ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ ΚΥΡΙΕ ΓΚΡΙΝ του ΤΖΕΦ ΜΠΑΡΟΝΠρωταγωνιστούν: Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Τάσος Ιορδανίδης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Μιχαλακόπουλος
Υπόθεση: Ένας απομονωμένος γέρος δέχεται κάθε Πέμπτη την αναγκαστική επίσκεψη ενός νεαρού άνδρα, ο οποίος τον είχε χτυπήσει ελαφρά με το αυτοκίνητο. Μέσα από τις τακτικές επισκέψεις αναδεικνύονται οι συγκρούσεις των δύο ανδρών κι έτσι παρακολουθούμε αυτή την αμφίδρομη σχέση, μια σχέση δύσκολη, που τους δένει κυρίως μέσα από τα προβλήματα που μοιράζονται.

 

 


ΚΡΙΤΙΚΗ


 

Το χάσμα γενεών…γεφυρώνεται στο Θέατρο Άνεσις2,5 αστέρια

 

Το «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν», με πρωτότυπο τίτλο «Visiting Μr. Green» (1996) αποτελεί το πρώτο έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα Τζεφ Μπάρον. Ανέβηκε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη και από τότε έχει παρουσιαστεί σε σαράντα χώρες με παραπάνω από τετρακόσια θεατρικά ανεβάσματα, ενώ έχει μεταφραστεί σε είκοσι δύο γλώσσες. Στο έργο έχει απονεμηθεί το βραβείο KulturPreis Europa. Ο συγγραφέας και το έργο του έχουν διακριθεί με βραβεία σε πολυάριθμες χώρες, όπως στην Ελλάδα, τη Γερμανία, το Μεξικό, την Τουρκία, το Ισραήλ, τη Χιλή και την Ουρουγουάη. Το έργο επανέρχεται μετά από δεκατρία χρόνια, όταν είχε σαρώσει τα βραβεία (σκηνοθεσίας, ερμηνείας, έργου, σκηνικού) με πρωταγωνιστή ξανά τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο και συμπρωταγωνιστή του τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση. Παρτενέρ του στο θέατρο Άνεσις αυτή τη φορά είναι ένας ταλαντούχος εκπρόσωπος της νεότερης υποκριτικής γενιάς, ο Τάσος Ιορδανίδης, ο οποίος από φέτος αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου.

Αυτή η βαθιά ανθρώπινη και αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία του Μπάρον βασίζεται στην αναγκαστική συνύπαρξη δύο διαμετρικά αντίθετων χαρακτήρων στο ίδιο σπίτι μία φορά την εβδομάδα για έξι μήνες. Ο Ρος Γκάρντινερ χτύπησε ελαφρά με το αμάξι του τον ηλικιωμένο κ.Γκριν και με δικαστική απόφαση υποχρεώθηκε σε εβδομαδιαία συνάντηση και φροντίδα του. Ο κ.Γκριν είναι ένας ιδιότροπος, μοναχικός, δυστυχισμένος και συνεπώς, αγενής ηλικιωμένος που αρχικά αρνείται οποιαδήποτε επαφή με τον κόσμο, αλλά και με τον ίδιο τον Ρος. Εκείνος, πάλι είναι ένας ευκατάστατος νέος,γύρω στα τριάντα, απόφοιτος του Χάρβαρντ και σημαντικό στέλεχος μιας επιχείρισης. Κοινός παρονομαστής αυτών των δύο είναι η μοναξιά και η απόρριψη που ο καθένας τους βιώνει χωριστά και επώδυνα. Ο κ.Γκριν πριν λίγο καιρό έχασε την γυναίκα του, το μοναδικό στήριγμα του και την ύστατη πηγή ευτυχίας του. Ο Ρος βιώνει την απόρριψη του οικογενειακού του περιβάλλοντος λόγω των σεξουαλικών του προτιμήσεων, πράγμα που τον έχει καταδικάσει σε αποξένωση τόσο από τους άλλους όσο κι από τον ίδιο του τον εαυτό. Δύο άνθρωποι  καταδικάζουν και καταδικάζονται σε μοναξιά που βασίζεται είτε στον κοινωνικό είτε στον φυλετικό ρατσισμό. Ο Γκριν και ο Ρος είναι Εβραίοι, αλλά με σημαντικές διαφορές στις πεποιθήσεις, πράγμα που θα τους φέρει σε μία αναπόφευκτη ρήξη. Μέσα από αυτή τη σύγκρουση χαρακτήρων, γενεών, ιδεολογιών και πεποιθήσεων, οι δύο τους θα καταφέρουν να βοηθήσουν αλλά και να ανασύρουν ο ένας τον άλλον από το ψυχοσυναισθηματικό τέλμα στο οποίο βρίσκονται.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΤΑΣΟΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣΑυτή την τρυφερή ανθρώπινη κωμωδία που σε ορισμένα σημεία αγγίζει τα όρια του κοινωνικού δράματος  σκηνοθετεί καίρια ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, φωτίζοντας με αρτιότητα και σοβαρότητα τις ανεξερεύνητες πτυχές της σχέσης των δύο αυτών ανδρών. Προσδίδοντας ένταση στις στιγμές κορύφωσης του έργου, αλλά και υπογραμμίζοντας με άρτιο τρόπο σύγχρονα θέματα, όπως αυτό του ρατσισμού, της μοναξιάς και του χάσματος των δύο γενεών, η σκηνοθετική σύλληψη του κ.Μιχαλακόπουλου είναι εποικοδομητική και καλοδουλεμένη. Παρόλο που η διάρκεια ορισμένων σκηνών και οι επαναλαμβανόμενοι μεταξύ των χαρακτήρων διάλογοι σε κάποια σημεία κουράζουν τον θεατή, οι σκηνές των μεγάλων αποκαλύψεων και κορυφώσεων με τη συγκίνηση και την έκπληξη που προκαλούν εξισορροπούν την κατάσταση. Αρκετά ευφυές το κλείσιμο, με μία σκηνή που ενισχύει την αισιόδοξη διάθεση μέσα από την ιδιόμορφη φιλία που αναπτύχθηκε τελικά ανάμεσα στους δύο τόσο διαφορετικούς χαρακτήρες. Η μετάφραση του Ερρίκου Μπελιέ με λόγο μεστό και χωρίς στόμφο συμβάλλει στην όσο το δυνατόν αρτιότερη υποκριτικά απόδοση του κειμένου.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος επανέρχεται μετά από δεκατρία χρόνια σε έναν ρόλο-σταθμό της καριέρας του που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό. Υποδυόμενος τον ιδιόρρυθμο, εγωιστή και κάθετο στις απόψεις του κ.Γκριν με απέριττη απλότητα και μοναδική πειστικότητα, δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην αλλαγή που θα συντελεστεί αργότερα στον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του ηλικιωμένου με τη βοήθεια του καλόκαρδου Ρος. Ο Τάσος Ιορδανίδης σε ρόλο καταλύτη που πυροδοτεί ραγδαίες αλλαγές στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του κ.Γκριν, ο οποίος με τη σειρά του τον λυτρώνει από τα τραύματα που κουβαλά, εκπλήσσει ευχάριστα. Μετρημένος, αρκετά πειστικός και εκφραστικός ο Τ. Ιορδανίδης ως πληγωμένος, μοναχικός και ευαίσθητος ομοφυλόφιλος που έρχεται για να ταράξει και επαναπροσδιορίσει την γεμάτη προκαταλήψεις ζωή του κ.Γκριν.

Τα σκηνικά του Απόστολου Βέττα απλά, λειτουργικά και ταιριαστά με την ατμόσφαιρα του έργου, όπως και τα καλαίσθητα κοστούμια. Οι διακριτικοί φωτιστικοί σχεδιασμοί του Νίκου Καβουκίδη που γίνονται ιδιαίτερα αισθητοί πίσω από τα πολυάριθμα θαμπά τζάμια του σπιτιού του κ.Γκριν προσδίδουν άλλοτε μία αίσθηση μελαγχολίας κι άλλοτε έντασης, που συμπληρώνει και ενισχύει την σκηνική δράση. 

 

TRAILER



 

 

INFO


 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

 

Σκηνοθεσία: Γ. Μιχαλακόπουλος

Ερμηνεύουν: Γ. Μιχαλακόπουλος, Τ. Ιορδανίδης

Μετάφραση: Ερρίκος. Μπελιές

Σκηνικά-κοστούμια: Απ. Βέττας.

Φωτογραφία: Ν. Καβουκίδης.

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Απόγ: Τετ., Κυρ. 7.30 μ.μ. Βραδ: Πέμ.-Σάβ. 9 μ.μ.

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

 €16, €12

Διάρκεια: 100′

Θέατρο Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι

Τηλ.: 210-7488881

 

Προηγούμενο άρθροΟ Γιάννης Τσαρούχης στο Μουσείο Μπενάκη
Επόμενο άρθροO Casey Affleck και ο Στραγγαλιστής της Βοστώνης…
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.