Την Τετάρτη 19/5, νωρίς το πρωί, κατά τις 7:30, έγινε μετά από εισαγγελική παραγγελία, επέμβαση εκκένωσης και σφράγισης του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου Εμπρός, με την παρουσία της αστυνομίας και εκπροσώπων της ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου), της εταιρείας στην οποία ανήκει το ιστορικό κτίριο του Εμπρός, του πρώτου τυπογραφείου της Ελλάδας, χαρακτηρισμένου ως σύγχρονου μνημείου, χωρίς παρ’ όλ’ αυτά την άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού που είναι υπεύθυνο γι’ αυτά τα κτίρια ή με την τρανταχτή απουσία του και τη σιωπηλή συνενοχή του.

Η πολύμηνη αναστολή των δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων του θεάτρου λόγω της πανδημίας, έδωσε στην κυβέρνηση και την ΕΛ.ΑΣ. την ευκαιρία, καθώς φαίνεται, να εισβάλλει σε έναν ιστορικό και ελεύθερο χώρο, εκκενώνοντάς τον και προβαίνοντας μέχρι και στο τσιμέντωμά του. Η απροσδόκητη και παράνομη -σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ)- πράξη αυτή έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Στη συνέχεια ακολουθεί ολόκληρο κείμενο που αναρτήθηκε στη σελίδα του θεάτρου «Εμπρός» σχετικά με την εκκένωση και το σφράγισμά του, με το σύνθημα-κοινή απαίτηση:

«ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠ’ ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ! ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΣΤΕΓΑΖΟΥΝ ΜΕΣΑ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥΣ!»

Τι πρόβλημα, εξάλλου, να έχει ένα Υπουργείο Πολιτισμού που τσιμεντώνεται ένα σύγχρονο μνημείο τι στιγμή που έδωσε άδεια να τσιμεντωθεί το σπουδαιότερο από τα αρχαία.

Τι πρόβλημα να έχει ένα Υπουργείο Πολιτισμού που σφραγίζεται ένα θέατρο τι στιγμή που σε όλη τη διάρκεια της δύσκολης αυτής περιόδου της πανδημίας απαξιώνει και προσβάλλει με το χειρότερο τρόπο την Τέχνη και τους ανθρώπους της οδηγώντας τους στην απόγνωση και τον αφανισμό.

Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός γεννήθηκε μέσα από τα όνειρα και τις ελπίδες εκατομμυρίων ανθρώπων που πήραν μέρος στα κοινωνικά κινήματα της εποχής μας. Είναι ένας ανοιχτός, δημόσιος κατειλημμένος χώρος με διεθνή απήχηση, ελεύθερη πρόσβαση για πάνω από 1000 επισκέπτες την εβδομάδα και ένα καθημερινό, πολύμορφο πρόγραμμα εκδηλώσεων που απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων με διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές.

Από το 2011, εκατοντάδες καλλιτέχνες παρουσίασαν αφιλοκερδώς και με ελεύθερη είσοδο 400 διαφορετικά θεατρικά έργα σε περισσότερες από 2000 παραστάσεις. Έγιναν συναυλίες 450 συγκροτημάτων, εκδηλώσεις ενίσχυσης αυτοοργανωμένων εγχειρημάτων, κινηματικών πρωτοβουλιών και καλλιτεχνικών ομάδων, πάνω από 300 ομιλίες και διαλέξεις για όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας. Εκατοντάδες συνελεύσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ ποίησης, λογοτεχνίας, εργαστήρια, μια θάλασσα συναντήσεων και δημιουργίας, μια ανάσα ελευθερίας και έκφρασης στο κέντρο της πόλης.

Προσπαθούμε να ενώσουμε τη θεωρία με την πράξη, το καλλιτεχνικό με το κοινωνικό και το πολιτικό, σε θέματα που αφορούν όλους, και να επαναπροσδιορίσουμε το ρόλο της τέχνης, σήμερα, σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η συνέχιση του εγχειρήματος του Εμπρός είναι ζωτικής σημασίας και γι’ αυτό χρειάζεται την υποστήριξη όλων μας! Το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός εκφράζει τη συμπαράσταση του σε όλους τους χώρους του κοινωνικού κινήματος που αντιμετωπίζουν την εκστρατεία του κράτους για την επιβολή μιας κανονικότητας υποταγής, φόβου, ιδιώτευσης και μαζικής αποβλάκωσης.

Λίγα λόγια για το Θέατρο «Εμπρός»

Κατασκευασμένο τη δεκαετία του 1930, το ιστορικό (κηρυγμένο διατηρητέο μνημείο από το 1989) κτίριο του Εμπρός λειτούργησε αρχικά ως τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας και από το 1988 ώς το 2007 ως στέγη του Θεατρικού Οργανισμού “Μορφές” και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου “Εμπρός”.

Εγκαταλελειμμένο και κλειστό επί πέντε σχεδόν χρόνια, επανενεργοποιήθηκε ως κατάληψη τον Νοέμβρη του 2011 με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών ”Κίνηση Μαβίλη” και με τη συμμετοχή και στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή καθώς και άλλων καλλιτεχνών και θεωρητικών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, της μουσικής και των εικαστικών.

Περισσότερες πληροφορίες για το Θέατρο «Εμπρός» εδώ

 

Διαβάστε περισσότερα θεατρικά νέα εδώ

 

 

Προηγούμενο άρθροΚούκλες – Η ταινία του Νικόλα Ανδρουλάκη online με ελεύθερη πρόσβαση
Επόμενο άρθροΝαπολεοντία – Η κωμωδία του Ανδρέα Στάικου στο Θέατρο Αλεξάνδρεια
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.