Λίγους μήνες μετά τη μοναδική παρουσίαση του «ΑΝΙΜΕ», της τελευταίας σειράς τραγουδιών του, στην Αθήνα και στη μεγάλη συναυλία της Τεχνόπολης, ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του επέστρεψαν «ζωντανοί στο Κύτταρο» από τις 4 Φεβρουαρίου.

Με το γενναίο πλήρωμα των φίλων (Σωτήρης Ντούβας, Κωστής Χριστοδούλου, Κώστας Παντέλης, Yoel Soto) και με την εκλεκτή συμμετοχή του παραγωγού της «Καλλιθέας» Χρήστου Λαϊνά, έρχονται από το παράλληλο σύμπαν της πραγματικότητας στον μυστικό κόσμο του ιστορικού rock club, για να βρουν ό,τι δεν φαίνεται, ό,τι ήταν πάντα δίπλα μας, ό,τι δε σταμάτησε ποτέ.

Μια μουσική παράσταση βασισμένη σε όλη την τραγουδοποιία του Φοίβου από τα 16 του έως σήμερα, με ηλεκτρισμό και συγκίνηση, με τον αρχαίο θησαυρό στο σεντούκι και τον καθρέφτη σπασμένο διά παντός.

Οι επιτυχημένες παραστάσεις οδήγησαν στην προσθήκη δύο επιπλέον ημερομηνιών την Τετάρτη 26 Απριλίου και την Τετάρτη 3 Μαΐου.

Υποδεχτήκαμε «το έαρ το γλυκύ» με τον σπουδαίο τραγουδοποιό

Το 1988 ένας νέος τραγουδοποιός με όραμα πήγε κάποια από τα τραγούδια του στον Μάνο Χατζιδάκι. Το αποτέλεσμα ήταν η κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού του δίσκου, «Η παρέλαση» τον Νοέμβριο του ’89. Το όνομα του καλλιτέχνη αυτού ήταν Φοίβος Δεληβοριάς.

Ο αγαπημένος τραγουδοποιός ξεχωρίζει στο μουσικό στερέωμα, καθώς συνδυάζει την άρτια μουσική σύνθεση και την δεξιοτεχνική στιχουργική σύλληψη με την διεισδυτική ματιά προς το κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι που είναι έκδηλο τόσο στο μουσικό του έργο, όσο και στη στάση ζωής του εν γένει.

Είχαμε τη χαρά να τον απολαύσουμε στο Κύτταρο την πρωταπριλιά, οπότε το τραγούδι «Μόνο Ψέματα» απέκτησε μία επιπλέον σημασία λόγω της ημέρας. Μέσα από αυτή τη μουσική περιπλάνηση στο έργο του Φοίβου Δεληβοριά, το κοινό διασκέδασε, χόρεψε, προβληματίστηκε και συγκινήθηκε με όλη την αυθεντικότητα και την αλήθεια που του αρμόζει.

Ερμήνευσε το τρυφερό τραγούδι «Κάποια παιδάκια» που εμπνεύστηκε από την κόρη του Ιόλη και αφιέρωσε σε εκείνη και αναλύει μοναδικά τις διαφορετικές συμπεριφορές των παιδιών, τα οποία όμως μοιράζονται την κοινή ανάγκη τους για κατανόηση και τη «συνάντησή» τους με τους άλλους «μέσα από το ράγισμα του κάλλους.»

Μας σύστησε ένα καινούργιο, ακυκλοφόρητο τραγούδι του μέσα από την όλο νόημα διαπίστωσή του πως «Πρώτα αλλάζεις τα πράγματα και μετά αλλάζουν οι συνθήκες. Σημασία έχει ν’ αγαπάς…»

Φοίβος Δεληβοριάς - Ρεπορτάζ από τη μουσική παράσταση στο Κύτταρο live club
«Ο αγαπημένος τραγουδοποιός ξεχωρίζει στο μουσικό στερέωμα, καθώς συνδυάζει την άρτια μουσική σύνθεση και την δεξιοτεχνική στιχουργική σύλληψη με την διεισδυτική ματιά προς το κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι που είναι έκδηλο τόσο στο μουσικό του έργο, όσο και στη στάση ζωής του εν γένει.» (Φωτογραφία για το Artic.gr: Τριγώνη Λυδία)

Ακόμη, ο Φοίβος μας εξομολογήθηκε πως όσοι αισθάνονται από παιδιά «αταίριαστοι» όπως εκείνος, γι’ αυτούς υπάρχουν και «αταίριαστα» κορίτσια που θα συναντήσουν στην πορεία της ζωής τους. Και κάπως έτσι καταλαβαίνουμε ότι προέκυψε το τραγούδι «Αταίριαστο» στην τελευταία σειρά τραγουδιών του, “ΑNIME”.

Έκανε και μία μουσική «στάση» στον δίσκο του με τίτλο «Καλλιθέα» (Inner ear) που κυκλοφόρησε το 2015, τα τραγούδια του οποίου ηχογράφησε στο παλιό του σπίτι στην Καλλιθέα και ακούσαμε τον «Ξένο» και την «Ερημιά στην Καλλιθέα».

Το τραγούδι «Χάλια», μια διασκευή του πάνω σε ένα τραγούδι του Tom Waits, «Ένας σκύλος στο Κολωνάκι», «Ο Μπάσταρδος Γιος», «Η Μπόσα Νόβα του Ησαΐα» και «Ο Καθρέφτης», «Αυτή που περνάει», «Θέλω να σε ξεπεράσω» είναι μόνο μερικά από τα διαμάντια του που ερμήνευσε.

Αν και απούσα επί σκηνής η μουσική συνοδοιπόρος του, Νεφέλη Φασούλη, δε μπορούσε να μην ακουστεί το εξαιρετικά δημοφιλές και αγαπημένο τραγούδι της σε στίχους/μουσική του Φοίβου Δεληβοριά, που ερμήνευσε ο ίδιος.

Φυσικά δεν άφησε ασχολίαστα ευαίσθητα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, όπως το επικείμενο κλείσιμο των ιστορικών σινεμά του κέντρου της Αθήνας, Ιντεάλ, Άστορ και Ίριδας, αλλά και τη γυναικεία σεξουαλικότητα που δικάζεται συνεχώς στις μέρες μας, με αφορμή το τραγούδι-φόρο τιμής στην αδικοχαμένη «Ελένη Τοπαλούδη».

Τα τραγούδια του Φοίβου Δεληβοριά δεν είναι απλώς μία ωδή στο αστικό τοπίο και στις ανθρώπινες σχέσεις που υφαίνονται μέσα σε αυτό, αλλά και μία ώθηση προς έναν αλληλέγγυο τρόπο σκέψης που θα φέρει την ηθική ακεραιότητα στο προσκήνιο.

Λίγο πριν το τέλος του δεύτερου μέρους της μουσικής παράστασης, όλο το κοινό στο Κύτταρο σηκώθηκε όρθιο και κινούνταν στους ρυθμούς των μεγαλύτερων επιτυχιών του ξεχωριστού αυτού τραγουδοποιού, σε ένα πάρτυ με έναν ισχυρό απόηχο αισιοδοξίας για ένα καλύτερο αύριο…

Συντελεστές μουσικής παράστασης

  • Κωστής Χριστοδούλου – Πλήκτρα
  • Σωτήρης Ντούβας – Τύμπανα
  • Κώστας Παντέλης – Κιθάρες
  • Yoel Soto – Μπάσο
  • Χρήστος Λαϊνάς- Κιθάρες, synth
  • Ηχολήπτης: Γιάννης Πετρόλιας
  • Artwork αφίσας – φωτογραφίες: Δημήτρης Μακρής
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: KYTTARO Live Club
  • Διεύθυνση: Ηπείρου 48 και Αχαρνών, Αθήνα 104 39
  • Τηλέφωνο: 21 0822 4134
  • Νέες ημερομηνίες – Τελευταίες δύο παραστάσεις: 26 Απριλίου & 3 Μαΐου 2023
  • Ώρα προσέλευσης: 20:00 / Έναρξη: 21:00
  • Προπώληση: viva.gr

 

Διαβάστε περισσότερα νέα εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΟ Γιώργος Σίμωνας, το θέατρο-ντοκουμέντο και το κλαμπ Τσικίτα
Επόμενο άρθροCharlotte Motel – Μία (αντι)ρομαντική κωμωδία για τον έρωτα στο Θέατρο 104
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.