Το Χελιδόνι (La Golondrina) του Guillem Clua, του ξεχωριστού και ταλαντούχου Καταλανού, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα στο Μικρό Γκλόρια. Ένα έργο που εκκινεί θεματικά από την τρομοκρατική επίθεση της 12ης Ιουνίου 2016 σε ένα gay bar του Ορλάντο και διαπραγματεύεται τον αντίκτυπο του γεγονότος στις ζωές των θυμάτων και των οικογενειών τους.

Το Χελιδόνι ανήκει στην κατηγορία εκείνων των κειμένων που για κάποιο ανεξήγητο λόγο απλώνουν αιφνιδιαστικά τα πέταλα τους μέσα σου και σε κατακλύζουν, σε αιχμαλωτίζουν και δε μπορείς άλλο να βρεις να πεις ή να σκεφτείς από το πόσο βαθιά έφτασαν. Δεν έχει να κάνει με τη θεματική, το ιστορικό πλαίσιο, τους χαρακτήρες, το ύφος και άλλα πολλά στοιχεία που μας βοηθούν να από-δομήσουμε και να αναλύσουμε ένα κείμενο. Είναι η αλήθεια της ζωής που τόσο γενναιόδωρα η τέχνη μας την επιστρέφει με την αντανάκλαση της. Αυτό είναι Το Χελιδόνι, μια τρυφερά ειπωμένη, αληθινή ιστορία για τα πιο δύσκολα, σκληρά μέρη της ζωής μας.

«Μες στον ύπνο σου θα’ ρθει να σε φιλήσει…»

Δύο άνθρωποι σε ένα σαλόνι, διαπραγματεύονται το θάνατο, σε αληθινό χρόνο. Μια φέτα στιγμών στο σαλόνι της Αμέλια και στην πρώτη συνάντηση της με το Ραμόν. Το παρελθόν, τους έχει ήδη αλλάξει μα κάτι τους οδηγεί να μιλήσουν για τα «πριν», θεραπεύοντας πληγές και αποκαθιστώντας αλήθειες. Η διαχείριση της απώλειας είναι η σύγχρονη κρίση και αυτήν διαπραγματεύεται ο Clua. Μαθαίνουμε να ζούμε σε μια εποχή όπου το αιφνιδιαστικό και τραγικό στη ροή της καθημερινότητας είναι βάσιμη πιθανότητα, όσο κι αν η σύγχρονη άνετη ζωή θέλησε να μας κάνει να το ξεχάσουμε.

Το «Χελιδόνι» (“La Golondrina”) του Guillem Clua
Το Χελιδόνι (La Golondrina) του Guillem Clua, σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα, στο Μικρό Γκλόρια. Ερμηνεύουν: Σοφία Σεϊρλή, Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Ο Guillem Clua φέρνει το θεατή αντιμέτωπο με τον εαυτό του

Ο Guillem Clua, γεννημένος το 1973 στη Βαρκελώνη, με σπουδές δημοσιογραφίας στη Βαρκελώνη και θεάτρου στο London Guidhall University, γράφει για το θέατρο από το 2002 (στα ελληνικά έχουν μεταφραστεί τα: «Δέρμα στις φλόγες», «Μάρμπουργκ», «Killer, ένα μουσικό θρίλερ», «Smiley», «Η γη της επαγγελίας» και «Το Χελιδόνι»), έχει σκηνοθετήσει έργα του για το θέατρο ενώ συνεργάζεται ως σεναριογράφος με τη δημόσια καταλανική τηλεόραση.

Έχουν μεταφραστεί και παρουσιαστεί κείμενα του για την Ισπανία, τις ΗΠΑ, τη Βενεζουέλα, τη Χιλή, το Μεξικό, τη Μεγάλη Βρετανία, την Κύπρο και φυσικά την Ελλάδα.

Η παράσταση

Η Ελένη Γκασούκα αφήνεται στη «μαγεία» και ακολουθεί εμπνευσμένα τη ροή και τους χαρακτήρες. Συντάσσεται με το συγγραφέα και τους «ντύνει», τους «υψώνει» μέσα σε ένα σαλόνι –φωλιά, ενισχύει τη φωνή τους, τους ολοκληρώνει, τους φέρνει πιο κοντά μας προμηθεύοντας τους με τη δική μας αλήθεια, τη δική μας γλώσσα (κυριολεκτικά προφανώς και μεταφορικά προφανέστερα). Στην παράσταση της Ελένης Γκασούκα η ιστορική μυθοπλασία του δραματικού κειμένου ταυτίζεται απόλυτα με τη σκηνική πραγματικότητα κι έτσι δομείται μια πράξη θεατρική μεν αλλά τόσο αυθεντική και ζωντανή που στάζει αίμα και συγκινεί απόλυτα.

Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η Σοφία Σεϊρλή είναι παρόντες, δοσμένοι στους χαρακτήρες, ανοιχτοί στην πρόκληση που καλούνται να πραγματώσουν. Η στάση, τα πρόσωπα, οι εκτάσεις, οι φωνές, οι αναπνοές τους συναντούν με σύμφωνη και ακόλουθη ενέργεια τους ήρωες του Clua. Ολοκληρωμένα πρόσωπα, δομημένες δράσεις, ενεργειακή ισορροπία και πραγματικές σχέσεις συνθέτουν το σκηνικό και δραματικό αποτέλεσμα. Ακολουθούν ο ένας τον άλλο τόσο συντονισμένα που μοιάζουν να συνδέονται με απειράριθμες λεπτές κλωστές. Όσες σπάζουν (κι είναι πολλές), στην επόμενη συνθήκη αναγεννώνται για να καταλήξουν στο συμφιλιωτικό φινάλε.

Το Χελιδόνι ήρθε στη φωλιά του Μικρού Γκλόρια για να μείνει και να μας ψιθυρίσει πως τελικά μόνο η αγάπη μπορεί να μας λυτρώσει.

Το Χελιδόνι (La Golondrina) του Guillem Clua, σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα, στο Μικρό Γκλόρια.
Το Χελιδόνι (La Golondrina) του Guillem Clua, σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα, στο Μικρό Γκλόρια. Ερμηνεύουν: Σοφία Σεϊρλή, Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Συντελεστές παράστασης Το Χελιδόνι

  • Μετάφραση από τα ισπανικά: Μαρια Χατζηεμμανουήλ
  • Σκηνοθεσία: Ελένη Γκασούκα
  • Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
  • Σκηνικά/Κοστούμια: Μαίρη Τσαγκάρη
  • Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
  • Ερμηνεύουν: Σοφία Σεϊρλή, Βασίλης Μαυρογεωργίου
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Γκλόρια, Μικρό
  • Διεύθυνση: Ιπποκράτους 7, Αθήνα
  • Ημέρες & ώρες παραστάσεων: έως Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2018, κάθε Δευτέρα, Τρίτη στις 21.00 & Τετάρτη στις 19.15
  • Τιμές Εισιτηρίων: 5 – 15 ευρώ
  • Τηλέφωνο ταμείου: 2103642334 (Καθημερινά 10:30-13:00 & 17:30-21:30)
  • Διάρκεια: 90 λεπτά
  • Facebook

Βία: Καθόλου

Γυμνό: Καθόλου

 

 

Διαβάστε περισσότερες θεατρικές κριτικές εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΟ Γιάννης Στίγκας συναντά ένα πιάνο κι ένα κοντραμπάσο σε διαστημική πτήση με έναν Πήγασο
Επόμενο άρθροLolita Reversed του Χρήστου Καρασαββίδη στο Tempus Verum-Εν Αθήναις
Μαρία Στέλλα Μπινίκου
Απόφοιτη Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής Ιωαννίνων (κατεύθυνση Ψυχολογίας) και Θεατρικών Σπουδών, της Σχολής Καλών Τεχνών, στο Ναύπλιο. Φοιτήτρια στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Σύγχρονες Δημοσιογραφικές Σπουδές», του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.