικά ένα έργο σαν κι αυτό;

Μαρίνα: –Η υποκριτική μου προσέγγιση πάντα και σε οποιοδήποτε είδος θεάτρου ξεκινάει από τη σωματικότητα του ηθοποιού.

Λυδία: –Ως ηθοποιός, προτιμάτε την κωμωδία ή την τραγωδία;

Μαρίνα: –Και τα δύο είδη μου αρέσουν εξ ίσου.Εξάλλου κωμωδία και δράμα είναι δύο συστατικά που εναλλάσσονται στις ζωές μας.

Λυδία: –Από ποιον τελικά ορίζεται η ζωή μας;

Μαρίνα: –Αυτό δεν το έχω απαντήσει ούτε στον ίδιο μου τον εαυτό.

Λυδία: Γιατί θα προτείνατε σε κάποιον την παράσταση;

Μαρίνα: –Γιατί το θέμα είναι κάτι που είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και που δεν έχει φωτιστεί όσο θα έπρεπε.Και σήμερα που φαίνεται και πολύ επίκαιρο.

Λυδία: –Πιστεύετε πως η κρίση έχει επηρεάσει ποιοτικά το θέατρο ή αντιθέτως, ισχύει το ότι στις μεγάλες κρίσεις υπάρχει άνθιση των Τεχνών;

Μαρίνα: –Είμαι σίγουρη ότι οι τέχνες θα ανθίσουν γιατί πάντα η τέχνη υπήρξε δυνατό όπλο ενάντια στην καταπίεση των λαών. Παρ’όλα αυτά το ταξίδι τώρα αρχίζει να ξεκινάει και έχουμε δρόμο μπροστά μας γιατί στα προηγούμενα χρόνια ήμασταν λίγο μπερδεμένοι και όχι συγκεντρωμένοι στη δημιουργία. Είμαι όμως πολύ αισιόδοξη για τα επόμενα χρόνια όσον αφορά τουλάχιστον τις τέχνες.

Πληροφορίες παράστασης

Συντελεστές   

  • Θεατρική Ομάδα Casus Belli
  • Σκηνοθεσία: Μαρίνα Νατιώτη
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
  • Φωτογραφία: Πάρης Χαβιάρας
  • Τrailer: Ελένη Κορακάκη
  • Mουσική trailer: Σίσσυ Βλαχογιάννη 

Παίζουν  

  • Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Γεωργία Κούρτη, Μαρίνα Νατιώτη, Ελίζα Πιτσικώνη, Μάριος Πλιάτσικας

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

  • Δευτέρα 26 Μαΐου στις 20:45 & Τρίτη 27 Μαΐου στις 22:00

Τιμές Εισιτηρίων

  • Η γενική είσοδος είναι 5,00€ για την μία παράσταση και 6,00€ για τις δυο παραστάσεις.
  • Εισιτήριο διαρκείας: 30,00€

Διάρκεια παράστασης

  •  45 λεπτά

Πληροφορίες θεάτρου

  • Επί Κολωνώ / Off-ff Athens Theatre Festival 2014
  • Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός – Αθήνα
  • Τηλ.: 210 5138067

Οι παραστάσεις ξεκίνησαν από 15 Μαρτίου και συνεχίζονται έως 27 Απριλίου

 

 

Προηγούμενο άρθρο«Δεν είναι έτσι;», του Πάνου Τσίρου
Επόμενο άρθροΓ. Βιζυηνού “Το μόνον της ζωής μου ταξείδιον”
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.