Η Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ παρουσιάζει το έργο «Καίσαρας» βασισμένο στην εμβληματική πολιτική τραγωδία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Ιούλιος Καίσαρας». Η παράσταση παίζεται στο Θέατρο Δρόμος, σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Γ. Μαύρου.

Ποια η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην πολιτική και σε θέσεις εξουσίας; Ποιος ο ρόλος των πολιτών; Πολιτικό όραμα ή μονάχα στείρα ρητορική που θρέφει την διαφθορά, την διαπλοκή και τον λαϊκισμό;

Η Αρχαία Ρώμη δεν ένιωσε ποτέ μόνη, από τότε μέχρι στο σήμερα και είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Όταν η Κάσσια και ο Βρούτος συνειδητοποιούν πως η κραταιότατη Καίσαρας αποτελεί πολιτική απειλή για την αγαπημένη τους χώρα, τότε υπάρχει μόνο μία λύση.

Στην πρωτεύουσα της Νέας Μεγάλης Ιταλίας την Ρώμη για τέταρτη συνεχόμενη φορά
έλαβε ισχυρή εντολή η κυβερνώσα παράταξη, συντρίβοντας την αντίπαλη παράταξη του Πομπήιου με νέα αρχηγό, η οποία συνεχίζει επάξια τον δρόμο που χάραξε η οικογένειά της. Η κραταιότατη Καίσαρας συγκεντρώνοντας όλες τις εξουσίες πάνω της, οδηγεί μια ομάδα συγκλητικών, της οποίας μέλη αποτελούν η Κάσσια και ο Βρούτος, να οργανώσουν τη δολοφονία της, με το φόβο πως θα γίνει απόλυτη μονάρχης της Ρώμης και αυτοκράτειρα του κόσμου καταλύοντας την σύγκλητο και συνάμα την “δημοκρατία”.

Η κραταιότατη Καίσαρας παρά τις προειδοποιήσεις που είχε λάβει, παραβρίσκεται στο Καπιτώλιο την ημέρα που οι ομάδα των συνωμοτών σκοπεύει να την δολοφονήσει και το πράττει κατά την διάρκεια της τακτικής συνέλευσης της συγκλήτου. Ο Βρούτος ανεβαίνει στο βήμα για να καθησυχάσει το οργισμένο πλήθος και προς στιγμή το καταφέρνει να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους ήταν αναγκαίο κακό για την ασφάλεια του κράτους η δολοφονία της πανίσχυρου Καίσαρα.

Το πλήθος φαίνεται να ηρεμεί μέχρι τη στιγμή που στο βήμα ανεβαίνει ο Μάρκος Αντώνιος, και αντικρούει ένα προς ένα τα επιχειρήματα του Βρούτου. Ο εύπιστος λαός εκεί που ζητωκραύγαζε για το τέλος της τυραννίας ξεσηκώνεται ξανά, αυτή την φορά κατά των συνωμοτών, με αποτέλεσμα την εμφύλια σύρραξη.

Η ηθοποιός Δάφνη Μαρκάκη που υποδύεται την «κραταιοτάτη» Καίσαρα γράφει αποκλειστικά στο Artic.gr ένα κείμενο για τη συνάντησή της με το συγκεκριμένο ρόλο, το ψυχικό τοπίο που αναδύεται και τη σημασία της αληθινής σύνδεσης με τους ανθρώπους, που η Καίσαρας «ξέχασε στην πορεία»…

Η Δάφνη Μαρκάκη γράφει με αφορμή την παράσταση «Καίσαρας»

Λένε πως αυτό που ψάχνουμε σε κάθε παράσταση είναι η συνάντηση μας με το ρόλο. Κι έτσι ξεκίνησα να το περπατάω. Πού ως Δάφνη, θα αναγνωρίσω τον Καίσαρα μέσα μου.
Μα τελικά συναντήθηκα με το φόβο.

Πώς είναι να μην σε αγαπούν. Πώς είναι τόσο πολύ να μη σε αγαπούν που να θέλουν να σε διαγράψουν από τη ζωή τους οριστικά. Και ο φόβος αυτός με στοίχειωσε. Και πάνω σε αυτό συνέχισα να περπατώ…

Ένας Καίσαρας που όταν δολοφονείται, δεν πεθαίνει από τις πληγές που άνοιξαν τα όπλα αλλά από την πληγή που άνοιξε στο στήθος του η προδοσία. “..Ε τότε, πέσε Καίσαρα!”.
Και πώς φτιάχνεται ένας ρόλος λοιπόν, που θέλει λυσσαλέα να τον αγαπούν και κείνοι τον σκοτώνουν; Και με πόσες έννοιες μπορεί να μπερδευτεί η λέξη αγάπη; Να κατρακυλήσει και να λερωθεί με την υπακοή, την υποταγή, τη σιωπή, την ανοχή ή τον τρόμο…

«Καίσαρας», βασισμένο στηνεμβληματική πολιτική τραγωδία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Ιούλιος Καίσαρας» στο Θέατρο Δρόμος
«Καίσαρας», βασισμένο στην εμβληματική πολιτική τραγωδία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Ιούλιος Καίσαρας» στο Θέατρο Δρόμος | Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος

Ποιος κόσμος είναι αυτός που δεν έχει χώρο και δρόμους να συνδέονται οι καρδιές των ανθρώπων; Σε τι σύμπαν, συγκρούονται όλοι σα θηρία για να μην μείνει κανένα ίχνος τρυφερότητας, ούτε ως μνήμη; Και ποιο ψυχικό τοπίο έπρεπε να στήσουμε σε αυτήν την μικρή, άδεια σκηνή όλοι εμείς, που να μη μας χωράει;

Δάφνη Μαρκάκη: «Σε τι σύμπαν, συγκρούονται όλοι σα θηρία για να μην μείνει κανένα ίχνος τρυφερότητας, ούτε ως μνήμη;»

Σαν μικρά, φανταχτερά ανθρωπάκια στην αρχή, που μασουλάνε ανέμελα καραμέλες τριαντάφυλλο και αργά αργά, φουσκώνουν, γιγαντώνονται, καταβροχθίζουν χώρο και μιλάνε μιλάνε μιλάνε μιλάνε, ενώ αιωρούνται πάνω από την τελική τους πτώση.

Δυστυχώς, είναι τελικά αναγνωρίσιμο αυτό το σύνολο. Εάν κοιτάξεις από κοντά, κάπου εκεί θα μας βρεις όλους μας. Όλοι κάποιον και κάτι προδώσαμε τα τελευταία χρόνια. Ιδέες, ανθρώπους, όνειρα, έρωτες. Όλο και κάτι σκοτώσαμε…

Και τώρα προσπαθούμε με τεράστια αγωνία να διασώσουμε τα σπασμένα κομμάτια που σκορπίσαμε ανέμελα κι εμείς στους πέντε ανέμους, μασουλώντας αθώα κάτι. Εκεί συναντιόμαστε με την παράσταση τα βράδια, εμείς και οι θεατές, αυτό μας ενώνει, αυτό το “κοινό”. Η αγωνία μας να μη φτάσουμε στο σημείο να πούμε στον εαυτό μας:” Ε τότε, πέσε Καίσαρα”.

Τουλάχιστον για απόψε, κάποιος πρέπει να μας αγαπάει ακόμη. Τόσο να μας αγαπάει, που να μη θέλει να μας διαγράψει από τη ζωή του. Κι ας τα κάναμε όλα λάθος. Γιατί η αρχική μας πρόθεση δεν ήταν αυτή.

Κι αν ο Καίσαρας ξέχασε στην πορεία πώς να συνδέεται αληθινά με τους ανθρώπους γιατί όλα γύρω του γυάλιζαν πολύ, όχι εμείς δεν θα γίνουμε σαν κι αυτόν. Δεν θα
γίνουμε θηρία.

Κι απόψε θα τον αφήσουμε να πεθάνει αυτός στη θέση μας, στην μέση μιας αρένας που κατασκεύασε μόνος του, πετραδάκι πετραδάκι.

Teaser

Συντελεστές παράστασης «Καίσαρας»

  • Συγγραφέας: William Shakespeare
  • Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
  • Β. Σκηνοθέτη: Ήρα Δαμίγου
  • ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ (με αλφαβητικά σειρά): Ήρα Δαμίγου, Πάνος Ιωαννίδης, Γιώργος Λιάκος, Θοδωρής Λουφόπουλος, Δάφνη Μαρκάκη, Σάββας Πογιατζής
  • ΠΟΛΙΤΕΣ: Η Θεατρική Ομάδα ΑΙΘΟΥΣΑ 10 με τους: Ιωάννα Βαργιανίτη, Ευαγγελία
    Δημητροπούλου, Αγγελική Κυρκοπούλου, Μαρίτα Κωστοπούλου, Σωτήρης Μαντζανάς, Γιάννης Παγουλάτος, Μαριάννα Πονηράκη, Θάνος Τσιάπλας, Αναστασία Χατζηρόδου
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ οι: Μάνος Ζούρας και Ναταλία Βογιατζόγλου
  • Μουσική: Δημήτρης Ευαγγελινός
  • Φωτισμοί: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
  • Σκηνικά – Art Director: Ρένα Σανταμούρη με την RS Architecture + Design Studio
  • Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη
  • Μουσική Επιμέλεια & Ηχητικός Σχεδιασμός: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
  • Φωτογράφιση: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
  • Mastering Ήχου – Tonmeister: Χρήστος Τσακηρίδης
  • Post Production & Editing: Λάζαρος Αγγουράς
  • Σκηνοθέτης Trailer & Εξωτερικών Γυρισμάτων: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος
  • Δ/νση Φωτογραφίας Εξωτερικών Γυρισμάτων: Πάνος Μπέσης
  • Δ/νση Φωτογραφίας Εσωτερικών Γυρισμάτων: Τάκης Μακρόπουλος
  • Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις: Ειρήνη Λαγουρού
  • Studio Γυρισμάτων: EarthView
  • Παραγωγή: Medea Pictures
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Δρόμος
  • Διεύθυνση: Αγ. Μελετίου 25 & Κυκλάδων, Αθήνα). ΗΣΑΠ Σταθμός Βικτωρίας – ΜΕΤΡΟ Σταθμός Αττικής
  • Παραστάσεις: Σάββατο & Κυριακή ώρα 20:30
  • Πρεμιέρα: 28 Ιανουαρίου 2023
  • Διάρκεια: 120min με διάλειμμα
  • Εισιτήρια: Γενική είσοδος 15 € | Μειωμένο 12 € [φοιτητές, άνεργοι, 65+ ]
    Προσφορά Προπώλησης: €13. Από το viva.gr  και από το ταμείο του θεάτρου μέχρι και
    μια (1) ημέρα πριν την παράσταση. Ομαδικό 10+ ατόμων: 13€

 

 

Διαβάστε περισσότερα θεατρικά άρθρα εδώ

 

Προηγούμενο άρθρο«Πού είναι ο γιατρός;» από τη νέα θεατρική ομάδα της Ν. Περάμου
Επόμενο άρθροΗ Μαρί Sklodowska Κιουρί ζωντανεύει στο Σύγχρονο Θέατρο
Λυδία Τριγώνη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Παν/μίου Αθηνών και του μεταπτυχιακού προγράμματος «Λογοτεχνία, Πολιτισμός και Ιδεολογία», με ειδίκευση στο θέατρο. Ασχολείται με τη μετάφραση θεατρικών έργων, εργάζεται ως βοηθός σκηνοθέτη και αρθρογραφεί στο Artic.gr από το 2012.