Δήμητρα Λημνιού: «Το Cabaret επικεντρώνεται στις ανθρώπινες σχέσεις»

Η Δήμητρα Λημνιού είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής «Δήλος» – Δήμητρα Χατούπη, ενώ έχει σπουδάσει και Νομική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχοντας χτίσει γερές βάσεις στο θέατρο αλλά και τον κινηματογράφο, είναι από τις νέες ηθοποιούς που κυνηγούν με ζήλο το όνειρά τους στο καλλιτεχνικό στερέωμα.

Φέτος θα τη δούμε στο Παλλάς, στο ιστορικό πλέον μιούζικαλ «Cabaret», σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη. Η ίδια, με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης, μας μιλά για τη συνεργασία της με τον Σωτήρη Χατζάκη, για το απαιτητικό είδος του μιούζικαλ και το ρόλο τον οποίο υποδύεται, ενώ αναφέρεται και στις προκλήσεις που καλούνται να ανιμετωπίσουν οι νέοι ηθοποιοί στην Ελλάδα του σήμερα.

Μάνια:- Φέτος και θα σας δούμε στο μιούζικαλ Cabaret, το πασίγνωστο και κλασικό πλέον έργο, το οποίο αναβιώνεται στο θέατρο Παλλάς σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη. Ποια είναι τα συναισθήματά σου για τη συμμετοχή σου σε ένα τόσο διαχρονικά αγαπημένο μιούζικαλ;

Δήμητρα Λημνιού:- Είμαι χαρούμενη και ευγνώμων για την συνεργασία αυτή, αλλά και με ένα αίσθημα ευθύνης που παίζω σε αυτό το εμβληματικό έργο με αυτούς τους συνεργάτες που θαυμάζω πολλά χρόνια.

Μάνια:- Το έργο έγινε γνωστό παγκοσμίως, μετά από τη μεταφορά του στον κινηματογράφο από τον Μπομπ Φος το 1972. Από τότε μέχρι και σήμερα έχει παρουσιαστεί και ερμηνευτεί εκατοντάδες φορές χωρίς να χάνει ποτέ την αίγλη του. Πού πιστεύεις ότι οφείλεται αυτή η τόσο μεγάλη επιτυχία του όλα αυτά τα χρόνια;

Δήμητρα Λημνιού:- Το Cabaret είναι ένα έργο που επικεντρώνεται στις ανθρώπινες σχέσεις και πώς αυτές αναδιαμορφώνονται σε μια πολύ κρίσιμη κοινωνική και πολιτική συνθήκη. Υπάρχουν δύο ιστορίες αγάπης χωρίς αίσιο τέλος και κάποιες παράλληλες ιστορίες ανθρώπων που ασπάστηκαν το δόγμα του Ναζισμού, όπως είναι και ο χαρακτήρας που υποδύομαι εγώ. Άνθρωποι που τάχθηκαν με την εξουσία με κάθε κόστος. Είναι ένα έργο πολύ ανθρώπινο στον πυρήνα του. Nομίζω ότι γι’ αυτό αφορά όλα αυτά τα χρόνια. Πέρα από τα πολιτικά και κοινωνικά σημεία που επαναλαμβάνονται μες στα χρόνια.

Το μιούζικαλ «Cabaret» του Joe Masteroff στο Παλλάς
Το μιούζικαλ «Cabaret» του Joe Masteroff στο Παλλάς από το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Μάνια:- Πώς θα περιέγραφες τη μέχρι τώρα εμπειρία σου στο μιούζικαλ; Αντιμετώπισες προκλήσεις και δυσκολίες;

Δήμητρα Λημνιού:- Το μιούζικαλ είναι ένα πολύ ιδιαίτερο είδος. Aπαιτεί έναν ρυθμό συγκεκριμένο που καθορίζεται από την μουσική που προηγείται και έπεται. Δεν μπορείς δηλαδή να αγνοήσεις στις σκηνές της πρόζας την μουσική που προηγήθηκε καθώς η μουσική είναι πολύ επιβλητικό και υποβλητικό μέσο.

Μάνια:- Το έργο αυτό, έσπασε τα κλισέ που θέλουν τα μιούζικαλ αισιόδοξα και χαρούμενα και εστίασε στο ζήτημα της ανόδου του ναζισμού, του ρατσισμού και της επιβίωσης. Πιστεύεις πως πρόκειται για ένα έργο που ταιριάζει στην σημερινή ελληνική κοινωνία;

Δήμητρα Λημνιού:- Πιστεύω πως πρόκειται για ένα έργο που ταιριάζει σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κοινωνίες. Ακόμα και όταν τα πράγματα είναι πιο συγκαλυμμένα, όπως συμβαίνει στον σύγχρονο δυτικό κόσμο, όλα αυτά τα σκοτεινά ένστικτα υποβόσκουν και κοχλάζουν από κάτω, ίσως με άλλες μορφές. Αλλά για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα της κρίσης όπως την βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, τα ζητήματα της επιβίωσης και των ακραίων επιλογών έχουν έρθει πιο έντονα στην επιφάνεια.

Μάνια:- Μίλησε μας λίγο για το ρόλο που ερμηνεύεις στο «Cabaret.»

Δήμητρα Λημνιού: – Ο ρόλος που υποδύομαι στην συγκεκριμένη παράσταση είναι η Fraulein Kost. Μία γυναίκα που εμπορεύεται τον έρωτα για να επιβιώσει σε μια Γερμανία που ζει την εξαθλίωση και αναμένει μια κόλαση ιστορικά. Μια γυναίκα που εισχωρεί στο ναζιστικό κόμμα και δεν έχει κανέναν ηθικό φραγμό. ‘Η ιδωμένο διαφορετικά μια γυναίκα που έχει τον δικό της κώδικα αξιών. Έτσι κι αλλιώς σε ακραίες συνθήκες όπως ο πόλεμος, τα όρια μεταξύ «ηθικού» και «ανήθικου» γίνονται πιο ελαστικά.

Βασίλης Μπισμπίκης, Δήμητρα Λημνιού
Βασίλης Μπισμπίκης, Δήμητρα Λημνιού

Μάνια: – Ως μια νέα ηθοποιός, πώς βλέπεις την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό θέατρο αυτή τη στιγμή; Είναι δύσκολο να καταφέρει ένας ανερχόμενος ηθοποιός να εξελιχθεί στην ελληνική σκηνή και να βιοποριστεί από την υποκριτική;

Δήμητρα Λημνιού:- Η κατάσταση στο ελληνικό θέατρο είναι λίγο δύσκολη αυτή την στιγμή για ένα νέο παιδί. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, οι ακροάσεις είναι ελάχιστες και πολλές φορές «κλειστές» ή μετά από επιλογή βιογραφικών. Οπότε οι πιθανότητες να δείξεις την δουλειά σου σε ανθρώπους που δεν σε ξέρουν είναι λίγες. Έπειτα κρίνεται από πολλούς παράγοντες το τι θα καταφέρεις να δείξεις σε μια ακρόαση. Eξαρτάται από το πώς και από ποιους γίνεται αυτή η ακρόαση. Ο βιοπορισμός από την υποκριτική ήταν πάντα δύσκολος στην Ελλάδα για τους περισσότερους ηθοποιούς. H φύση της δουλειάς είναι τέτοια που δεν έχει καμία σταθερότητα.

Μάνια:- Τι να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;

Δήμητρα Λημνιού:- Ελπίζω και εύχομαι όμορφα πράγματα. Υπάρχουν ήδη δύο ταινίες που είναι στα σκαριά και στις οποίες συμμετέχω αυτή τη στιγμή. Ονειρεύομαι ωραία θεατρικά πράγματα επίσης για του χρόνου και για πολλά χρόνια ακόμα…

 

Δήμητρα Λημνιού | Πληροφορίες για την παράσταση Cabaret






Σημείωση: Το σχόλιο σας θα αναρτηθεί μετά από έγκριση του διαχειριστή