Εκστρατεία συμμετοχικής χρηματοδότησης (crowdfunding) διενεργείται για το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, με την υποστήριξη της πλατφόρμας Interdemos, του περιοδικού Vacarme και του διεθνούς μεταφραστικού δικτύου Tlaxcala Network. Μετά τον έκτο χρόνο λειτουργίας, οι ιδρυτές του ΚΕΤ, Φωτεινή Μπάνου και Δημήτρης Αλεξάκης, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μια νέα κατεύθυνση (συμπληρωματική του τρόπου λειτουργίας τους) για να εντείνουν τις προσπάθειές αυτές και να ανανεώσουν ένα μέρος του εξοπλισμού του χώρου. Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:

Λίγα λόγια για το ΚΕΤ

Το KET (Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων) είναι ένας χώρος δημιουργίας στην Κυψέλη, ζωντανή και λαϊκή γειτονιά στην καρδιά της Αθήνας.

Ιδρύθηκε το Μάιο του 2012, από καλλιτέχνες και για τους καλλιτέχνες, σε μια εποχή σφοδρών περικοπών στον τομέα του πολιτισμού.

Χώρος εντελώς ανεξάρτητος, το ΚΕΤ παίζει σήμερα έναν κομβικό ρόλο για πολλούς νέους θιάσους, προσφέροντάς τους ένα σημαντικό βήμα. Έγινε τα τελευταία χρόνια ένας χώρος-κλειδί για τον μουσικό αυτοσχεδιασμό και την πειραματική μουσική (παραδοσιακό, ηλεκτρονική, free jazz, noise, industrial…), και φιλοξενεί τακτικά σχέδια, παραστάσεις και performances από το εξωτερικό (Jasmin İhraç, Maya Carroll, Tony Malaby, Billy Mintz, Antoine Danis, Ensemble du Bout du Monde, Esben Holk, Jasper Vanpaemal, Greg Pope…).

Διοργανώνοντας σεμινάρια, προβολές, live soundtrack, performances, θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, συζητήσεις για την τέχνη, την πολιτική και τα κοινά, είναι επίσης, και ίσως πάνω απ’ όλα, ένας τόπος όπου αναζητείται (και βρίσκεται) ένας άλλος τρόπος να συνθέσουμε πολιτική, καλλιτεχνική δημιουργία και γειτονιά.

Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για έξι συνεχόμενες σεζόν

Εγκαινιάσαμε τον περασμένο Οκτώβριο την έκτη μας σεζόν μ’ ένα πρόγραμμα επικεντρωμένο στις σχέσεις μεταξύ πολιτικής, κοινωνίας και καλλιτεχνικής έκφρασης, στον θεατρικό τομέα (Πηνελόπες, παράσταση βασισμένη σε μαρτυρίες μεταναστριών από τη Γεωργία και τη Συρία, Πόλεμος Τοπίων, για τη μνήμη του Εμφυλίου Πολέμου, Αϊτή, για την ιστορία του ελληνικού Κράτους…) και στον τομέα του ντοκιμαντέρ (εξάμηνο σεμινάριο με τον Χρήστο Καρακέπελη και τη Νατάσα Σέγκου, προβολή του Αθήνα, Ραψωδία του Antoine Danis).

Με τους μουσικούς Γιάννη Αναστασάκη, Ilan Manouach, Στέφανο Χυτήρη, Βασίλη Τζαβάρα, Γιάννη Παξεβάνη και τους καλεσμένους τους, συνεχίζουμε να αφιερώνουμε πολλές από τις βραδιές του χώρου στην πειραματική / αυτοσχεδιαστική μουσική και στη ζωντανή αλληλεπίδραση βίντεο και ήχου (Com.οdd.or, Deniz Angelaki, Ερατώ Τζαβάρα, Έρη Σκυργιάννη).

Οι προβολές κινηματογραφικών ταινιών με live μουσική έγιναν ένα άλλο σημείο αναφοράς του ΚΕΤ, σε συνεργασία με το πειραματικό ντουέτο Silent Move, τον Χάρη Λαμπράκη και τον Μιχάλη Καταχανά. Στο πλαίσιο του θεσμού Cinematics προβλήθηκαν έτσι, μεταξύ άλλων, οι ταινίες Tα ΠουλιάΨυχώΟ Ένοικος του Χίτσκοκ και το Θωρηκτό Ποτέμκιν του Αϊζενστάιν.

Φιλοξενούμε συναντήσεις μεταξύ χορού και βίντεο, μουσικής και αφήγησης, καλλιτεχνών και κοινού. Οι διαστάσεις του χώρου όπως και το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μια κλασική αίθουσα συναυλιών ή για ένα παραδοσιακό θέατρο τον καθιστούν πολύ λιγότερο χώρο πολιτισμικής κατανάλωσης και περισσότερο τόπο συνομιλιών και πειραματισμού. Ο χώρος φέρει άλλωστε το όνομα του εργαστηρίου επισκευής ασπρόμαυρων τηλεοράσεων που φιλοξενούσε τη δεκαετία του ‘70. Εάν έπρεπε να κρατήσουμε μόνο μία λέξη για να ορίσουμε το ΚΕΤ, θα ήταν μάλλον η λέξη εργαστήρι.

Κάποια παραδείγματα από το ξεκίνημα της σεζόν 2017- 2018 στο ΚΕΤ και τα σχέδια που έρχονται

  • Ο Βουβός Σερβιτόρος του Harold Pinter σε σκηνοθεσία του Νίκου Πασχίδη και της Νουρμάλα Ήστυ.
  • Φωτογραφίζοντας τις Φοίνισσες του Ευριπίδη, εικαστικό και θεατρικό σχέδιο του ηθοποιού Βαγγέλη Στρατηγάκου, του φωτογράφου Νύσου Βασιλόπουλου, του μουσικού Βύρωνα Κατρίτση και του δραματουργού Νίκου Φλέσσα.
  • Λεόντιος και Λένα του Georg Büchner σε σκηνοθεσία του Παντελή Φλατσούση.
  • Εκπνοή του Δημήτρη Δημητριάδη, από την ομάδα Lynx (Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη, Δημήτρης Τσεσμελής).
  • Οι solo συναυλίες του Αλέξανδρου Δανδουλάκη (Alex Dante) γύρω από τα Νυχτερινά του Chopin.
  • Η οπτικό-ηλεκτρονική συναυλία του Tatsuru Arai (Ιαπωνία), στο πλαίσιο του θεσμού A music made out of noise (ηλεκτρονική μουσική, θόρυβος, field recordings, αλληλεπίδραση εικόνας και ήχου).
  • Το φεστιβάλ Inmute που επιμελείται o μουσικός Μιχάλης Μοσχούτης.
  • Το εν κινήσει ευρωπαϊκό φεστιβάλ αυτοσχεδιαστικής και noise μουσικής Multeece / Multiversal.
  • Οι συμπράξεις των LYD Quartet, KOSTADiS, Loop Vertigo, Φώτη Σιώτα και ο θεσμός The Third Man Element αφιερωμένο στην ελεύθερη σύνθεση (Χρήστος Αλεξόπουλος / Βασίλης Ποδαράς).
  • Οι δυο βραδιές με το μουσικό σχήμα Ensemble du Bout du Monde (σύγχρονη μουσική, αυτοσχεδιασμός, άμεση σύνθεση).
  • Το Τen Horizons της Maya M. Carroll, όπου ήχος και κίνηση συγκρούονται μέσα από το σώμα, τα αντικείμενα και το χώρο.
  • Η χορογραφική αναζήτηση της Jasmin İhraç στα σύνορα της Αρμενίας και της Τουρκίας (Sahman-Grenze-Kuş).
Συνεργασίες με ομάδες και θέατρα από το εξωτερικό

Τα παραδείγματα αυτά είναι μόνο ενδεικτικά : ένα από τα κλειδιά της επιβίωσης του χώρου είναι ότι παραμένει ανοιχτός 5, 6 ή 7 μέρες την εβδομάδα για ένα μεγάλο μέρος του χρόνου.

Η κύρια πηγή εσόδων του χώρου αποτελείται από το μοίρασμα των εισιτηρίων με τους καλλιτέχνες: αποφασίσαμε από την έναρξη του ΚΕΤ, το 2012, να μη ζητάμε ενοίκιο, και μοιραζόμαστε μαζί τους το ρίσκο και την περιπέτεια. Μετά από μεγάλη επιμονή, προσπάθεια, και παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα του ΚΕΤ απέχει κατά πολύ από το εμπορικό θέαμα, το μοντέλο αυτό αποδείχτηκε σχετικά βιώσιμο.

Αναπτύσσουμε επίσης συνεργασίες με ομάδες και θέατρα από το εξωτερικό. Θα μας ήταν αδύνατον να φιλοξενήσουμε ορισμένους καλλιτέχνες (τον θίασο Scarface Ensemble, από το Στρασβούργο, ή την performer και χορογράφο Jasmin İhraç) χωρίς τη βοήθεια επιχορηγούμενων χώρων και / ή κρατικών ταμείων για τον πολιτισμό (στη Reims, στη Rennes, στο Brest, στο Aubervilliers, στο Βερολίνο…). Το KET μετέχει έτσι στο πρόγραμμα residency, συνδεδεμένο με το φεστιβάλ DañsFabrik, που εγκαινιάζει φέτος το Quartz (Scène nationale de Brest).

Άλλα σχέδια που έρχονται από το εξωτερικό βασίζονται σε εκστρατείες χρηματοδότησης από τα κάτω, χωρίς μεσολάβηση κάποιου Κράτους.

Το ελληνικό κάλεσμα

Μετά από 6 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μια νέα κατεύθυνση (συμπληρωματική του τρόπου λειτουργίας μας) για να εντείνουμε τις προσπάθειές αυτές και να ανανεώσουμε ένα μέρος του εξοπλισμού του χώρου.

Το Interdemos, μη κερδοσκοπικός σύλλογος με εστία τη Γαλλία, προσφέρθηκε να οργανώσει μια εκστρατεία συμμετοχικής χρηματοδότησης (crowdfunding) για το KET στην πλατφόρμα Goteo αφιερωμένη στα εγχειρήματα της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας.

Ο στόχος μας είναι να συλλέξουμε το πόσο των 8.800 ευρώ ούτως ώστε να μπορέσουμε να ανανεώσουμε μέρος του ηχητικού και φωτιστικού εξοπλισμού του χώρου, όπως και τα καθίσματά του, να χτίσουμε κινητά πατάρια για να εξασφαλίσουμε μια καλύτερη ορατότητα στους θεατές, να αποκτήσουμε ένα μηχάνημα ηχογράφησης και μερικούς εξωτερικούς σκληρούς δίσκους για να αρχειοθετήσουμε τις συναυλίες και τις ομιλίες που φιλοξενούμε, να μπορέσουμε να επαναλειτουργήσουμε τα δωρεάν σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού για ασυνόδευτα παιδιά που είχαμε ξεκινήσει πέρυσι και να στηρίξουμε καλύτερα τις βραδιές αφιερωμένες στις δομές και στα εγχειρήματα αλληλεγγύης στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Μη διστάσετε να μοιράσετε γύρω σας το κάλεσμα αυτό, το link της εκστρατείας (https://en.goteo.org/project/le-ket-une-scene-pour-l-art-et-la-politique-a-athe) ή το βίντεο όπου παρουσιάζουμε τις δραστηριότητές μας (https://vimeo.com/256769496).

Η μικρότερη συνεισφορά μετράει για μας όσο και η μεγαλύτερη.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων !

Πληροφορίες | ΚΕΤ

  • Τοποθεσία: Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
  • Διεύθυνση: Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, Κυψέλη
  • Τηλέφωνα: 213 00 40 496 , 69 45 34 84 45
  • site | facebook
  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ: με αυτοκίνητο: εύκολο παρκάρισμα | με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 | με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 | με ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια) | το ΚΕΤ στον χάρτη

 

 

Διαβάστε περισσότερα θεατρικά νέα εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΠερλιμπλίν και Μπελίσα του F.G.Lorca στο Θέατρο Τ της Θεσσαλονίκης
Επόμενο άρθροΣταύρος Σιόλας + Eτερονήμισυ στο Κρεμλίνο το Σάββατο 10 Μαρτίου
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.