Elephas Tiliensis: «Ο νάνος ελέφαντας της Τήλου. Aπομονωμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιορισμένο χώρο, oι ελέφαντες της Τήλου αναγκάστηκαν να συρρικνωθούν, προκειμένου να επιβιώσουν». Η υποφαινόμενη παραθέτει από το site των Elephas Tiliensis.

Η ομάδα μετράει μόλις δύο χρόνια θεατρικής ζωής – τα ιδιαίτερα αξιόλογα μέλη της μετρούν όλοι μαζί αρκετές δεκάδες χρόνια καλλιτεχνικής πορείας- και δυο δουλειές που δεν άφησαν ασυγκίνητο το γνήσια θεατρόφιλο κοινό: «Περσινή αρραβωνιαστικιά» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, δραματοποίηση του διηγήματος – ποιητικού παραμυθιού από το πρώτο και ομώνυμο βιβλίο της Ζυράννας Ζατέλη και «Αλεξάνδρεια –Υπάρχουν αλήθεια και ψεύδος άρα γε;» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, μια πολυεπίπεδη θεατρική μυθοπλασία, βασισμένη στο «Αλεξανδρινό Κουαρτέτο» του Λόρενς Ντάρρελ και διανθισμένη ευρηματικά με θραύσματα από Καβάφη, Ντε Σαντ, Μπωντλαίρ, Πάτμορ και άλλους. Πρόκειται για δουλειές ολοκληρωμένου καλλιτεχνικού οράματος, με πολλή ευαισθησία και μαεστρία στη σκηνοθεσία και τη δραματουργική επεξεργασία τους.

Ο λόγος, λοιπόν, στους υποννοούμενους μαέστρους πίσω από τη θεατρική μέθεξη των Elephas Tiliensis: Δημήτρης Αγαρτζίδης –ηθοποιός και σκηνοθέτης- και Δέσποινα Αναστάσογλου, επίσης στη σκηνοθεσία, –ιδρυτικά μέλη της ομάδας- μιλούν, μετά το πέρας της παράστασης, στο Artic.gr, με αφορμή το δεύτερο ταξίδι (και τα πολλαπλά sold out) της «Περσινής Αρραβωνιαστικιάς» στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης πρωταγωνιστεί αυτόν τον καιρό, μαζί με τον Αλμπέρτο Φάις, στην παράσταση – δριμύ «κατηγορώ» στο τέρας του Ναζισμού «Παραλήπτης Άγνωστος» που ανεβαίνει στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

Μαρία: – Εξετάζοντας κανείς τη δουλειά σας, νομίζω «ερεθίζεται» από τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεστε δραματουργικά τα κείμενα που διαλέγετε, αλλά και από την ιδιαιτερότητα των ίδιων των κειμένων, ως μη αμιγώς θεατρικά, ωστόσο εξαιρετικού ψυχογραφικού βάθους και αισθητικής. Μιλήστε μου για τη σχέση σας μαζί τους.

Δημήτρης – Δέσποινα: – Η δουλειά που κάνουμε με το κείμενο που έχουμε στα χέρια μας στηρίζεται στην ανάγνωση και την δική μας ανάλυση πάνω σ’ αυτό. Αποτελεί το πλαίσιο που θέτει κάποιους περιορισμούς, από τους οποίους προκύπτει το υλικό μας. Τώρα στις πρόβες, ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό, δουλεύουμε πολύ με τη συνειρμική κίνηση του νου και τις αυθόρμητες σκέψεις που προκύπτουν, ανασυνθέτοντας το κείμενο. Και η κινησιολογία είναι δημιουργική, βγαίνει στις πρόβες, δεν είναι «φορεμένη».

Elephas Tiliensis - Το σήμα της ομάδας
Elephas Tiliensis: «Ο νάνος ελέφαντας της Τήλου. Aπομονωμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιορισμένο χώρο, oι ελέφαντες της Τήλου αναγκάστηκαν να συρρικνωθούν, προκειμένου να επιβιώσουν»

Μαρία: – Πώς επιλέξατε να ασχοληθείτε με το διήγημα της Ζυράννας Ζατέλη;

Δημήτρης – Δέσποινα: -Μια κοινή φίλη μάς σύστησε το κείμενο. Μαζί του αναπτύχθηκε μία σύνδεση, που αφορά στο θυμικό. Και η σύνθεση που βλέπετε επί σκηνής έγινε με συναισθηματικό γνώμονα, σε μεγάλο βαθμό. Εγώ (ο Δημήτρης) είχα δουλέψει με τη Σύρμω (σημ. Κεκέ) στο Εθνικό Θέατρο, είχαμε επικοινωνία και συνεννόηση. Πρόκειται για δαιμόνια ηθοποιό (Δέσποινα – γέλια)! Μετά διαλέξαμε τις κοπέλες που θεωρήσαμε ότι μπορούν να υποστηρίξουν τη διαδικασία. Στο περσινό ανέβασμα, αντί για την Ανθή Ευστρατιάδου έπαιζε η Ξένια Θεμελή, άλλο μέλος της ομάδας.

Ο τρόπος γραφής της Ζατέλη είναι συνειρμικός και ονειρικός, αγγίζει τη στιγμή που μόλις έχεις ξυπνήσει από βαρύ ύπνο και είσαι σε μεταιχμιακή κατάσταση, μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, προσπαθώντας να θυμηθείς, να ξεκαθαρίσεις εντυπώσεις…

Μαρία: – Κατακερματίζοντας το φορέα της αφήγησης σε τρεις φωνές παραπέμπετε στη διάθλαση του εαυτού του μοντερνιστικού Υποκείμενου. Δώστε μου μια εικόνα από τις πρόβες με τις τρεις ηθοποιούς.

Δημήτρης – Δέσποινα: – Οι κοπέλες ήταν πολύ ελεύθερες να εκφραστούν, να δουλέψουν ερμηνευτικά ανάλογα με την προσέγγιση της καθεμιάς. Ό,τι είδες στη σκηνή προέκυψε από αυτές, σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης στην παράσταση "Παραλήπτης Άγνωστος"
Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης στην παράσταση “Παραλήπτης Άγνωστος”, που παρουσιάζεται στο ΚΕΤ

Η Αρραβωνιαστικιά είναι ένα υποκείμενο με τρεις φωνές, που αντιστοιχούν και σε διαφορετικές εκφάνσεις του εαυτού, με στοιχεία από την αριστοτελική διάκριση των μερών της ψυχής. Ιδιαίτερα το πρώτο κομμάτι, μέχρι και το «θάνατο» του Μάρκου δεν είναι καν μοιρασμένο, όσον αφορά στις ατάκες. Κάθε βράδυ δεν ξέρουν ακριβώς τί θα πουν, κινούνται σχεδόν αυτοσχεδιαστικά. Αυτό κάνει την απόδοση επί σκηνής πολύ ενδιαφέρουσα για εκείνες. Μετά, που ακολουθούν άλλα πράγματα, είναι πιο καθοδηγημένο.

Μαρία: – Έχετε ήδη στα σκαριά κάτι για το μέλλον;

Δημήτρης – Δέσποινα: – Ασχολούμαστε με τη «Λούλα». Είναι μυθιστόρημα ενός σύγχρονου Έλληνα λογοτέχνη, του Βαγγέλη Ραπτόπουλου. Θα ανέβει από την ερχόμενη σεζόν, μάλλον από Γενάρη, σε έναν από τους χώρους με τους οποίους έχουμε ήδη συνεργαστεί.

Μαρία: – Και πάλι στο προσκήνιο η σχέση σας με τη νεοελληνική λογοτεχνία. (σημ.: Η Δέσποινα Αναστάσογλου είναι πτυχιούχος Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών)

Δημήτρης – Δέσποινα: – Μας ιντριγκάρει ιδιαίτερα η σχέση με τη γλώσσα, τις λέξεις, τις σκέψεις… Ασχολούμαστε με έναν σύγχρονο λογοτέχνη, έχουμε έρθει σε επικοινωνία μαζί του, πράγμα που σημαίνει πως έχουμε επαφή με την ίδια τη σκέψη του συγγραφέα. Έχουμε αρκετά μεγάλη αίσθηση ελευθερίας από την επαφή μας με τον Ραπτόπουλο, ωστόσο σίγουρα θα γίνει αυστηρή δουλειά. Αυτό που θέλουμε να δηλώσουμε είναι ότι οι Έλληνες λογοτέχνες και η παραγωγή τους είναι παρόντες με ενεργητικό τρόπο!

Μαρία: – Τί δουλειά έχουν τα ελεφαντάκια της Τήλου με την ομάδα σας;

Δημήτρης – Δέσποινα: – Ήταν έμπνευση από ένα ντοκιμαντέρ που είχα δει (Δέσποινα)! Οι ελέφαντες στην Τήλο, όπως τα αλογάκια στη Σύρο, ήταν θηλαστικά που συρρικνώθηκαν, προκειμένου να προσαρμοστούν στο περιορισμένο περιβάλλον και τους περιορισμένους πόρους εύρεσης τροφής. Αποτελεί επιβεβαίωση της δαρβινικής θεωρίας για την εξέλιξη των ειδών. Αλληγορικά συνδέεται με το πώς κατορθώνει κανείς να επιβιώνει σε καιρούς «συρρίκνωσης», με μια αμφίσημη έννοια. Ποιοτικής, ποσοτικής, εσωτερικής συρρίκνωσης. Του εαυτού…

 

Περσινή Αρραβωνιαστικιά

Trailer

Πληροφορίες παράστασης


Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου
  • Μουσική: costinho (Κωστής Ζουλιάτης)
  • Σκηνικός χώρος – Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
  • Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
  • Επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή
  • Βοηθοί σκηνοθέτη: Βίκυ Κατσίκα, Μαρία Κοντογούρη, Ιωάννα Μπογδάνου

Παίζουν

  • Σύρμω Κεκέ, Τατιάνα Άννα Πίττα, Ανθή Ευστρατιάδου (2014-2015) / Ξένια Θεμελή (2013-2014)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

  • Από τις 9 Μαρτίου έως τις 7 Απριλίου 2015, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15

Τιμές εισιτηρίων

  • Κανονικό: 12 ευρώ
  • Φοιτητικό: 10 ευρώ
  • Ανέργων: 8 ευρώ

Διάρκεια παράστασης

  • 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) 

Πληροφορίες θεάτρου


  • Θέατρο του Νέου Κόσμου
  • Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος
  • Τηλ.: 210 9212900
  • Site
  • Facebook

Elephas Tiliensis


 

Δημήτρης Αγαρτζίδης – Δέσποινα Αναστάσογλου: Elephas Tiliensis σε καιρούς «συρρίκνωσης»

Προηγούμενο άρθρο“Τι είναι για σένα Θέατρο;”: 10+2 προσωπικότητες του θεάτρου απαντούν
Επόμενο άρθροΞεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων για την «Σταχτοπούτα», του Γιόχαν Στράους από το μπαλέτο της ΕΛΣ