kozintsevΟ Γκριγκόρι Κόζιντσεφ αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους και σπουδαιότερους σοβιετικούς σκηνοθέτες του θεάτρου και του κινηματογράφου και όσοι δεν τον γνωρίζουν καλά θα έχουν την ευκαιρία να τον μάθουν από τις 27 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου μέσα από μερικά αριστουργήματά του σε ένα αφιέρωμα που γίνεται στο όνομά του. Η New Star έχοντας ως κύριο στόχο να τροφοδοτεί «θεατές που αναζητούν κάτι το διαφορετικό από τον κινηματογράφο», ετοιμάζει ένα εβδομαδιαίο αφιέρωμα στον ξεχωριστό αυτό δημιουργό, προβάλλοντας τέσσερις από τις πιο σημαντικές ταινίες του. Μαζί με το Λεονίντ Τράουμπεργκ σταδιακά προσαρμόστηκε στο φορμαλισμό και το ρεαλισμό της σοβιετικής κινηματογραφίας και δημιούργησε κάποια από τα σημαντικότερα έργα του σοβιετικού κινηματογράφου.

 

 

Οι ταινίες του


 «Άμλετ», 1964

«Ένα από τα διασημότερα έργα του Σαίξπηρ, στην καλύτερη ίσως κινηματογραφική του απόδοση, η οποία καταφέρνει να αναδείξει τη σημασία της αυτοκτονίας του ήρωα ως μία πράξη διαμαρτυρίας και διάσωσης της προσωπικής του αξιοπρέπειας απέναντι στο σάπιο του βασιλείου της Δανίας».

«Δον Κιχώτης», 1957

«Το κλασικό αριστούργημα του Μιγκέλ Θερβάντες βρέθηκε στην καλύτερη εκδοχή του καθώς ο Κόζιντσεφ μετέφερε τέλεια το πνεύμα του μεγάλου λογοτέχνη που αφηγήθηκε μια ιστορία ελευθερίας και ανάκτησης της Ψυχής. Ο Δον Κιχώτης εμφανίζεται σοβαρός και θλιμμένος, αλλά και αστεία μεγαλόπρεπος, αφού έχει θυσιάσει το υλικό και το πρόσκαιρο για κάτι πνευματικό και αιώνιο (υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα Φεστιβάλ Καννών 1957)».

«Βασιλιάς Ληρ», 1971

«Με το Βασιλιά Ληρ, ο Κόζιντσεφ ολοκληρώνει την προσωπική του τριλογία, η οποία διακηρύσσει την πίστη του στις αρχές του ουμανισμού, της κοινωνικής δικαιοσύνης και του ασυμβίβαστου αγώνα ενάντια σε κάθε μορφή μισανθρωπισμού. Το πάθος της εξουσίας, ο πολιτισμός που κατευθύνεται προς το χαμό, ένα οδυνηρό πνευματικό και νοητικό ταξίδι». Σε μουσική του Ντμιτρι Σοστακόβιτς.

«Η Νέα Βαβυλώνα», 1929

«Το από κοινού δημιουργημένο αριστούργημα των Κόζιντσεφ και Τράουμπεργκ είναι μια πρωτοποριακή βωβή εικονοποίηση του έργου του Μαρξ «Η Κομμούνα του Παρισιού» στην οποία παίζει η «Φάμπρικα του Εκκεντρικού Ηθοποιού», η διασημότερη πειραματική ομάδα του Σοβιετικού κινηματογράφου». Η ταινία απηχεί το πρώιμο πιστεύω των δημιουργών που ήθελε το θέαμα να είναι μόνο «μια συσσώρευση τεχνασμάτων».

Πληροφορίες:

Κινηματογράφος «Αλεξάνδρα» (new star art cinema), από Πέμπτη 27 Μαρτίου ως Τετάρτη 2 Απριλίου, γενική είσοδος: 5 ευρώ.

 

Προηγούμενο άρθροΗ νέα ταινία του Terry Gilliam έρχεται στην Ελλάδα…
Επόμενο άρθροΚάτι παραπάνω από μυστηριώδες είναι το trailer του “The Signal”…