Σε πανελλήνια πρώτη παρουσιάζεται το ισπανικό κινηματογραφικό έργο 7 Χρόνια σε θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου στο Θέατρο Αποθήκη. Το έργο μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστό, αλλά το θέμα και το περιβάλλον που περιγράφει κάθε άλλο παρά άγνωστα είναι.

Το έργο

Το φθινόπωρο του 2016 η Netflix κυκλοφόρησε την πρώτη της ισπανόφωνη ταινία, το 7 Años, των Jose Cabeza και Cristian Conti σε σκηνοθεσία Roger Gual. Η οικονομική κρίση, αλλά κυρίως η κακή διαχείριση οδηγεί τους Veronica, Marcel, Luis και Jose σε αδιέξοδο. Η επαγγελματική τους συνεργασία, η φιλία τους αλλά και η ζωή τους εξαρτάται από μία απόφαση. Με την εφορία να ελέγχει τις κινήσεις τους, οι ήρωες μπορούν να γλιτώσουν, αν ένας απ’ αυτούς δεχτεί να κάνει μία οικονομική κίνηση που θα τον οδηγήσει στη φυλακή. 7 Χρόνια φυλάκιση προβλέπεται. Χρειάζεται όμως μία διαμεσολάβηση.

Το σκηνικό περιβάλλον

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος δεν αναλαμβάνει απλώς να σκηνοθετήσει μία παράσταση, αλλά κάνει και μία πρόταση δραματουργίας, επιλέγοντας να μεταφέρει στο θεατρικό σανίδι τα 7 Χρόνια. Η ματιά του ακολουθεί την κινηματογραφική λογική και συνάμα καταφέρνει να προσφέρει μία παράσταση πλούσια σε θεατρικό σασπένς και δυνατές ερμηνείες. Ο θεατής με την είσοδό του στο Αποθήκη, μπαίνει σ’ έναν κόσμο και σε μία συνθήκη, πράγμα δύσκολο και πάντα θαυμαστό. Τα εύσημα ανήκουν στους En Route Architects – Hannes Livers Gutberlet που φιλοτέχνησαν το σκηνικό οικοδόμημα.

7 Χρόνια
7 Χρόνια – λεπτομέρεια σκηνικού

Στα 7 Χρόνια, οι σκηνογράφοι έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο -θα λέγαμε- καθώς δεν έχουμε θέαση, αλλά βίωση της παράστασης. Η διάταξη του χώρου, παύει να είναι αυτή της σκηνής-πλατείας, καθώς καταργείται η απόσταση θιάσου-θεατών. Οι θεατές κάθονται στους πάγκους, σε κυκλική διάταξη και ανάμεσα στους πάγκους βρίσκονται τα γραφεία των ηρώων του έργου κι οι καρέκλες στις οποίες κάθονται. Με αυτό τον τρόπο, ο κάθε θεατής έχει διαφορετική θέαση της παράστασης και διαφορετικό «γκρο πλαν» ανά πάσα στιγμή. Γι’ αυτό τον λόγο, η θέση των θεατών είναι χωρίς αρίθμηση. Ελάχιστες παραστάσεις του «εμπορικού» θεάτρου έχουν δοκιμάσει κάτι τέτοιο στο παρελθόν και το αποτέλεσμα δικαιώνει σκηνοθέτη και σκηνογράφους.

Οι τοίχοι περιμετρικά της αίθουσας, είναι κεκαλυμμένοι από γκρι επιφάνειες και χρωματιστά post-it, ενώ μπροστά απ’ αυτές βρίσκονται φωτοτυπικά, καφετέριες και είδη γραφικής ύλης. Τα πάντα στο σκηνικό είναι αναγνωρίσιμα και δηλωτικά του δραματουργικού περιβάλλοντος. Δεσπόζουν οι φωτεινές επιγραφές «exit» σε κάθε ασυνέχεια του τοίχου. Τέλος, το σκηνικό συμπληρώνουν οι υπολογιστές που βρίσκονται στα γραφεία των ηρώων. Στις οθόνες αυτών, προβάλλονται βίντεο με τους ήρωες όταν φεύγουν από το οπτικό μας πεδίο. Με άλλα λόγια, η σκηνοθεσία και η σκηνοθεσία της παράστασης αξιώνουν ν’ εξάψουν το ηδονοβλεπτικό βλέμμα του θεατή και να κατευθύνει την δραματουργική εξέλιξη. Αν οι ήρωες του δράματος είναι έρμαια στην κρίση του καταλύτη Carlos, οι ηθοποιοί είναι έρμαια στο βλέμμα του θεατή.

Οι χαρακτήρες των 7 Χρόνων

Η κατασκευή του έργου 7 Χρόνια, είναι βασισμένη ουσιαστικά πάνω στην κατασκευή και κυρίως την αλληλοσύνδεση των ηρώων του. Δεν είναι εύκολο ν’ αξιολογήσεις έναν ήρωα, αν δεν τον δεις σε σχέση με κάποιον άλλο κι όσο προχωράει το έργο, φαίνεται σχεδόν αδύνατο να δείξεις την προτίμησή σου σε κάποιον απ’ αυτούς. Τόσο καλή δουλειά στη δόμηση έργου είχαμε να δούμε από την Μέθοδο Γκρόχολμ.

Ο Μαρσέλ (Κωνσταντίνος Ασπιώτης) είναι ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, το μυαλό που κινεί τα νήματα. Η Βερόνικα (Αλεξάνδρα Αϊδίνη) κάνει την οικονομική διαχείριση. Ο Λουίς (Ορφέας Αυγουστίδης) ασχολείται με την δημιουργία λογισμικού, του προϊόντος που εμπορεύεται η εταιρεία. Ο Κάρλος (Γιώργος Χριστοδούλου) είναι το πρόσωπο της εταιρείας προς τα έξω, ο άνθρωπος που δε φοβάται τις κοινωνικές συναναστροφές. Ποιος όμως είναι απαραίτητος για την εταιρεία και ποιος αυτός που μπορεί να λείψει απ’ αυτήν για 7 Χρόνια;

7 Χρόνια
7 Χρόνια, στο Θέατρο Αποθήκη από τις 20 Οκτωβρίου
Ο θίασος

Κι αν το σκηνικό της παράστασης, δίνει την ατμόσφαιρα του έργου, οι ηθοποιοί είναι το έργο. Κάτι πολύ ενδιαφέρον που επέλεξε ο Παπασπηλιώπουλος είναι η παρουσία των ηθοποιών στον χώρο καθώς μπαίνουν οι θεατές. Οι ήρωες έχουν αρκετά τετ-α-τετ και προστριβές ήδη προτού αρχίσει η παράσταση. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η αίσθηση πως οι ήρωες βρίσκονται για πολλές ώρες στον χώρο και μέσα σε λιγότερο από δέκα λεπτά, οι θεατές μπαίνουν στο κλίμα του έργου. Ερμηνευτικά, η σκηνοθετική γραμμή βάζει τους ήρωες σε μία ισορροπία, δίνοντας χώρο στον κάθε ηθοποιό να «διεκδικήσει» την θετική ψήφο των υπολοίπων.

Οι τέσσερις πρωταγωνιστές της παράστασης (Αϊδίνη, Αυγουστίδης, Ασπιώτης, Χριστοδούλου) δίνουν ίσως την ωριμότερη ερμηνεία τους. Ο Αλέξανδρος Λογοθέτης στον ρόλο του Χοσέ σωματοποιεί την αμφίσημη μεν καταλυτική βοήθεια που επιζητούν οι κεντρικοί ήρωες. Με στεντόρεια ηρεμία τιθασεύει τους ήρωες και τους οδηγεί στον σχεδόν κανιβαλιστικό πυρήνα.
Συνολικά, η παράσταση 7 Χρόνια είναι μία παράσταση-πρόταση που καταφέρνει να επικοινωνήσει την σύγχρονη δραματουργία και την πλούσια προβληματική της με το κοινό. Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να παρακολουθήσεις την διαδρομή της και σίγουρα δεν υπάρχει ένας μόνο τρόπος.

Trailer

Συντελεστές παράστασης 7 Χρόνια

  • Προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
  • Σκηνικά: En Route Architects – Hannes Livers Gutberlet – Κατερίνα Κούρκουλα
  • Επιμέλεια Κοστουμιών: Χαρά Μποτσιβάλη
  • Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
  • Σχεδιασμός Ήχων-Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη
  • Βοηθός Συνθέτη: Πάνος Τσίγκος
  • Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ορφέας Αυγουστίδης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργος Χριστοδούλου.
Πληροφορίες

  • Τοποθεσία: Θέατρο Αποθήκη
  • Διεύθυνση: Σαρρή 40
  • Πληροφορίες – Κρατήσεις: 211 1000365
  • Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη & Κυριακή: 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18:00 & 21:00
  • Διάρκεια: 90 λεπτά
  • Site

-Βία: Μέτρια
-Γυμνό: Καθόλου

Xoρηγός επικοινωνίας

artic-logotupo

 

 

Περισσότερες θεατρικές κριτικές εδώ

 

Προηγούμενο άρθροBack 2 Back Improv – Bus Και & Μη Μου Up Two στο Θέατρο Άλφα.Ιδέα
Επόμενο άρθροΕγκαίνια για την έκθεση Van Gogh Alive – Το Artic.gr ήταν εκεί
Αναστάσιος Πινακουλάκης
Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών -Erasmus στο Limburg Katholieke University College. Είναι τελειόφοιτος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια και εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών έργων, ποιημάτων και παραμυθιών. Το μεγαλύτερό του όνειρο είναι να συνθέσει μία νέα δραματουργία και να συστήνει έργα στο κοινό.