Η τέταρτη ατομική έκθεση του Αδριανού,  κάτω από τον εύγλωττο τίτλο «Η πλάνη των αισθήσεων», εγκαινιάζεται στη γκαλερί Σκουφά στις 8 Οκτωβρίου. Πρόκειται για μια νέα σειρά έργων που δημιούργησε ο ζωγράφος  τα τελευταία πέντε χρόνια, τα οποία κάνουν ακόμα πιο σαφές το στίγμα της ζωγραφικής του.

Ο Αδριανός μας ταξιδεύει σε νέα φαντασιακά τοπία, γεμάτα συμβολισμούς, ακροβατεί με μαεστρία ανάμεσα στη ζωή και στην ανυπαρξία, ενώ με την μοναδική ποιητική ματιά του, δημιουργεί ονειρικές συνθέσεις. Το τεχνητό φώς της οθόνης, αλλά και το σιγαλό φως του κεριού,  διαγράφει τα μοντέλα του που βρίσκονται ανάμεσα στις δύο φωτεινές πηγές, ανάμεσα στο χθες και το σήμερα του πολιτισμού. Ο Αδριανός καταθέτει μια διακριτική καταγγελία για την μονοκρατορία της οθόνης στη σύγχρονη ζωή, ενώ τον απασχολούν παράλληλα στοιχεία γεωμετρίας και κοσμογονίας. Δημιουργεί νυχτερινά τοπία, τότε που το φως πρωταγωνιστεί και διαγράφει τα γυμνά σώματα, ενώ χρησιμοποιώντας σύμβολα και στοιχεία του περιβάλλοντος μας, διαμορφώνει τις συνθήκες ώστε να αναπροσδιορίσουμε τον κόσμο μας και να ξεσκεπάσουμε την «Πλάνη των αισθήσεων». Στο ομώνυμο, τριών μέτρων ύψους, έργο του, όπου το γυμνό σώμα αντανακλάται στο νερό και ταυτόχρονα σε ένα καθρέφτη, ο ζωγράφος προσφέρει στο θεατή του την ευκαιρία να ξαναννοήσει με άλλο μάτι την πραγματικότητα.

Αυτοπροσωπογραφία με κλειστό μάτι, λάδι σε καμβά. Selfportrait with closed eye, oil on canvas.
«Αυτοπροσωπογραφία με κλειστό μάτι», ανακαλύπτει την ζωγραφική εικόνα από αυτή την εικόνα της μύτης του.

«Αν προσπαθήσουμε να ξανακοιτάξουμε τον κόσμο γύρω μας θα ανακαλύψουμε στοιχεία που δεν βλέπουμε», σημειώνει ο Αδριανός και στο έργο του «Αυτοπροσωπογραφία με κλειστό μάτι», ανακαλύπτει την ζωγραφική εικόνα από αυτή την εικόνα της μύτης του. Ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΚΠΑ  Μάνος Στεφανίδης σε απόσπασμα από το κείμενο του “Ο αόρατος θίασος επισκέπτεται τη ζωγραφική του Αδριανού Σωτήρη ” σημειώνει: “Η ζωγραφική είχε ανέκαθεν την δυνατότητα να αποκρυσταλλώνει το πολύτιμο και να διαστέλλει το υποκειμενικό. Να δημιουργεί με αφορμή τον κόσμο έναν άλλο κόσμο υπερβαίνοντας την προφάνεια των πραγμάτων. Σήμερα, στην εποχή των χυδαίων, δηλαδή των χωρίς σάρκα και χωρίς νόημα, εικόνων, η ζωγραφική υπερασπίζεται ακόμη τη μεταφυσική της εικονοποιίας, τον ζωτικό μύθο της ανα-παράστασης.

Κορίτσι και καθρέπτης, λάδι σε καμβά. Girl and mirror, oil on canvas.
«Η ζωγραφική είχε ανέκαθεν την δυνατότητα να αποκρυσταλλώνει το πολύτιμο και να διαστέλλει το υποκειμενικό…»

Ο Αδριανός Σωτήρης, ρομαντικός σε μια αντιρομαντική εποχή, είναι ένας ζωγράφος μιας προικισμένης γενιάς που διεκδικεί τη χαμένη (;) τιμή της ζωγραφικής και επαναδιαπραγματεύεται τη θέση της στην Ιστορία αλλά και σε ένα πολιτισμό που έμαθε να καταναλώνει ομοιώματα (simulacres) αντί να δημιουργεί αξίες ή να διατυπώνει ερμηνείες. Ο Barthes πάλι θεωρούσε το μονόπλευρα αναπαραστατικό, το ρεαλιστικό στοιχείο  χυδαίο εξ αιτίας ακριβώς της προφάνειάς του. Εφόσον αυτό που μετράει στη τέχνη είναι, πρωτίστως, το μυστήριο. (Εδώ μιλάει ο μύστης και μάγος της εικόνας  De Chirico). Αυτό το μυστήριο, αυτή η ανάδυση ενός φασματικού σύμπαντος όπου το όνειρο και ο εφιάλτης συμπλέκονται, είναι το βασικό χαρακτηριστικό της ποιητικής του Αδριανού.

Μητέρα Γη, λάδι σε καμβά. Mother Earth, oil on canvas. 52X33cm. 2012 (1)
Σήμερα, στην εποχή των χυδαίων, δηλαδή των χωρίς σάρκα και χωρίς νόημα, εικόνων, η ζωγραφική υπερασπίζεται ακόμη τη μεταφυσική της εικονοποιίας, τον ζωτικό μύθο της ανα-παράστασης.

Ξεκινώντας από τα απλά πράγματα που αγγίζει στο ατελιέ του και συνεχίζοντας στα σώματα των μοντέλων του, σώματα άλλοτε παγίδες και άλλοτε φυλαχτά, δημιουργεί ένα εξεζητημένο θέατρο μορφών όπου το εξωπραγματικό και το φανταστικό δεσπόζουν σαν λύτρωση από το μαρτύριο της καθημερινότητας. Είναι τότε που η τέχνη του καθίσταται όχι απλά επικοινωνιακή αλλά βαθιά ερωτική. Δύναμη του Αδριανού είναι το σχέδιο και οι πολύπλευρες δυνατότητες του. Έπεται το χρώμα, υποβλητικό, συχνά εκρηκτικό, να επιχειρηματολογεί σχετικά με τις αντιστάσεις του φωτός μέσα στην επικράτεια της νύχτας και να υποστηρίζει πως το τρομερό μπορεί να γίνει εμβρυουλκός της πιο παράξενης ομορφιάς…”

Το έπος του Γιλγαμές, λάδι σε καμβά. The epic of Gilgamesh, oil on canvas.
Ο Αδριανός καταθέτει μια διακριτική καταγγελία για την μονοκρατορία της οθόνης στη σύγχρονη ζωή, ενώ τον απασχολούν παράλληλα στοιχεία γεωμετρίας και κοσμογονίας.

Ο Αδριανός γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1977. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με καθηγητές τους Δημήτρη Μυταρά και Ζαχαρία Αρβανίτη. Αποφοίτησε με άριστα το 2004.  Από το 2002 έως 2006 ασχολήθηκε με την προετοιμασία υποψηφίων για εισαγωγή στις Α.Σ.Κ.Τ. Από το 2007 μέχρι το 2011 δίδαξε Ελεύθερο Σχέδιο στον εκπαιδευτικό όμιλο Ακτο. Το 2010 Tιμήθηκε με διάκριση για το έργο “Instict” στην 4η Μπιεννάλε του Πεκίνου. Το 2011 απέσπασε έπαινο για το έργο του “Επιλογές” από το Κοινωφελές Ίδρυμα «Κων. Ανδρέου».για τη συμμετοχή του στο 2ο εικαστικό διαγωνισμό, με θέμα: «Γυναίκα».Το 2012 επελέγει κατόπιν διαγωνισμού να συμμετάσχει στην εικαστική Ολυμπιάδα του Λονδίνου ( OLYMPIC FINE ARTS LONDON 2012 ,creative cities collection, Barbican Center, Λονδίνο) οπου και τιμήθηκε με χρυσό μετάλλιο.

Έργα του βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές και στο Εθνικό Μουσείο της Κίνας (Πεκίνο). Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Η παρούσα έκθεση είναι η τέταρτη ατομική του.
Η έκθεση του Αδριανού στη γκαλερί Σκουφά εγκαινιάζεται στις 8 Οκτωβρίου στις 7.30 μ.μ.  και διαρκεί ως τις 2 Νοεμβρίου.

Πληροφορίες

Αδριανός “H Πλάνη των Αισθήσεων”
Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής
Εγκαίνια: Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015, 7.30 μ.μ.
Διάρκεια έκθεσης: 8 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου 2015
ΓΚΑΛΕΡΙ ΣΚΟΥΦΑ  Σκουφά 4, Κολωνάκι, 10673
Τηλ. 210-3643025, 210-3603541
Ώρες λειτουργίας: Δευτ-Τετ-Σαβ 10:00-15:30, Τρ-Πεμ-Παρ: 10:00-15:30 & 17:30-21:00
email: info@skoufagallery.gr  website: www.skoufagallery.gr

 

 

Προηγούμενο άρθροΣτο Όνομα του Le Corbusier- Ομαδική έκθεση εικαστικών, Οικία Σπητέρη/Προβελέγγιου
Επόμενο άρθροΝύχτες Πρεμιέρας – Βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενων και Μικρού Μήκους