Η Ευρώπη συναντά το Αφγανιστάν σε δύο παράλληλες διαπολιτισμικές εκθέσεις textile art: “Gardens around the world” & “Message” στην Black Duck. Οι εκθέσεις θα λάβουν χώρα από τις 19 έως τις 29 Οκτωβρίου 2017.

Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου στις 19.30, η γκαλερί του Black Duck ανοίγει το παράθυρο στον κόσμο του Αφγανιστάν. Υποδέχεται δύο παράλληλες διεθνείς εκθέσεις textile art. Κοινός παρονομαστής και στις δύο εκθέσεις: η συνεργασία Ευρωπαίων δημιουργών με Αφγανές γυναίκες απομακρυσμένων αγροτικών  περιοχών.

Μια συνεργασία που ξεκινά το 2002 από την μη κερδοσκοπική οργάνωση DAI (Deutsche Afganische Initiative). Σκοπός της να στηρίξει γυναίκες και παιδιά των περιοχών Laghmani και Herat, που έχουν πληγεί από δύο δεκαετίες πολέμου μέσω, του προγράμματος GULDUSI.

Την βραδιά των εγκαινίων, οι καλεσμένοι θα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν εδέσματα της Αφγανικής γαστρονομίας, υπό τους ήχους τοπικών ακουσμάτων. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, θα διατίθενται προς πώληση μικρά αφγανικά κεντήματα για στήριξη των δράσεων της DAI.

Η Ευρώπη συναντά το Αφγανιστάν με το πρόγραμμα GULDUSI

Μέσα από ένα πρόγραμμα αναβίωσης παλαιών τεχνικών κεντήματος, στα φαρσί GUL=τριαντάφυλλο, DUSI= κέντημα, 200 Αφγανές γυναίκες παίρνουν τη ζωή τους στα χέρια τους. Αποκτούν τακτικό εισόδημα, μαθαίνουν γράμματα, μορφώνουν τα παιδιά τους.

Τα μικρά τους κεντήματα (διαστάσεων 8×8 εκατοστά), μικρά μοναδικά ναΐφ κομψοτεχνήματα που σχεδιάζουν μόνες τους και αντανακλούν τον τρόπο ζωής τους. Διοχετεύονται στην Ευρώπη και εμπνέουν έργα δημιουργών textile art που συμμετέχουν σε θεματικές εκθέσεις που κατά καιρούς οργανώνονται για τον σκοπό αυτό. Το πρόγραμμα guldusi και οι εκθέσεις στήνουν γέφυρες επικοινωνίας. Μαρτυτούν πώς άτομα διαφορετικών πολιτισμών μπορούν να «υφάνουν» διάλογο μέσα από την πανάρχαια τέχνη της ύφανσης.

Τα έργα και των δύο εκθέσεων παρουσιάζουν μια έντονη ποικιλία σε υλικά, σε σχεδιασμό, σε τεχνικές βαφής, ύφανσης και συρραφής. Συντονίστρια των δύο αυτών εκθέσεων στην Ελλάδα είναι η Μαιρηλί Χαραμή. Η ίδια συμμετέχει με τα έργα της: «Ακολουθώντας τον μίτο της Αριάδνης» και «Ευτυχισμένος που σαν τον Οδυσσέα έκανε ένα όμορφο ταξίδι».

Η Ευρώπη συναντά το Αφγανιστάν
Wieland, Ingrid, D. | Η Ευρώπη συναντά το Αφγανιστάν στην γκαλερί του Black Duck 19-29/10.
Έκθεση Gardens around the world

Η έκθεση Gardens around the world πρωτοπαρουσιάστηκε τον Σεπτέμβρη του 2016 στα πλαίσια του 22ου ετήσιου Φεστιβάλ Πάτσγουωρκ στην Αλσατία. Έχει ως θέμα τους Κήπους του κόσμου. Πρόκειται για μια πρωτότυπη καλλιτεχνική διαδικασία για «τέσσερα χέρια» που ολοκληρώνεται σε τρία στάδια.

Στο πρώτο εβδομήντα ημιτελή έργα Ευρωπαίων δημιουργών επιλέγονται και ταξιδεύουν στο Αφγανιστάν. Εκεί ισάριθμες γυναίκες καλύπτουν με κέντημα της φαντασίας τους τα κενά. Μετά την παρέμβαση των Αφγανών, τα έργα επιστρέφουν στην Ευρώπη, ολοκληρώνονται και παρουσιάζονται στο κοινό.

Έκθεση Message

Η έκθεση Message πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι τον Φλεβάρη του 2017. Είναι μια πρόσκληση για 40 περίπου δημιουργούς να ψιθυρίσουν με το έργο τους ένα μήνυμα στον κόσμο, ενσωματώνοντας μικρά κεντημένα γράμματα.

Αυτό που μοιάζει τόσο φυσικό στα δυτικά δεδομένα, δηλαδή το να κεντάς γράμματα, για τις, μέχρι πριν μια δεκαετία, αμόρφωτες γυναίκες του Αφγανιστάν αποτελεί μία μοναδική κατάκτηση.  Έτσι τα έργα αυτής της έκθεσης, εκτός από το όποιο εμφανές δυτικό μήνυμα, περιέχουν κι ένα λιγότερο εμφανές αλλά πιο ουσιαστικό. Τη δίψα για ειρήνη, για μόρφωση, για προκοπή.

Η Ευρώπη συναντά το Αφγανιστάν
Griffon, Martine, F. | Η Ευρώπη συναντά το Αφγανιστάν στην γκαλερί του Black Duck 19-29/10.
Πληροφορίες κοινού

  • Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017, στις 19.30
  • Χώρος: Black Duck Multiplarte – Ντόρα Ρίζου | Cafe-Bar-Restaurant-Gallery, Χρήστου Λαδά 9α
  • Επικοινωνία: Τηλ. 210 3234760 | Email | Ιστοσελίδα
  • Διάρκεια εκθέσεων: 19 – 29 Οκτωβρίου 2017
  • Ωράριο λειτουργίας: Καθημερινές και Σάββατα 13.00 – 22.00 | Κυριακή κλειστά
  • Είσοδος: Ελεύθερη

 

Διαβάστε περισσότερα Εικαστικά νέα εδώ

 

Προηγούμενο άρθροΟ Ρυθμός Stage ανανεώνει για άλλη μια φορά τις Παρασκευές του!
Επόμενο άρθρο«Ερόικα» του Κοσμά Πολίτη και το τέλος της αθωότητας