Στη σκηνή του Θεάτρου Άλμα, βρίσκουμε φέτος τον Γιώργο Κιμούλη, την Εβελίνα Παπούλια και έναν εξαιρετικό θίασο, στο γνωστό και προκλητικό έργο του Πιερ Σοντερλό ντε Λακλό, Επικίνδυνες σχέσεις. Πρόκειται ένα μυθιστόρημα σε μορφή επιστολών, το οποίο εκδόθηκε το 1782, γνώρισε τεράστια επιτυχία και κηρύχθηκε απαγορευμένο το 1825, με την κατηγορία του «επικίνδυνου» επί κυβερνήσεως του Καρόλου Ι’. Μαζί απαγορεύτηκαν τα έργα του Βολταίρου (Voltaire), του Μοντεσκιέ (Montesquieu), του Ρουσσώ (Rousseau) και του Μπομαρσέ (Beaumarchais). Η απαγόρευσή του ίσχυσε ουσιαστικά σ’ όλον τον 19ο αιώνα.

Το μυθιστόρημα αποτελείται από μια σειρά επιστολών που ανταλάσσουν άτομα της υψηλής κοινωνίας, τοποθετημένο το 1933, σε μια μαύρη περίοδο για την ανθρωπότητα, όταν άρχισε να ανατέλλει ο ναζισμός στη Γερμανία. Με φόντο το ταραγμένο πολιτικό σκηνικό, η δράση μεταφέρεται στη Γαλλία για να μας ξεδιπλώσει την ιστορία δυο πρώην εραστών, που ξεκινούν ένα επικίνδυνο γαϊτανάκι ερωτικών σχέσεων.

Γιώργος Κιμούλης, Εβελίνα Παπούλια
Ο Γιώργος Κιμούλης και η Εβελίνα Παπούλια σε σκηνή από την παράσταση Επικίνδυνες Σχέσεις.

Κύρια πρόσωπα του έργου είναι ο Υποκόμης Βαλμόν και η Μαρκησία Μερτέιγ. Πρόκειται για δυο αριστοκράτες της εποχής, δεμένους με μια ερωτική χημεία και την αμοιβαία κλίση στις απαγορευμένες απολαύσεις, ενώ αγαπούν να παίζουν με τα συναισθήματα των ανθρώπων. Οι δυο τους θα ξεκινήσουν ένα παιχνίδι αποπλάνησης, το οποίο θα αποτελέσει και το μεγαλύτερο μάθημα ζωής τους. Η Μαρκησία Μερτέιγ, θέλοντας να εκδικηθεί τον εραστής της, απευθύνεται στον Υποκόμη Βαλμόν. Στόχος τους είναι να αποπλανηθεί η νεότερη σύζυγος του επικείμενου θύματός τους, υποκύπτοντας στην γοητεία του «Δον ζουάν» Βαλμόν. Την ίδια στιγμή ο Υποκόμης, έχει εντοπίσει το νέο του στόχο. Στη μορφή της όμορφης κυρίας Τουρβέλ, ο Βαλμόν θα δει τη μεγαλύτερη του πρόκληση μέχρι τώρα. Το εγχείρημα θα έχει προσωρινά τα αποτελέσματα που επιθυμούν και οι δυο, μέχρι το σχέδιο να γυρίσει εναντίον τους.

Στην σκηνή του θεάτρου Άλμα, σε ένα έξυπνα τοποθετημένο αλλά κάπως βαρύ σκηνικό, αποτυπώνεται όλη η αίγλη της αριστοκρατίας της εποχής. Σκηνοθετικά, ο Γιώργος Κιμούλης έχει αντιμετωπίσει το κείμενο εύστοχα και έχει χωρίσει τη δράση σε διακριτές σκηνές. Ανάμεσα στις σκηνές, παρεμβάλλονται βίντεο τα οποία μας τοποθετούν χρονικά και αντανακλούν το περιβάλλον και το κλίμα της Ναζιστικής Γερμανίας. Φαίνεται πως το ενδιαφέρον της σκηνοθεσίας, έγκειται στο να κρατήσει τη μορφή των επιστολών που επιβάλλει το πρωτότυπο κείμενο και να μας αποδώσει όσο το δυνατόν πιο ζωντανά το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής.

Περιγράφεται έτσι πολύ γλαφυρά το φαίνεσθαι, η εικόνα που προβάλλουν οι πρωταγωνιστές μας και το πώς λειτουργούν οι τότε κοινωνικές συμπεριφορές. Την ίδια στιγμή, ο πυρήνας του έργου, οι επιστολές, διαβάζονται ανοιχτά. Αποκαλύπτεται έτσι, με κάθε σκοτεινή λεπτομέρεια η διεστραμμένη πλευρά και το επικίνδυνα στημένο παιχνίδι των δυο αρρωστημένων ηρώων που πρωταγωνιστούν.

Γιώργος Κιμούλης, Μάρω Κοντού
Ο Γιώργος Κιμούλης, και η Μάρω Κοντού στο επιστολικό μυθιστόρημα του Πιερ Σοντερλό ντε Λακλό

Ο Γιώργος Κιμούλης κρατά την ένταση στα ύψη, με μια γρήγορη και ρυθμική δράση, ενώ το καστ των ηθοποιών του τον βγάζει ασπροπρόσωπο. Μόνο αρνητικό στη σκηνοθετική τοποθέτηση, η συνεχής προβολή του ιστορικού πλαισίου, που ναι μεν δίνει χρήσιμες πληροφορίες για τα γεγονότα της εποχής, ξεφεύγει όμως από την ουσία του έργου, χωρίς να αποτελεί ζωτικό κομμάτι της δράσης, ενώ ανεβάζει και τη διάρκεια της παράστασης.

Υποκριτικά, βλέπουμε έναν θίασο- διαμάντι και ρόλους που ταιριάζουν απόλυτα στους ηθοποιούς που τους ερμηνεύουν. Ο Γιώργος Κιμούλης, δεν φαίνεται πως έχει να φέρει εις πέρας κάποια υποκριτική πρόκληση. Κινείται σε ένα γνώριμο για τα δεδομένα του έδαφος, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν αποδίδει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Συνειδητοποιημένος, φυσικός και με γνώση του σώματος και του χώρου, κατακτά τη σκηνή, ενώ χαρίζει αναπάντεχο γέλιο σε ένα αμιγώς δραματικό κείμενο.

Η Εβελίνα Παπούλια, που φαίνεται να αγαπάει τον κάπως διεστραμμένο εαυτό της στη σκηνή, γίνεται η τέλεια σκοτεινή φιγούρα της παράστασης. Σαρώνει τη σκηνή με το εκρηκτικό ταμπεραμέντο της, την άκρως ερωτική παρουσία της και την έκταση των υποκριτικών της ικανοτήτων. Η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους ντύνεται με το προσωπείο του θύματος και αποδίδει εξαιρετικά την ήσυχη και αθώα Τουρβέλ, με την ντελικάτη και ευαίσθητη υποκριτική της.

Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Γιώργος Κιμούλης
Η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους ως Τουρβέλ συναντά επί σκηνής τον Γιώργο Κιμούλη

Η Μάρα Δαρμουσλή, με την αριστοκρατική παρουσία της αναδίδει δυναμισμό και αυτοπεποίθηση, ενώ δεν λείπουν και οι κωμικές της στιγμές. Η Νάνσυ Μπούκλη αποτελεί την πιο γλυκά μορφή στη σκηνή του Άλμα ενώ, υποκριτικά και εκείνη και ο Λάμπρος Κτεναβός, δίνουν δείγματα ενός πολλά υποσχόμενου μέλλοντος. Ο Σπύρος Σαραφιανός και η Μάρω Κοντού, μας παραδίδουν δυο ώριμες και συνειδητοποιημένες ερμηνείες, επιστεγάζοντας έτσι μια υποκριτική συνάντηση με τρομερή χημεία επί σκηνής.

Το κλασικό σκηνικό και τους υπέροχα ατμοσφαιρικούς φωτισμούς επιμελείται ο Pawel Dobrzycki. Το σκηνικό κινείται σε ρεαλιστικές γραμμές, με επιτυχία να αποδώσει την αριστοκρατική αισθητική της εποχής, ενώ το αποτέλεσμα ολοκληρώνουν οι φωτισμοί, που τοποθετούν τη δράση και αναδεικνύουν καίρια σημεία της. Τα κοστούμια, αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της παράστασης με μοτίβα εποχής, που συναντούν αρμονικά τους ρόλους του κειμένου.

Οι Επικίνδυνες σχέσεις είναι μια εξαιρετικής ποιότητας παράσταση, της οποίας το μυστικό έγκειται στην άψογη συνεργασία των συντελεστών της και στη χημεία τους επί σκηνής, όλα δεμένα και πλαισιωμένα από ένα γεμάτο και συμπαγές κείμενο με εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πλοκή και δυνατές συγκινήσεις.

Trailer

Πληροφορίες παράστασης Επικίνδυνες Σχέσεις

Συντελεστές

  • Διασκευή-σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης
  • Σηνικά-φωτισμοί: Pawel Dobrzycki
  • Κοστούμια: Σοφία Νικολαϊδη
  • Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης, Εβελίνα Παπούλια, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Μάρα Δαρμουσλή, Σπύρος Σαραφιανός, Λάμπρος Κτέναβος, Νάνσυ Μπούκλη, Μάρω Κοντού
  • Ημέρες και Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 8:00μ.μ., Πέμπτη, Παρασκευή στις 9:15μ.μ. , Σάββατο (2 παραστάσεις) 6:15 μ.μ. (λαϊκή απογευματινή) & 9:15μ.μ.(βραδυνή), Κυριακή στις 8:00μ.μ.
  • Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος 20€  πλατεία και 18€ εξώστης, Σάββατο (βραδυνή) 22€ πλατεία και 20€ εξώστης (λαική απογευματινή) 18€ πλατεία και 16€ εξώστης, Μειωμένο (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, άνω των 65) 15€, Ανέργων: 12€ για όλες τις παραστάσεις

Πληροφορίες θεάτρου

  • Θέατρο Άλμα, Διεύθυνση: Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου, Μεταξουργείο, Τηλέφωνο:2105220100
  • site | Facebook

 

Προηγούμενο άρθροΈξτρα παράσταση για την Βασίλισσα του Χιονιού
Επόμενο άρθροΟ μηχανισμός του δωματίου – Η νεοσύστατη ομάδα Apparatus στο ΚΕΤ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μαλλον ειδαμε διαφορετικη παρασταση….Ο Κιμουλης επαιζε κωμωδια και ολοι οι υπολοιποι παιζανε δραμα….Καλες οι ερμηνειες απο τον θιασο με εξαιρεση τον Κιμουλη που ηταν απλα γελοιος. Κριμα. Αυτο που κανει εντυπωση ειναι πως δεν βρεθηκε ενας κριτικος θεατρου να το επισημανει….Ο Κιμουλης προφανως ειναι θεατρικο κατεστημενο με κοφτερη γλωσσα…ποιος θα του την πει????

    • Σε οτι αφορά το ρόλο του Γιώργου Κιμούλη, αναφέρουμε πως δεν υπήρξε κάποια υποκριτική πρόκληση. Πρόκειται για έναν ασφαλή χαρακτήρα, του οποίου όμως η κωμική προσέγγιση δεν είχε αρνητικά αποτελέσματα στο όλο εγχείρημα. Σαφώς υπήρχε η διάθεση για μια κωμική προσέγγιση στο κατά τα άλλα δραματικό κείμενο, που όμως δεν επικοινωνήθηκε μόνο από τον Γιώργο Κιμούλη. Αντιθέτως υπήρχαν ψήγματα κωμικού στον ρόλο της Μάρας Δαρμουσλή, καθώς επίσης και σε αυτόν της Νάνσυς Μπούκλη. Σας ευχαριστούμε για το σχόλιο, καλό είναι να αναφέρονται όλες οι απόψεις προς πληροφόρηση του κοινού.

    • A συμφωνω απολυτα..προκειται για μια κακογουστη διακωμωδηση του πρωτοτυπου εργου..

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.