Λάζαρος Βασιλείου: «Η διάρκεια στον χώρο είναι πολυτιμότερη από μία επιτυχία»

Λάζαρος Βασιλείου: «Η διάρκεια στον χώρο είναι πολυτιμότερη από μία επιτυχία»

Ο Λάζαρος Βασιλείου πρωταγωνιστεί στην παράσταση Ελιγμοί του Eduardo Galan που σκηνοθετεί ο Θοδωρής Βουρνάς στο Θέατρο 104. Ο δημοφιλής από την τηλεόραση ηθοποιός (Δίδυμα Φεγγάρια, Δικαίωση) φέτος συμμετέχει στην πανελλήνια πρεμιέρα του έργου Ελιγμοί, που παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Τράγκα, ο Λάζαρος Βασιλείου δεν σταματάει στιγμή να δραστηριοποιείται στον χώρο που αγαπά, το θέατρο. Μπορεί να φοίτησ σε αθλητικό γυμνάσιο, όπου έμαθε από μικρός τον πρωταθλητισμό, αλλά μία επιθυμία μέσα του, να δοκιμαστεί στο θέατρο, τον έφτασε σήμερα εδώ. Λίγες μέρες μετά την επίσημη πρεμιέρα της παράστασης Ελιγμοί, ο ηθοποιός μίλησε στο Artic.gr για την παράσταση, για την κατάχρηση εξουσίας στον χώρο εργασίας, την ανάγκη πληθώρας διαφορετικών παραστάσεων και ειδών και μας έδωσε έναν δικό του προσωπικό ορισμό της επιτυχίας.

Αναστάσης: – Πρωταγωνιστείς στην παράσταση Ελιγμοί, ένα έργο που πραγματεύεται σεξιστικές συμπεριφορές. Πες μας δύο λόγια για το περιεχόμενο του έργου.

Λάζαρος Βασιλείου: – Το έργο γράφτηκε το 2011. Μιλάει ξεκάθαρα για την κατάχρηση εξουσίας στον χώρο εργασίας που παίρνει και την μορφή σεξουαλικής παρενόχλησης, ένα θέμα που νομίζω είναι διαχρονικό. Συγκεκριμένα, βλέπουμε πως η συμπεριφορά αυτή επηρεάζει την ζωή ενός νέου ζευγαριού, της Μπελέν και του Ντάριο. Η Μπελέν δέχεται την κατάχρηση εξουσίας από τον Υπολοχαγό της στο στρατόπεδο, ενώ ο Ντάριο που είναι ένας νέος ηθοποιός από την σκηνοθέτη στον οποίο περνάει οντισιόν.

Εκεί εντοπίζεται και το νόημα του τίτλου του έργου, δηλαδή το έργο εξετάζει τρόπους που μπορεί ο άνθρωπος να «ελιχθεί», να ξεγλιστρήσει από τέτοιους είδους καταστάσεις. Κατά τη γνώμη μου, τέτοιες συμπεριφορές συμβαίνουν σε όλους τους χώρους εργασίας αλλά στο θέατρο φαίνονται κι ακούγονται παραπάνω γιατί είναι τέτοια η φύση του χώρου, να φαίνεται. Αυτό που μου αρέσει στο έργο είναι πως βλέπουμε τα πράγματα λίγο πιο ωμά, κι όχι στο βαθμό ωραιοποίησης που τα βλέπουμε συνήθως στο σινεμά.

Ελιγμοί
Το έργο του Ισπανού συγγραφέα Eduardo Galan ανεβαίνει σε πανελλήνια πρώτη στο Θέατρο 104

Αναστάσης: – Ποια είναι η συνθήκη στην οποία βρίσκεται ο Ντάριο, ο χαρακτήρας που υποδύεσαι, και πως ελίσσεται στην κατάχρηση εξουσίας που υφίσταται;

Λάζαρος Βασιλείου: – Ο Ντάριο είναι ένας 30χρονος ηθοποιός που ακόμα δεν έχει κάνει το next big step στην καριέρα του. Του εμφανίζεται μια ευκαιρία που εκείνος αισθάνεται πως είναι αυτή που θα τον κάνει να ξεχωρίσει. Είναι μία οντισιόν για τον ρόλο του Γουίλ Λόμαν στον «Θάνατο του Εμποράκου». Στην οντισιόν όμως υφίσταται μια σεξουαλική πρόταση από τον σκηνοθέτη προκειμένου να πάρει τον ρόλο. Αρχικά αντιδρά άσχημα σε αυτή την πρόταση, στη συνέχεια προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την πρόταση για να γυρίσει τα πράγματα με το μέρος του. Αυτό που συνέβη στον Ντάριο είναι πολύ σημαντικό πλήγμα γι’ αυτόν γιατί έκανε ένα βήμα πίσω στα ιδανικά του.

Αναστάσης: – Μου φαίνεται παράξενο πως, παρόλο που κι ο Ντάριο βίωσε μια ανάλογη κατάσταση στον χώρο εργασίας του, φαίνεται στήλη άλατος όταν η Μπελέν του εξομολογείται το δικό της βίωμα ζητώντας του βοήθεια στον δικαστικό της γολγοθά…

Λάζαρος Βασιλείου: – Πολλές φορές, όταν συμβαίνει κάτι σ’ εμάς τους ίδιους, νομίζουμε πως το πρόβλημά μας είναι μεγαλύτερο από το πρόβλημα του άλλου, ακόμα κι αυτός είναι ένα δικό μας πρόσωπο. Ίσως ο Ντάριο μέσα του να φοβόταν πως θα συνέβαινε κάτι στην Μπελέν στο στρατόπεδο, γιατί εξαρχής ήταν ενάντιος στην απόφασή της να πάει εκεί. Όταν συνειδητοποιήσει ωστόσο τι της συνέβη είναι αργά πια να την βοηθήσει, γιατί η δίκη έχει ήδη τελειώσει.

Αναστάσης: – Πιστεύεις πως ο χώρος του θεάτρου είναι εξουσιαστικός προς τους νέους ηθοποιούς;

Λάζαρος Βασιλείου: – Όπως είπα και παραπάνω, η κατάχρηση εξουσίας προς τους νέους συμβαίνει σε όλους τους χώρους εργασίας. Αν με ρωτάς, για τον χώρο του θεάτρου και γενικότερα τον καλλιτεχνικό χώρο, σίγουρα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που καταχρώνται την θέση τους για να εκμεταλλευτούν χρηματικά ή σεξουαλικά τον άλλο. Δεν μπορώ να κατακρίνω κάποιον που επιλέγει αυτό τον δρόμο, αλλά προσωπικά δε θα μπορούσα ν’ ακολουθήσω αυτό τον δρόμο. Το σημαντικότερο για εμένα είναι να μπορώ να κοιμάμαι ήσυχος το βράδυ. Όταν κάνεις τον απολογισμό της ζωής σου, πρέπει να βλέπεις πως έχεις κάνει πράγματα που σε κάνουν να νιώθεις όμορφα.

Ελιγμοί - Η αφίσα της παράστασης
Ελιγμοί – Η αφίσα της παράστασης

Αναστάσης: – Ποιος είναι ο απολογισμός της σύντομης παρουσίας σου στον καλλιτεχνικό χώρο; Τι θεωρείς επιτυχία;

Λάζαρος Βασιλείου: – Είναι σημαντικό για εμένα να είμαι δημιουργικός σε αυτό που κάνω και να είμαι υγιής και δυνατός να μου δίνονται ευκαιρίες για δουλειές. Αυτό που δεν άργησα να διαπιστώσω είναι πως δεν μπορώ να κάνω μακροπρόθεσμα σχέδια για τίποτα, γιατί η ζωή πάντα σου κρατάει εκπλήξεις. Ουσιαστική επιτυχία είναι να δουλεύεις και να κάνεις συνέχεια βήματα προς τα εμπρός. Δεν μου λέει τίποτα μια επιτυχία-φωτοβολίδα. Η διάρκεια είναι δυσκολότερη και πολυτιμότερη από μία επιτυχία. Γενικότερα, δεν έχω υπομονή σαν άνθρωπος, αλλά έχω επιμονή.

Αναστάσης: – Ως νέος ηθοποιός, πώς βλέπεις αυτό τον πληθωρισμό παραστάσεων και νέων θεατρικών χώρων στην Αθήνα;

Λάζαρος Βασιλείου: – Νομίζω πως η Αθήνα είναι η μόνη πόλη στην Ευρώπη που έχει τόσες παραστάσεις και τόσα θέατρα. Δεν ξέρω βέβαια πόσες από αυτές τις παραστάσεις καταφέρνουν να βγάλουν τα έξοδα παραγωγής τους. Πάντα σε περιόδους κρίσεων και πολέμων, υπήρχε έξαρση στις Τέχνες και το θέατρο. Δυστυχώς, όταν σου παίρνουν ξαφνικά από τα δέκα πράγματα που είχες συνηθίσει να έχεις, τα έξι, πρέπει να μάθεις να ζεις και με τα τέσσερα. Είναι σημαντικό να υπάρχουν νέοι καλλιτέχνες και νέοι θεατρικοί χώροι που τολμούν να είναι δημιουργοί και να κάνουν πράγματα.

Ο Θοδωρής (σ.σ. Βουρνάς) είναι από τους ανθρώπους που τολμούν να δοκιμάσουν νέα πράγματα και νέες δραματουργίες, φεύγοντας από την πεπατημένη. Είναι βέβαια πια και τόσες οι παραστάσεις που παίζονται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων και τόσα τα φεστιβάλ, που δεν γνωρίζω κατά πόσο το κοινό μπορεί να στηρίξει το σύνολο των παραστάσεων που παίζονται στην Αθήνα. Εκεί είναι που το μεράκι ενός νέου καλλιτέχνη, μετράει περισσότερο από το ταμείο του.

Αναστάσης: – Σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές περιόδους, θεωρείς πως το εμπορικό θέατρο είναι ικανότερο να γεμίσει τις θέσεις τους, από ότι μία πιο πειραματική δουλειά;

Λάζαρος Βασιλείου: – Το εμπορικό θέατρο πάντα θα έχει το κοινό του, αλλά και οι πειραματικές ή θεατρόφιλες δουλειές διαμορφώνουν δυναμικά το κοινό τους. Μ’ ενοχλεί πάρα πολύ να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα, ανόμοια δραματουργικά είδη και ανόμοιες φωνές. Έχω μάθει στη ζωή μου να βλέπω κάτι ως είναι κι όχι σε σχέση με άλλα πράγματα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις μία παράσταση Σαίξπηρ με μία παράσταση Ρέππα-Παπαθανασίου, ή μία «εναλλακτική» παράσταση μ’ ένα μεγάλο μιούζικαλ. Αν θες να συγκρίνεις, δύο παραστάσεις, πρέπει να είναι του ίδιου είδους, ένα έργο των Ρέππα-Παπαθανασίου ας πούμε με μία άλλη σύγχρονη ελληνική κωμωδία, ή ένα ανέβασμα Σαίξπηρ μ’ ένα άλλο ανέβασμα Σαίξπηρ. Βλέπω θετικά να υπάρχουν όλα τα είδη, για να μπορείς να διαλέξει ο θεατής ανά πάσα ώρα και στιγμή οποιοδήποτε είδος του ταιριάζει.

Πληροφορίες για την παράσταση Ελιγμοί

NO COMMENTS

Σημείωση: Το σχόλιο σας θα αναρτηθεί μετά από έγκριση του διαχειριστή

Leave a Reply