Τη Δευτέρα 4 Απριλίου μετά από μια αναβολή της διοργάνωσης, πραγματοποιήθηκε η 10η παράδοση της καρφίτσας της Μελίνας Μερκούρη στο Ίδρυμα Μ.Μ. στην Πλάκα. Η κριτική επιτροπή απαρτίζεται από τη Μάγια Λυμπεροπούλου, τη Δηώ Καγγελάρη, τη Ματίνα Καλτάκη, το Δημήτρη Λιγνάδη, τη Ρένη Πιττακή. Την εκδήλωση συντόνισε και παρουσίασε για άλλη μια φορά ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος τίμησε για άλλη μια φορά τον Ανδριώτη λογοτέχνη και ποιητή Ανδρέα Εμπειρίκο διαβάζοντας ένα πεζό του. Την σκυτάλη της βραδιάς πήραν περασμένες νικήτριες του βραβείου, η Μαρία Κίτσου, η Στεφανία Γουλιώτη και η Μαρίνα Ασλάνογλου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, το βραβείο κέρδισαν όχι μία, αλλά δύο συμμετέχουσες, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη για τη Μεγάλη Χίμαιρα (θεατρική διασκευή: Στρατής Πασχάλης / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου) και η Ιωάννα Παππά για το Οδός Πολυδούρη (Ρούλα Γεωργακοπούλου / Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης). Το κοινό αναγνώρισε και επιβράβευσε τις νικήτριες με ένα δυνατό χειροκρότημα και επιφωνήματα, καθώς πρόκειται για δύο αγαπημένες εδώ και αρκετά πια χρόνια ηθοποιούς.

Αλεξάνδρα Αϊδίνη
Ο Μάξιμος Μουμούρης & η Αλεξάνδρα Αϊδίνη
“Μεγάλη Χίμαιρα”: Ο Γιάννης Ρεΐζης και η Μαρίνα Μπαρέ στην πρώτη τους γνωριμία

Η χαρακτηριστική μελαγχολική  θεατρική φυσιογνωμία της  ξεχώρισε το 2004 στην ταινία το Λιβάδι που Δακρύζει του Θοδωρή Αγγελόπουλου, που διακρίθηκε στο κινηματογραφικό φεστιβάλ. Έκτοτε συμμετέχει ακατάπαυστα σε θεατρικές παραστάσεις με σκηνοθέτες τους . Θα ξεχωρίσω την ερμηνεία της στην Αυλή των Θαυμάτων και στο Κουρδιστό Πορτοκάλι (σκην: Γιάννης Κακλέας), στο Λεόντιος και Λένα (σκην: Μιχάλης Σαράντης) αλλά και στο κωμικότερο Του Κουτρούλη ο Γάμος (σκην: Βασίλης Παπαβασιλείου). Αξίζει ν’ αναφερθεί και ο πρωταγωνιστικός της ρόλος στην ταινία Τρεις Μέρες Ευτυχίας του Δημήτρη Αθανίτη με συμμετοχή σε διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, όπου παρέδωσε τη μελαγχολία και τα ψυχικά τραύματα της ηρωίδας με μια ποιητικότητα που θα βλέπαμε άνετα σε ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Η αναγνώριση του θεατρόφιλου κοινού ήρθε φυσικά με το ρόλο της Μαρίνας Μπαρέ στη δραματοποίηση του αριστουργήματος της λογοτεχνίας του μεσοπολέμου, τη Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση. Η Αϊδίνη έφερε επί σκηνής τη Μαρίνα, με γαλλική φινέτσα και φιλελληνικό πάθος, δίνοντας χώρο σε όλο το ψυχαναλυτικό και αισθησιακό σύμπαν της ηρωίδας του Μ. Καραγάτση σε μια παράσταση που έμελλε να κερδίσει καθολική αποδοχή κριτικών και κοινού. Αξίζει να σημειωθεί πως γι’ αυτό το ρόλο, έχει διακριθεί και με το 1ο Βραβείο Κοινού Γυναίκας Ηθοποιού (Αθηνόραμα) και με το βραβείο της Ελευθερίας Σαπουντζή. Η Αλέξανδρα είναι μια ηθοποιός που αφοσιώνεται σε αυτό που κάνει, κάνει πρόβα ακόμα και στα διαλείμματα της πρόβας, της αρέσει να μοιράζεται τον χώρο και ν’ αφουγκράζεται.

Ιωάννα Παππά
Ιωάννα Παππά - Οδός Πολυδούρη
Η Ιωάννα Παππά στο έργο της Ρ.Γεωργακοπούλου “Οδός Πολυδούρη”

Η Παππά πασίγνωστη στο ευρύ κοινό τόσο από την τηλεόραση όσο και από τη θεατρική της θητεία ήδη από τις παραστάσεις των θεάτρων Πόρτα (Η Κοιμωμένη Ξύπνησε) και Αμόρε. Τα τελευταία χρόνια, καταφέρνει να καταθέτει συνεχώς αξιοσημείωτες ερμηνείες, μη διστάζοντας να παραδοθεί και να συνεργαστεί δημιουργικά με μια σειρά από σκηνοθέτες όπως το Θοδωρή Γκόνη, την Ελένη Σκότη, τον Oskaras Korsunovas και πιο πρόσφατα το Δημήτρη Τάρλοου. Στο Αλεπούδες της Dawn King από την Ομάδα Νάμα, ένα δυστοπικό ψυχολογικό θρίλερ (1ο βραβείο Κοινού Γυναίκας Ηθοποιού) κατάφερε να μεταδώσει όλη την ψυχολογική αμφισημία, ενώ στο Οδός Πολυδούρη για το οποίο τιμήθηκε εχτές (επίσης είχε κερδίσει υποψηφιότητα για Βραβείο Κοινού) κατασκεύασε με το Θοδωρή Γκόνη μια μοναδική πολυσυμβολική προβολή του ποιητικού αλλά και ψυχικά άρρωστου σύμπαντος (καθώς τοποθετείται στον τελευταίο χρόνο της ζωής της ποιήτριας στο Σανατόριο) της Μαρίας Πολυδούρη. Πέρσι, η Ιωάννα Παππά είχε διπλή παρουσία στο Θέατρο Τέχνης με το Με τα δόντια (σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος) και το Νησί των Σκλάβων (σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη), ενώ φέτος ήταν η χρονιά της με τη Μιράντα του Oskaras Korsunovas ν’ αποτελεί κατ’ εμέ μια από τις συγκλονιστικές ερμηνείες της χρονιάς, και το ρόλο της Μαρίας στις Τρεις Αδερφές να βρίσκεται ήδη στην κορυφή των προτιμήσεων του κοινού. Η Ιωάννα Παππά αν και έχει μια ισχυρά χαραγμένη φυσιογνωμία δεν επαναλαμβάνει ποτέ τις ερμηνείες της, αλλά ξεδιπλώνει νέες τεχνικές από παράσταση σε παράσταση κι αυτό νομίζω είναι η νίκη της. Ακόμα κι όταν αναλαμβάνει ρόλους ρεπερτορίου καταφέρνει να δώσει κάτι που δε θυμίζει προηγούμενο ανέβασμα.

Αϊδίνη, Τάρλοου, Παππά
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, ο Δημήτρης Τάρλοου και η Ιωάννα Παππά, σε στιγμιότυπο από τα βραβεία Μ.Μερκούρη

 

Η βραδιά έκλεισε με άλλο ένα τραγούδι της Μ. Μερκούρη από τις δύο νικήτριες και την συνυποψήφιά τους Κίττυ Παϊταζόγλου, και τις παλαιότερες νικήτριες Μαρία Κίτσου, Στεφανία Γουλιώτη και Μαρίνα Ασλάνογλου.

*Η Αλεξάνδρα Αιδίνη και η Ιωάννα Παππά μαζί με τη Λένα Παπαληγούρα (επίσης νικήτρια του θεσμού) συνεχίζουν τις παραστάσεις τους στο Θέατρο Πορεία ως Τρεις Αδερφές.

Ποια ηθοποιός θα παραλάβει του χρόνου την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη από τις δύο ηθοποιούς; Νομίζω η Αλεξία Καλτσίκη, η Θεοδώρα Τζήμου ή η Κόρα Καρβούνη αξίζουν τουλάχιστον την υποψηφιότητα.

Προηγούμενο άρθροΈρχεται το 2017: « The LEGO Batman Movie »
Επόμενο άρθροΗ Αγγελική των Killing The Fly στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Αναστάσιος Πινακουλάκης
Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών -Erasmus στο Limburg Katholieke University College. Είναι τελειόφοιτος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια και εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων, ποιημάτων και παραμυθιών. Το μεγαλύτερό του όνειρο είναι να συνθέσει μία νέα δραματουργία και να συστήνει έργα στο κοινό.